Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vil ta en weekend tur til London før jul engang:) fra midten av november og til ca midten av desember.

Hvordan får vi tak i best mulig pris?

Har dere tips til et rimelig men bra hotell sentralt?

Alle tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hotell i London er svindyrt. Det er enorme mengder hoteller i Bayswater-området, felles for de alle er at det er gamle town houses som er omgjort til hoteller. Resultatet av det er direkte skuffende, så jeg ville absolutt sett på purpose built hoteller, altså bygg som er bygget for å være hotell. Det finnes noen rundt om i sentrumsnære områder.

Standarden er lavere enn vi er vant til, tre stjerner betyr at det kanskje er varmt vann og trykk i dusjen. Og frokosten består av toast, jam og kaffe/te.

Legg heller litt penger i hotellet er min anbefaling.

På shopping er ikke jeg så flink, jeg er mye flinkere på pubbing. Jeg hater Oxford Street intenst.

Skrevet

Har akkurat vært i London faktisk. Vi bodde på et ganske fint hotell, men betalte deretter, i tillegg var det ikke så veldig sentralt. Men hostell er jo billig da. I tillegg er det jo veldig enkelt å ta undergrunnsbanen, så finner dere et hotell nær en tubestasjon så er det ikke så nøye om hotellet ikke ligger i gangavstand til alt. Anbefaler å sjekke hotels.com, der er det mange alternativer. Tips: gå på musikal!!! Vi var på en, angrer på at vi ikke var på flere...

Skrevet

St. Giles er et greit hotell med veeeldig sentral beliggenhet og ikke så gale priser. Ellers bodde jeg nettopp på Radisson Edwardian Sussex, også kjempesentralt, men litt dyrere og med veldig små rom. Til gjengjeld var rommene veldig fine og badene så helt nye ut.

Skrevet

Jeg var der en høst og syntes ingenting om Oxford Street. For mye folk osv. Derimot likte jeg Covent Garden. Veldig koselig og i tillegg litt mer avslappet. men nå skal jo dere der i den travleste tiden så da kan en vel ikke unngå folkemengder :) Viss du er inne i butikker så sjekk om de har et sånt butikkart. Det var utrolig greit for da såg man hvor de ulike butikkene lå. :)

FÅ MED DERE EN MUSIKAL! Anbefaler Les Miserables. Nydelig musikal.

Hotellet trenger jo ikke å ligge like i sentrum. Er jo veldig enkelt og greit å ta undergrunnen for å komme inn til sentrum. Den går jo hele tiden :)

Skrevet

Undergrunnen er en drøøøøm, kjempelett å forstå seg på, og togene kommer hvert 2-3. minutt :) Bare å kjøpe et dagskort så kan du ta tog hele dagen frem og tilbake.

Vil også anbefale deg å forhåndsbestille billetter til diverse attraksjoner, for da slipper du unna milevis med kø.

Da jeg var i London bodde vi på St. Giles. Helt greit hotell midt i sentrum. Det var en del støy på natten/kvelden, men hvis du sover tungt, så er det ikke noe problem.

De serverte også en ganske stor frokost, men det er så mange folk at det kan være vanskelig å finne sitteplass. Vi gikk heller ut og spiste frokost i fred og ro :)

Ikke så lett å anbefale hotell egentlig, fordi folk har så forskjellige meninger om hva som er bra og dårlig :)

Skrevet

Camden er hvertfall et område man bør få meg seg.

Mye å se på..

Dette er da et kjempe stort marked hvor de selger mye rart

Man tar northern line(den svarte linjen-alle linjer har vær sin farge) til camden town og med en gang man kommer opp så skjønner hvor man skal gå.

Skrevet

OK, rimeligst mulig tur til London:

Prøv å ikke reis torsdag/fredag-søndag. Du sparer MYE på å reise f.eks. lørdag-tirsdag. Hotell finner du i alle prisklasser. Hvis dere vil ha noe rimelig men helt OK, kan jeg anbefale Columbia Hotel. Det ligger like ved Hyde Park, og Lancaster Gate undergrunnsstasjon, og Paddington togstasjon. Buss eller metro til f.eks. Oxford Street tar bare noen få minutter.

Camden, Brick Lane og Notting Hill har markeder bl.a. Det er bra uteliv på kveldene rundt Leicester Square (og Soho).

Sjekk TopTable for reservasjoner og tips om restauranter, barer og utesteder.

FOR Å SPARE PENGER:

Musicalbilletter kan dere kjøpe til halv pris, samme dag som forestillingen fra billettluker på Leicester Square.

Skrevet
FOR Å SPARE PENGER:

Musicalbilletter kan dere kjøpe til halv pris, samme dag som forestillingen fra billettluker på Leicester Square.

Ja, lurt å kjøpe her, men du trenger ikke kjøpe samme dag, vi kjøpte to dager før. Et lite tips bare: hvis du faktisk vil se skuespillerne uten å måtte bruke kikkert eller de er bittesmå, bruk litt mer penger og sitt litt lenger framme. Vi satt laaaaangt bak, og selv om det var moro allikevel hadde det vært så mye bedre hvis vi hadde ntatt oss råd til bedre plasser.

Skrevet

Vi var i London i sommer. Bodde på et hotel i Sussex Gardens (Europa House Hotel) som vi var kjempe fornøyd med. Det var ikke flunka nytt eller noe sånt noe, men store greie rom, greie bad (kunne vært bedre, men de holder på med opp-pussing). De som jobbet der var helt fantastisk. Til frokost fikk vi eggerøre, toast, bacon, frokostblandinger. Alt vi spurte om egentlig. Typen var kjempe glad når de kom med sjokoladepålegg til han. Vi bodde her en uke og betalte 5500 for to personer innkuldert fly tur retur bergen/stansted. Husker bare at vi betalte det, men da tenker jeg at hotellet kostet ca 4000 kr. Det lå rett ved Paddington station og gåavstandt til Oxford street.

Stomp må ses, var rett og slett helt fantastisk. Også var vi på The O2 som er et gedigent telt som har utstilling, kino og masse spisesteder.

Kos deg i London, det er en fantastisk by!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...