Gjest Bellatrix Skrevet 12. august 2008 #41 Skrevet 12. august 2008 Ja til toppløse damer under stupeøvelsene i OL! Da har vi likestilling og alle er fornøyde. Media kan jo ta bilder der de zoomer inn på shortsene til mennene. Da snakker vi likestilling, da.
Paradokset Skrevet 12. august 2008 #42 Skrevet 12. august 2008 Media kan jo ta bilder der de zoomer inn på shortsene til mennene. Da snakker vi likestilling, da. Kanskje få inn flere kåte kvinnelige fotografer og tv-produsenter? Fra spøk til alvor tror jeg det er mindre interesse blant kvinner for å se menn i veldig minimale/trange antrekk, ref: speedo-diskusjoner her på KG.
Gjest Elfrida Skrevet 12. august 2008 #43 Skrevet 12. august 2008 Men bør det være interessen fra det motsatte kjønn for å se visse kroppsdeler som styrer antrekket i olympiske øvelser?
Gjest Bellatrix Skrevet 12. august 2008 #44 Skrevet 12. august 2008 Kanskje få inn flere kåte kvinnelige fotografer og tv-produsenter? Ja, kanskje det er løsningen. Spørsmål på jobbintervju ved ansettelse: "Liker du synet av en sexy mann?" "Hva vil du helst se, en mannerumpe eller en damrumpe?"
Gjest Bellatrix Skrevet 12. august 2008 #45 Skrevet 12. august 2008 Men bør det være interessen fra det motsatte kjønn for å se visse kroppsdeler som styrer antrekket i olympiske øvelser? Selvsagt ikke.
Paradokset Skrevet 12. august 2008 #46 Skrevet 12. august 2008 Men bør det være interessen fra det motsatte kjønn for å se visse kroppsdeler som styrer antrekket i olympiske øvelser? Det er vel de enkelte forbundene som bestemmer antrekket. Og ja, jeg tror publikumsappell er et av aspektene som vurderes.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2008 #47 Skrevet 12. august 2008 Det er vel de enkelte forbundene som bestemmer antrekket. Og ja, jeg tror publikumsappell er et av aspektene som vurderes. Så publikumsapell er plutselig viktig innen idrett, men ikke når man skal caste skuespillere til filmer? Gjøk.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2008 #48 Skrevet 12. august 2008 Egentlig burde alle utøverne være kliss nakne slik som i antikken. Ja dere, det er en kjempeide! Da blir det vel ikke noe mer 5-mil i vinter-OL, men det tåler vi. Men OL-utøverne i antikken var jo bare menn
Gina T Skrevet 12. august 2008 #49 Skrevet 12. august 2008 Dette er vell det du sikter til, ts? Rumpe - BLA TIL BILDE 5 Bildeserien heter forresten "blinkskudd" dag 1
Gjest Elfrida Skrevet 12. august 2008 #50 Skrevet 12. august 2008 Men OL-utøverne i antikken var jo bare menn Jeg ser ikke helt problemet her?
BananaFurby Skrevet 12. august 2008 #51 Skrevet 12. august 2008 Synes det er ille med draktene til volleyball-jentene. Hørte om noen som nektet å ha det på seg, rett og slett fordi det var så kaldt, men da fikk de kjeft. For en tåpelig verden!
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2008 #52 Skrevet 12. august 2008 Synes det er ille med draktene til volleyball-jentene. Hørte om noen som nektet å ha det på seg, rett og slett fordi det var så kaldt, men da fikk de kjeft. For en tåpelig verden! De fleste kvinneidretter bærer jo preg av å være på B-lagsnivå (bare se på denne dissimilisfotballen i OL), så NOE må jo gjøres for å holde interessen oppe.
Gjest Bond Skrevet 12. august 2008 #53 Skrevet 12. august 2008 Egentlig burde alle utøverne være kliss nakne slik som i antikken. Ja dere, det er en kjempeide! Da blir det vel ikke noe mer 5-mil i vinter-OL, men det tåler vi. Jepp, da kan alle snakke om penislengden til alle de mannlige utøvere og om den eller den damen hadde hengepupper eller ikke. Jeg vet ikke, kanskje min feminist-delen funker ikke, men jeg ser ikke noe problematisk at man spiller sandvolley i bikini.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2008 #54 Skrevet 12. august 2008 De fleste kvinneidretter bærer jo preg av å være på B-lagsnivå (bare se på denne dissimilisfotballen i OL), så NOE må jo gjøres for å holde interessen oppe. Det skal vel ikke så mye til for å holde interessen din oppe. Et puslespill i vanskelighetsgrad 3-5 år burde holde deg gående ut året.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2008 #55 Skrevet 12. august 2008 Jepp, da kan alle snakke om penislengden til alle de mannlige utøvere og om den eller den damen hadde hengepupper eller ikke. Jeg vet ikke, kanskje min feminist-delen funker ikke, men jeg ser ikke noe problematisk at man spiller sandvolley i bikini. Det er ikke noe problematisk i å spille noe som helst i bikini. Problematisk vil de fleste si at det blir når det konsekvent er bare jenter som må være så lettkledde som utøvere av en idrett, mens gutter som utøvere av samme idrett ikke må være så lettkledde. Det er generelt mye mer objektivisering av kvinner enn av menn. Det er uheldig. Det skaper kunstige forskjeller og får oss til å tro at kvinner er "sånn" og menn "sånn".
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2008 #56 Skrevet 12. august 2008 Det skal vel ikke så mye til for å holde interessen din oppe. Et puslespill i vanskelighetsgrad 3-5 år burde holde deg gående ut året. Kanskje det. Skal ikke helt se bort i fra at et puslespill med den lille havfruen er mer givende enn å se 22 traktorlesber trippe rundt etter en ball i 2 ganger 45 minutter.
Paradokset Skrevet 13. august 2008 #57 Skrevet 13. august 2008 (endret) Så publikumsapell er plutselig viktig innen idrett, men ikke når man skal caste skuespillere til filmer? Gjøk. Jeg har ikke hevdet annet enn at det er ødeleggende for film om man skal tenke form fremfor innhold. Det er vel like spennende å se en pen , men inkompetent, skuespiller i en innholdsløs film som det er å se en pen, men inkompetent, volleyballdame i minimal bikini. I mine øyne er det en misforstått oppfatning av publikumsappell. Endret 13. august 2008 av Paradokset
Vera Vinge Skrevet 13. august 2008 #58 Skrevet 13. august 2008 Det er ikke noe problematisk i å spille noe som helst i bikini. Problematisk vil de fleste si at det blir når det konsekvent er bare jenter som må være så lettkledde som utøvere av en idrett, mens gutter som utøvere av samme idrett ikke må være så lettkledde. Det er generelt mye mer objektivisering av kvinner enn av menn. Det er uheldig. Det skaper kunstige forskjeller og får oss til å tro at kvinner er "sånn" og menn "sånn". Nettopp. Mitt største problem med dette handler ikke egentlig om at de må spille i bikini, men nettopp om kjønnsforskjellen du nevner.
Gjest missLady Skrevet 13. august 2008 #59 Skrevet 13. august 2008 Innen for baskeball så har dine søstre på seg like mye klær som menn og innen for sandvolleyball så har menn like lite klær som dine medsøster. Så helle sammeligningen din dette faller sammen, siden du snakker om epler og bananer. Nei det har de ikke! Menn i vollyball har på singlett og stor skjorts! Så på det for et par dager siden, og lurte på hvorfor de ikke kan spille uten singlett, når damene spiller med så minimale bikinier
Hoppetaujenta Skrevet 13. august 2008 Forfatter #60 Skrevet 13. august 2008 Går det virkelig så mye inn på deg? Ja, det gjør egentlig det. At vi ikke har kommet lengre i 2008... At det skal være sånn en stor forskjell bare fordi vi har forskjellig kjønn. Det går på menneskesyn og menneskeverd. Kvinner blir ikke likestilt så lenge de godtar å la seg behandle på det viset. Jeg mener at kvinnene selv må kjempe den kampen og en hver ny generasjon får ting gratis av den forrige, men kan ikke hvile på sine laurbær; de må kjempe sine egne kamper selv. Og tryne av sine egne feil, selv. Jeg hadde laget BRÅK, om noen hadde prøvd å putte meg i en usmakelig bås og solgt kjønnet mitt som en selvfølgelig vare på markedet. Jeg vil ikke bli sett på som kjøtt til allmenn forlystelse. Syns det er kjempetrist med alle de damene som frivillig gjør seg til ryggradsløse naut, fordi det er så viktig at "mannen" skal like dem etc... Altså må de skape seg om til noe i hans bilde. De må flashe kropp, for det er en sikker innertier, åkke som? Det er fornedrende. Ja, det går innpå meg det der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå