Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg ville aldri ha godtatt slike regler om jeg hadde hatt en jobb eller en sport, som ikke stilte menn og kvinner likt.

Jeg tenker at det kunne blitt ustyrtelig morsomt med isdans, parløp eller hva det nå heter....

Videoannonse
Annonse
Gjest volleyballspiller
Skrevet
Husker dere shortsene på 80-tallet? Ikke mye vide shortser den gangen. Tingen er at motebildet forandrer seg. I disse dager er det nå en gang sånn at menn ikke bruker frimerkeshorts eller tanga.

Det har ingenting med mote å gjøre. Begrunnelsen for små bikinier er det samme som kanaler som har nakne meterologer. DEt har aldri vært skjul på fra forbundet at da de nye reglene ble innført, så var begrunnelsen: Spill på kropp og sex, så vil flere menn se på.

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/article1018935.ece

"Sandvolleyballspillerne Ingrid Tørlen og Nila Håkedal er sikre på at de må leve med stripteasebeskyldninger og nakenhets. - Vi er mer sunne forbilder enn mange pop- og filmstjerner. Vi spiser og trener alt vi kan.

...

Begge finner det høyst naturlig å gå på badestranden i bikini. Like naturlig blir det da å spille sandvolleyball i bikini."

http://web3.aftenbladet.no/sport/article226422.ece

"Forslaget fra det internasjonale sandvolleyballforbundet, FIVB, blir gledelig mottatt av sandvolleyballspiller Vegard Høidalen.

- Røttene til denne idretten er klare. Jentene har alltid spilt i bikini, mens guttene har spilt i shorts. Vi trener uten t-skjorte, og i den amerikanske ligaen har man alltid spilt uten t-skjorte. Det er på tide at det også blir innført her. Dette ser jeg på som positivt, sier Høidalen. Høidalen tror at de nye kleskodene kan innføres rimelig snart, så lenge det ikke kolliderer med kontrakter arrangører allerede har med FIVB."

Hvis Ingrid og Nina tør å ikke være så utrolig sauehoder, så kan de kanskje tørre å innrømme at de selv var svært så skeptiske når de nye reglene kom. Og Høidalen har litt spesielle meninger om så mangt, og han sier jo rett ut at han synes det er positivt å appelere til kroppsbeskuelse og sex for å øke seertall. Hva slag røtter han snakker om aner jeg ikke. Han må ha vært på de såkalte strippebanene når han har vært i USA.

For min sin del (og de aller, aller fleste volleyballspillere i Norge i hvert fall) elsker vi sporten og vi er stolt i å være gode utøvere. Og det er der fokuset vi vil ha, og bare på det. For vår sin del kunne alle som ser på for å sikle heller ta seg en tur på nærmeste strippebar. Det er heller IKKE noe tilfeldig at spillerene NÅ bare sier lovord om draktreglene. Elitespillere på nasjonalt og internasjonalt nivå får rask hele forbundet på nakken om de våger å si noe negativt. For her skal all omtale om sporten være positiv, positiv, positiv. Flere av spillerene som har fortsatt og ikke har store problemer med reglene, for dem så er antall seere eller såkalt "beundrere" mer viktig enn integriteten i sporten.

Skrevet
For min sin del (og de aller, aller fleste volleyballspillere i Norge i hvert fall) elsker vi sporten og vi er stolt i å være gode utøvere.

Jeg synes det sier mest om deg at du omtaler noen av de beste innen sporten som "sauehoder", og samtidig påberoper deg å snakke på vegne av de aller fleste volleyballspillere i Norge.

Gjest Gjest_Gunnar_*
Skrevet

Vi snakker om en strand-idrett. Og da er det vel naturlig at gutter spiller i bar overkropp og shorts, mens jentene har bikini. Det er vel det Høidalen mener med røttene til idretten.

Synes man heller bør reagere på de nye draktene i svømming. De gir en unaturlig fordel.

Skrevet
Det har ingenting med mote å gjøre. Begrunnelsen for små bikinier er det samme som kanaler som har nakne meterologer. DEt har aldri vært skjul på fra forbundet at da de nye reglene ble innført, så var begrunnelsen: Spill på kropp og sex, så vil flere menn se på.

Selvfølgelig har det med mote å gjøre. Hvordan vil du f.eks. forklare at herreshortsene har blitt STØRRE? Spill på sex? :forvirret:

Selvfølgelig spiller strandmotene også på sex. Faktisk gjør all mote det, i større eller mindre grad (ellers hadde vi ikke hatt forskjellige moter for menn og kvinner). Men strandmotene, som alle andre moter, forandrer seg. Hvordan tror du sandvolleyball ville sett ut for 100 år siden?

Vel, jeg tillater meg alikevel å tenke mitt, selv om "reglene alltid har vært der"; det er ikke sikkert at det er bra regler alikevel. Jeg ville aldri ha godtatt slike regler om jeg hadde hatt en jobb eller en sport, som ikke stilte menn og kvinner likt.

Stiller likt? Hvor mange grener finnes egentlig hvor menn og kvinner går likt kledd? Og hvorfor SKAL de på død og liv gjøre det?

Er det egentlig det at gutta ikke viser like mye lår som jentene du reagerer på, eller er det bare det at jentene viser så mye som de gjør? Av en eller annen grunn tror jeg ikke du ville likt at kvinnelige svømmere var likt kledd som herrene, i likhetens tegn.

Skrevet

Når det faktisk ikke bare er påbudt å spille i bikini, men i tillegg er konkrete regler for hvor stor den kan være (merk -begrensningene er ikke knyttet til hvor mye hud de kan vise, men hvor mye de kan skjule), handler det ikke så mye om hva som er naturlig lenger. De fleste husker vel også tv-bildene fra forrige OL, hvor fokuset ikke primært var på spillet...

Forøvrig er jeg stort sett enig med Margareth.

Skrevet

Selvfølgelig gjenspeiler sportsmoten det som gjelder ellers i samfunnet.

De aller fleste som skal "pynte seg" for å gå på fest av noe slag, gjør som følger: Damene finner noe som er åletrangt (gjerne noen nummer for smått), veldig kort, stroppeløst, mer enn generøst utringet og gjennomsiktig (gjerne alt på èn gang, for det er moderne,- så da gjør vi det sånn) og herrene tar på seg en ny baggy-bukse, dressjakke, slips og skjorte. Damer kler av seg og herrer kler på seg. Og alle er glade og later som at alt er i sin skjønneste orden.

Jeg finner det provoserende og trist at så mange bare dilter etter og gjør som moten tilsier. Syns det er helt på sin plass å kalle enkelte for sauer i en saueflokk. De følger den som til en hver tid har lederbjella og anslår hvordan man NÅ skal være kledd, for å være med. Om man hever stemmen og sier noe annet, får man på pukkelen i en eller annen form.

Skrevet
Jeg finner det provoserende og trist at så mange bare dilter etter og gjør som moten tilsier. Syns det er helt på sin plass å kalle enkelte for sauer i en saueflokk. De følger den som til en hver tid har lederbjella og anslår hvordan man NÅ skal være kledd, for å være med. Om man hever stemmen og sier noe annet, får man på pukkelen i en eller annen form.

Dette er menneskers natur - vi er sosiale dyr, tross alt. Det vil si at medlemmene i flokken tilpasser seg hverandre. Det er rett og slett ikke mulig at alle skal være individualister og kle seg forskjellig fra alle andre. Vi kler oss jo som vi vil - men hva vi vil er tillært fra den kulturen vi vokser opp med.

Det finnes ikke ett menneske som ikke er "sau" på noe område. På områder der vi vet mye, der vi er vel bevandret, kan vi gjerne finne på å sette an føringen selv. På andre områder følger vi strømmen. Dette gjør vi fordi det er essensielt for at ethvert samfunn skal fungere.

Skrevet
Fordi vi normal mennesker ikke sammenligner epler og bananer.

Du er ikke klar over at menn og kvinner begge er mennesker og ikke burde bli behandlet som mer forskjellige enn det de er?

Skrevet
Jeg tenker at det kunne blitt ustyrtelig morsomt med isdans, parløp eller hva det nå heter....

Er det så ustyrtelig morsomt med damer i bukser?

Skrevet
Er det så ustyrtelig morsomt med damer i bukser?

Jeg tenkte mer på at de skulle være tvunget til å bære samme andtrekk - kanskje en slags kombinasjon av ballkjole og paljetter?

Skrevet

Senest i går så jeg herre-sandvolleyball på tv: skikkelige singlet`er, og shorts som rakk til midten av låret. Ingenting var tettsittende noe sted. Buksa hadde ikke spor av elastitet som smøg seg rundt faste, muskuløse mannerumper.

Jeg skulle virkelig ønske at verden var anderledes. :(

Gjest marihan
Skrevet
Jeg skulle virkelig ønske at verden var anderledes. :(

Går det virkelig så mye inn på deg?

Skrevet
Innen for baskeball så har dine søstre på seg like mye klær som menn og innen for sandvolleyball så har menn like lite klær som dine medsøster. Så helle sammeligningen din dette faller sammen, siden du snakker om epler og bananer.

Og senere påstår du at mange av mennene spiller i bar overkropp også. Har du i det hele tatt sett en eneste sandvolleyballkamp i Beijing de siste dagene? Nei, selvfølgelig ikke.

Skrevet (endret)

Dette er vell det du sikter til, ts?

Rumpe - BLA TIL BILDE 5

Endret av Gina T
Gjest Bellatrix
Skrevet
Dette er vell det du sikter til, ts?

Rumpe - BLA TIL BILDE 5

Hadde det vært en manne hadde det neppe blitt zooma inn på rompa hans. Jeg er enig med ts. Menn og kvinner har ofte forskjellige drakter. Greit nok, men fokuset er ikke på rumpa til menn. Samtidig er det vel litt bortkastet tid å sitte og irritere seg over det, for det er lite man kan gjøre med at media synes rumpene til kvinnene som spiller sandvolleyball er mer spennende enn selve spillet deres.

Skrevet

Jeg syns heller ikke noe om dette. Her fokuserer man på menns prestasjoner og kvinners kropper. Herlig. Det er klart det ikke er interessant å se på kvinner som kan noe annet enn å kle av seg. :ironi:

Skrevet

Ja til toppløse damer under stupeøvelsene i OL! Da har vi likestilling og alle er fornøyde.

Gjest Elfrida
Skrevet (endret)

Egentlig burde alle utøverne være kliss nakne slik som i antikken. Ja dere, det er en kjempeide! Da blir det vel ikke noe mer 5-mil i vinter-OL, men det tåler vi.

Endret av Elfrida

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...