Gå til innhold

Hun ble forelsket i en annen, beholder han på msn osv "i tilfelle"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei, da var jeg her igjen..

Etter at jeg tok opp med kjæresten min at hun enten fikk velge meg eller ferieflørten sin, valgte hun meg. Men jeg vet ikke helt.. Hun har sagt hun har ringt og snakket med han og sagt hun ikke vil ha kontakt mer (anropsloggen var slettet da jeg lånte mobilen hennes), men hun er likevel venn med denne personen på Nettby, har han på msn og nummeret hans, såvidt jeg vet er fortsatt lagret på mobilen.

Så kommer vi til det spesielle.. Jeg spurte henne hvorfor hun fortsatt har han på MSN, men det kunne hun ikke gi noe svar på. Hun har han der "i tilfelle". Det er alt hun har å si. Jeg spør om "i tilfelle hva da?", men det kan hun altså ikke gi noe svar på.. Hva skal jeg gjøre nå? Føler på en måte at hun vil ha i pose og sekk, og når jeg sier det, svarer hun at "uansett hva jeg gjør, så blir du ikke fornøyd"......

Hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta deg en skikkelig prat med kjæresten din.. trenger ikke være så galt som det virker.. jeg har jo kontakt med flere av mine ekser og flørter, har til og med et godt forhold til ene eksen min, men det vil jo ikke si at jeg er interessert i ham som en kjæreste..

hvordan går forholdet deres ellers da? er det litt dårlig siden hun vil ha ferieflørten sin sånn i tilfelle..? kanskje hun bare er redd for å miste deg.. snakk med henne!!

Skrevet

Vel, det har vært litt opp og ned de 2-3 siste månedene. Jeg føler det har gått greiere, intill hun da møtte denne gutten. (Hun har vurdert å gå fra meg for å satse på han, så det har ikke vært så bra)

Uansett, så føler jeg at "i tilfelle", er at hvis det ikke skulle gå bra med oss, så har hun denne gutten i tilfelle det skulle gå galt.

Skrevet

Ikke bra i det hele tatt - gi henne et ultimatium.

Gjest missLady
Skrevet

Dette høres ikke helt bra ut.

Hun valgte altså deg over ferieflørten sin, men velger fremdeles å ha han som venn i tilfelle. Dette høres ut som hun har han der itilfelle dere slår opp/du gjør noe dumt/dere krangler osv. Ikke bra!!

Snakk med henne! Ikke la henne snakke seg bort i fra det.

Jeg ville nok gitt henne et ultimatium. Deg eller han? Og velger hun deg betyr det å slette han fra nettby, msn og mobilen hennes!

Skrevet

Ja, jeg mente jeg gav henne et ultimatum da jeg sa "ja til han er det samme som nei til meg". Og er også enig med missLady ang "backupen".

Og jeg forstår også de som har kontakt med eks-kjærester, så lenge forholdet ble avsluttet før en gikk inn i et annet.

Skrevet

Synes ikke hun har behandlet deg så bra, når hun har hatt en flørt og vurdert å satse på han, og etterpå anklager deg for aldri å være fornøyd.

Jeg ville sagt at jeg har fått nok og gjort det slutt. På den måten ivaretar du selvrespekten.

Skrevet
ta deg en skikkelig prat med kjæresten din.. trenger ikke være så galt som det virker.. jeg har jo kontakt med flere av mine ekser og flørter, har til og med et godt forhold til ene eksen min, men det vil jo ikke si at jeg er interessert i ham som en kjæreste..

hvordan går forholdet deres ellers da? er det litt dårlig siden hun vil ha ferieflørten sin sånn i tilfelle..? kanskje hun bare er redd for å miste deg.. snakk med henne!!

Mener du at det er helt greit å være venn med en som du har vært forelsket i, mens du var i nåværende forhold? Jeg syns ikke det hadde vært greit i det hele tatt, og hadde bedt personen slette alt som hadde med den andre å gjøre. Skal hun satse på deg, så får hun gjøre det 100%, og ønsker hun ikke å gjøre det 100% da er heller ikke forholdet liv laga.

Skrevet

Litt selvmotsigende å si at hun ikke skal ha mer kontakt med han, for så å beholde han som "kontakt" på både nettby, mobilen og msn. Nå beholdt jeg numre til ekser lenge etter at jeg ble sammen med nye. Men så var de aldri noe trussel for nestemann.

"I tilfelle" trenger ikke bety at det er en backup, tilfelle det ikke fungerer med deg. Men det kan selvsagt bety det også.

Støtter ultimatumet; velg hun deg, så dropper hun all kontakt med han - OG sletter han fra nettby, mobilen og msn. Du KAN risikere at hun nekter og evt. velger han i stedet. Men da var hun ikke helt din uansett... Like greitt å finne det ut nå enn senere om mange år.

Skrevet

Tviler på det finnes ei jente der ute som ville godtatt at kjæresten hadde en tidligere flørt liggende på msn "i tilfelle". Jeg ville IKKE likt det. Jeg har bare én eks på msn, og det er far til barna mine. Alle flørter osv blir blokkert og slettet når det tar slutt.

Synes hun skal ta et valg, og hvis hun fortsatt ikke fjerner ham, ville jeg gått fra henne.

Skrevet

hvis hun har tenkt på å gå fra deg til fordel for han andre så er hun nok ikke noe å samle på likavell, da er det nok desverre små sjangser for dere.. mener ikke å være så brutal men vil du ikke ha et ærlig svar..?

det er bedre med et clean cut no, enn et forhold som går opp og ned for så å ende med at hun dumper deg.. du fortjener dessuten en dame som er inderlig glad i deg å vil ha deg fremfor noen andre, og ikkje en som bare er sammen med deg for... hvorfor egentlig..`? men uanz: masse lykke til!

Skrevet
Heihei, da var jeg her igjen..

Etter at jeg tok opp med kjæresten min at hun enten fikk velge meg eller ferieflørten sin, valgte hun meg. Men jeg vet ikke helt.. Hun har sagt hun har ringt og snakket med han og sagt hun ikke vil ha kontakt mer (anropsloggen var slettet da jeg lånte mobilen hennes), men hun er likevel venn med denne personen på Nettby, har han på msn og nummeret hans, såvidt jeg vet er fortsatt lagret på mobilen.

Så kommer vi til det spesielle.. Jeg spurte henne hvorfor hun fortsatt har han på MSN, men det kunne hun ikke gi noe svar på. Hun har han der "i tilfelle". Det er alt hun har å si. Jeg spør om "i tilfelle hva da?", men det kan hun altså ikke gi noe svar på.. Hva skal jeg gjøre nå? Føler på en måte at hun vil ha i pose og sekk, og når jeg sier det, svarer hun at "uansett hva jeg gjør, så blir du ikke fornøyd"......

Hjelp?

Hun stoler vel ikke på deg da! Kanskje er du en dramaqueen som farer opp for den minste ting og skal gjøre det slutt annenhver dag?

Skrevet

Vel, vil ikke akkurat påstå at jeg er en dramaqueen, men slik som det har utartet seg nå liker jeg ikke. Jeg gav henne derfor et valg, men det ser ut som hun har fått både i pose og sekk...

Skrevet

Med "i tilfelle" kan hun jo mene at selv om hun ikke har kontakt med han, kan msnadressen eller nummeret hans av en eller annen ok grunn bli nyttig å ha.

Ikke nødvendigvis i tilfelle det blir slutt mellom henne og TS.

NB: Jeg hadde gitt blaffen i årsaken, så lenge hun vurderte å gjøre det slutt pga han tror jeg hun bare kunne tatt han andre hvis jeg var i TS sine sko...

Gjest nobilian
Skrevet (endret)

Spark henne ut evt spark deg selv ut.

Virker ikke som du selv mener du fortjener særlig mye, men ei SÅ dårlig dame fortjener ingen.

Hun stoler vel ikke på deg da! Kanskje er du en dramaqueen som farer opp for den minste ting og skal gjøre det slutt annenhver dag?

Ha slags idotutsagn er det her da? Hvem er det som godtar at partner har en/ei "i tilfelle"?

Kanskje du er en åndsing som er god til å levere fra deg råd om ting du ikke skjønner noe av?

Endret av nobilian
Skrevet
Spark henne ut evt spark deg selv ut.

Virker ikke som du selv mener du fortjener særlig mye, men ei SÅ dårlig dame fortjener ingen.

Ha slags idotutsagn er det her da? Hvem er det som godtar at partner har en/ei "i tilfelle"?

Kanskje du er en åndsing som er god til å levere fra deg råd om ting du ikke skjønner noe av?

Jeg lurer på hvorfor stolthet er så viktig for mange av dere?? Mister man selvrespekten om man innrømmer egne feil eller føyer seg?

Noe annet er det selvsagt med fysisk og psykisk mishandling. Men det virker som mange av dere ikke tolerer den minste lille ting og at dere er så stolte at det halve kunne vært nok....Hva er poenget med å gå gjennom livet og være så stolt...så man til slutt kan si at man aldri vek unna, eller hva? Stakkars de som må leve med dere.

Merkelig...............

Skrevet

Tusen takk for svar, alle sammen!

Kjernen i problemet er jo at hun ikke kan grunngi hva det "tilfellet" skulle være, og det er det som gjør meg nervøs/lei meg/skuffet.. Menmen, vi får se om jeg ikke skal ta meg en prat med henne da.

Gjest nobilian
Skrevet
Jeg lurer på hvorfor stolthet er så viktig for mange av dere?? Mister man selvrespekten om man innrømmer egne feil eller føyer seg?

Noe annet er det selvsagt med fysisk og psykisk mishandling. Men det virker som mange av dere ikke tolerer den minste lille ting og at dere er så stolte at det halve kunne vært nok....Hva er poenget med å gå gjennom livet og være så stolt...så man til slutt kan si at man aldri vek unna, eller hva? Stakkars de som må leve med dere.

Merkelig...............

Den minste llle ting? At hun har en annen klar til å steppe inn er IKKE den minste lille ting.

Om en partner er lykkelig med å føye seg, så greit for meg. Om man ikke er det, som TS, er det ikke greit å ikke gjøre noe.

Stolthet er viktig for noen, for andre ikke. Mennesker uten en eller annen form for stolthet er for meg personlig uaktuelle som omgangskrets.

Skrevet

Jeg synes heller ikke det høres bra ut. En ting er ekser fra før man ble sammen, der varierer det om det er ok og bra med kontakt, men en som har bidratt til å nesten ødelegge forholdet mellom trådstarter og kjæresten? Det burde være en del av ultimatumet for å forsøke på nytt at hun ikke beholder kontakten med ham. "I tilfelle" låter heller ikke bra om man prøver å redde forholdet. Synes ikke trådstarter er urimelig i det hele tatt.

Skrevet

Den minste llle ting? At hun har en annen klar til å steppe inn er IKKE den minste lille ting.

Om en partner er lykkelig med å føye seg, så greit for meg. Om man ikke er det, som TS, er det ikke greit å ikke gjøre noe.

Stolthet er viktig for noen, for andre ikke. Mennesker uten en eller annen form for stolthet er for meg personlig uaktuelle som omgangskrets.

Som alt annet i livet et stolthet også relativt. Du sier jo også "en eller annen form for stolthet". Regner med at du også da ser at verden ikke er svart/hvitt og heller ikke stolthet...

Og når det gjelder "rådgivning" her inne så er den nokså bastant ofte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...