Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 heisan jeg har to hunder en gutt på to år å en jente på 4, de er blandings hunder, er vel på størelse med en golden rettriver, hun er sterlisert å han er ikke, når jeg er ute å går tur to timer om formidagen å en halv time om kvelden, de er velig fele til å isse verandre opp når jeg møter andre hunder, da tenkte jeg på strømhalsband, men har hørt at det er dyreplageri, hva synest dere om det? jeg er litt i tivl om det, kan jo hjelpe, men er jo vondt for de stakkars men er ikke noe kos heller å møte folk med hund, da må jeg snu heller bare stå stille for da er de døve på øret hehe, håper noen har noen idere heller forslag her hva en kan gjøe, hva ville dere ha gjort, hilsen alicia
Gjest Wolfmoon Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Jeg ville aldri brukt strømhalsbånd på egen hund, fordi jeg ikke er kompetent til å bruke det. I mine øyne skal strømhalsbånd kun brukes av profesjonelle, og bare i forbindelse med trening på f.eks. sau. Synes i grunn du burde trene på lydighet, i stedet for å se på "enkle" løsninger. Ta kontakt med en hundetrener, og hør hva h*n har å si om problemet ditt. Mye bedre løsning enn å prøve seg med strømhalsbånd på egenhånd.
Gjest Lamia Lenis Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Nei! Det går fint an å lære hunder ting uten å mishandle dem! Gå på hundekurs, ta kontakt med en hundetrener, les bøker om hundedressur.
Gjest Tanita Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Trodde alle forsto at strømhalsbånd er dyreplageri! Bare prøv det selv!
Gjest Gjest Line Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Hva skal du bruke strømhalsbåndet til da? Har du utdannelse som aversjoninstruktør i JFF? Dette er en løsning som kun ikke anende hundemennesker kommer på. Meld deg på dressurkurs, og få deg kunnskap om hund.
Talpa Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 jeg bruker grime på min hund, funker fint når vi møter på hissige hannhunder, det er i allefall ikke dyreplageri
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 11. august 2008 #7 Skrevet 11. august 2008 Jeg ville aldri brukt strømhalsbånd på egen hund, fordi jeg ikke er kompetent til å bruke det. I mine øyne skal strømhalsbånd kun brukes av profesjonelle, og bare i forbindelse med trening på f.eks. sau. Synes i grunn du burde trene på lydighet, i stedet for å se på "enkle" løsninger. Ta kontakt med en hundetrener, og hør hva h*n har å si om problemet ditt. Mye bedre løsning enn å prøve seg med strømhalsbånd på egenhånd. Enig her
FangeLiv Skrevet 11. august 2008 #8 Skrevet 11. august 2008 Når strømhalsbånd brukes av private personer til generell oppdragelse av hunder er det dyreplageri og dermed forbudt. Som de nevner over her skal det bare brukes av kompetent personell og da i forbindelse å skremme dem fra å løpe etter/jage sau. Du vil vel ikke at hunden din skal la være å hisse seg opp fordi den er livredd for plutselige smerter heller? Da blir jo hvertfall muligheten for god sosialisering med andre hunder ødelagt. Dra på kurs ja, det er også mitt beste råd.
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 11. august 2008 #9 Skrevet 11. august 2008 Les litt om regler og andre synspunkter her. http://www.jegerjenter.net/forum/forum/for...ts.asp?TID=1794
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. august 2008 #10 Skrevet 11. august 2008 HEI igjen å takk skal dere ha, var som jeg trodde dyrepaleri ja hvar nemelig en oppdretter som sa til meg at vanlige private personer kunne bruke strømhalsband for å få slut på at de gjør så mye, men NEI mine skal ikke ha de, da får jeg bare ha tolmodighet en stund til å forsette med å trene noemalt, hilsen alicia
Frey Skrevet 11. august 2008 #11 Skrevet 11. august 2008 Gå kurs med den ene, og tren på tingene med begge hundene. Husk å trene lydighet med dem hver for seg, ikke sammen. 10 minutter hver dag pr hund vil gjøre en stor forskjell. Lykke til.
Gjest Kasøblå Skrevet 17. august 2008 #12 Skrevet 17. august 2008 (endret) - Endret 6. desember 2013 av Kasøblå
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #13 Skrevet 11. september 2008 Hei! Hva med hunder som viser agressivitet for fremmede? Når vi får besøk, så vil hunden ta dem, selv om den ikke føler seg truet. Lojal og herlig med familien, men den tåler ikke fremmede. Hva om den får et støt i det den viser aggressiv adferd (da mener jeg ikke år den blir provosert/føler seg truet)? Den må jo forstå at noe er galt? Dette er siste sjangs vi kan gi vår hund (som er en omplasserinshund), før vi velger å avlive den. Har aldri straffet et dyr med vld/smerte før, dette blir første gang, og vil høre med dere før vi bestiller strøm halsbånd. Hva synes dere? Avlivning, eller strøm? Hunde eksperter har til nå ikke hatt råd som hjelper. Hunen er snill med mennesker den møter på tur, både i bånd og løs. Men det er når vi får besøk, og når den er i hagen, i hundegården, både hjemme og på hytta. Den er agrresiv når den er på sin egen eiendom. Mot min familie er den lojal, finnes ikke vondt, den er helt trygg, glad og respekterer og gjør alt vi ber en om, og gjør ikke det den ikke skal, verdens beste familie hund.
Frey Skrevet 11. september 2008 #14 Skrevet 11. september 2008 Hei! Hva med hunder som viser agressivitet for fremmede? Når vi får besøk, så vil hunden ta dem, selv om den ikke føler seg truet. Lojal og herlig med familien, men den tåler ikke fremmede. Hva om den får et støt i det den viser aggressiv adferd (da mener jeg ikke år den blir provosert/føler seg truet)? Den må jo forstå at noe er galt? Dette er siste sjangs vi kan gi vår hund (som er en omplasserinshund), før vi velger å avlive den. Har aldri straffet et dyr med vld/smerte før, dette blir første gang, og vil høre med dere før vi bestiller strøm halsbånd. Hva synes dere? Avlivning, eller strøm? Hunde eksperter har til nå ikke hatt råd som hjelper. Hunen er snill med mennesker den møter på tur, både i bånd og løs. Men det er når vi får besøk, og når den er i hagen, i hundegården, både hjemme og på hytta. Den er agrresiv når den er på sin egen eiendom. Mot min familie er den lojal, finnes ikke vondt, den er helt trygg, glad og respekterer og gjør alt vi ber en om, og gjør ikke det den ikke skal, verdens beste familie hund. Da lærer hunden at fremmede gjør vondt i tillegg til de tidligere problemene hunden har hatt med besøkende. Kontakt heller en atferdsterapeut for å hjelpe dere med dette.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #15 Skrevet 11. september 2008 Jeg må legge til at vi kan ikke ha en hund vi må gjemme bort, som ikke kan være blant andre mennesker enn familien. Det er ikke noe liv for en hund. En hun skal være trygg, og kunne være med sin familie som et medlem når man har besøk også. Hunden har vert aggressiv og glefsa uprovosert flere ganger, den ene gangen bet han en mann i ansiktet så han begynte å blø, grunnen til vi ikke avlivet hunden der og da, var fordi mannen gikk bort og klappet den når den var bundet, til tross for at hunden knurret. Men vanligvis vil den fly på folk som kommer inn i huset, uten at de har gått bort til den. Om vi setter han inn i et bur, mens besøket kommer, og slipper han ut når besøket har vert der en stund, er han ikke agressiv. Men hunden burde da kunne gå løs i huset når besøket kommer inn døra? Vi har hatt den såpass lenge nå, at vi trodde den ville bli tryggere mot andre, men den blir verre og verre. Flere eksperter mener hunden har et stort dominans behov over fremmede, og at det er derfor den er så agressiv.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #16 Skrevet 11. september 2008 Da lærer hunden at fremmede gjør vondt i tillegg til de tidligere problemene hunden har hatt med besøkende. Kontakt heller en atferdsterapeut for å hjelpe dere med dette. Har du oversikt over atferdsterapeuter, nær/i Rogaland? Hunden reagerer foresten agressivt på besøkende den har truffet flere ganger før også.
Tispeskinnet Skrevet 11. september 2008 #17 Skrevet 11. september 2008 (endret) Ærlig talt!!!!!! Hva tror du skjer om hunden får strøm når den ser et fremmed menneske igangen hos deg? Den får et ubehag ved å få strøm, ergo blir fremmede mennesker ekstra farlige... Gjør du dette, kan jeg garantere deg en hund soim gjør utfall mot mennesker. Begynner å lure på om ikke hunden får det bedre ved å bli avlivet jeg. Skremmende hvor enkelt folk tror det er med strøm! Endret 11. september 2008 av Tispeskinnet
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #18 Skrevet 11. september 2008 Du trenger ikke å hoppe i taket. Det var et spm, hadde jeg ikke vert skeptisk til dette, tror du da jeg hadde stilt spm? Nei, da hadde jeg bestilt det for lenge siden! Det blir litt dumt når folk skal hogge av andre hånda, når de ar spørsmål, det viser jo at folk vil vite hva som er riktig, og trolig allerede er skeptiske til det de har i tankene. Håper ikke du glefser til alle som stiller spørsmål og trenger hjelp.
Tispeskinnet Skrevet 11. september 2008 #19 Skrevet 11. september 2008 Jo med all mulig grunn. Les deg til mere kunnskap, forhør deg med folk i nærmiljøet, noen som kan se på din hund i real life. Ingen er så gode at de kan gi råd uten å ha sett problemet. Uansett hva du har tenkt på, GLEM STRØM! Strøm er greit til aversjon, ikke til å få hunden til å gjøre utfall på mennesker. Og du må ha vurdert det, siden du spør.. Hva om du kun hadde fått ja svar her, hadde du gitt hunden strøm da?
Gjest hundejente Skrevet 11. september 2008 #20 Skrevet 11. september 2008 Strømhalsbånd er forbudt i Norge! Brukes kun av autoriserte i forbindelse med "avvenning", f.eks hunder som tar sauer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå