Gå til innhold

Gifte seg i utlandet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss sommeren, 2010.

Vi vil ikke ha noe tradisjonelt bryllup og heller ikke den store middag etterpå.

Derfor har vi begge blitt enige om at vi skal gifte oss i utlandet. Jeg liker Roma veldig godt og kunne tenke meg å gifte meg der. Han er også enig :)

Vi skal ha me oss foreldre og søsken på turen. Vi hadde tenkt å ta dette som en weekend tur. Etter bryllupet spanderer vi middag på alle og vi legger det opp slik at vi får sett mye av byen, forskjellige severdigheter. Synes det høres supert ut jeg :)

Er det noen her som har giftet seg i utlandet? I Roma kanskje? Noen som vil fortelle om sine erfaringer? Ang. planlegging osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i bryllup i Roma og kan dele mine erfaringer fra det:

Da jeg var der (juni 2006) var det slik at ambassaden bare vier på torsdager. Min samboer var forlover så fikk litt bedre oversikt enn andre gjester. Listene over vielsestider legges ut ca 1 år før og Roma er poppulært så det er ikke så lett å få tid - dere må i alle fall regne med litt ventetid.

Vi var ca 25 stykker som var nedover for dette var et dobbeltbryllup. Samboeren min som var forlover og jeg kjente ikke de andre så godt, men vi hadde en helt fantastisk bryllupsmiddag. Brudeparene bodde på samme hotell og gjestene hadde booket hotell uavhengig. Hotellet de bodde på var ikke kjempefancy men ordentlig og veldig hyggelig.

Vielsen var på formiddagen og etterpå dro hele følget til Colosseum og Forum Romanum for å ta bilder. På Forum Romanum er dette egentlig ikke lov for brudepar fordi man kan leie proff fotograf - men vi fikk masse fantastiske bilder. IKKE gå med høyhelte sko hvis dere drar dit bare brostein/ enda større stein og masse sprekker å falle ned i.

Etter fotografering hadde vi gjestene noen timer "fri" mens brudeparene kjørte hest og vogn og tok enda mer bilder. I juni er det ganske varmt og det var deilig å få av kjole og sko og hvile litt med aircondition på.

Middag på hotellet var klokken 5 tror jeg, og den var i hotellets lille bakhage som fungerte som et chambre separe. Fantastisk belysning med sånne drueranker som tak, masse blomster og urner. En fyr som spilte på en rar gitar, blomster, levende lys osv gjorde det til en helt spesiell og veldig romantisk opplevelse. Maten var god - men ikke fantastisk. Kaken var fantastisk og etter middag trakk vi innendørs i salongen for dans og bar.

Hotellet la virkelig til rette for brudeparene, hjalp til med å formidle frisør, brudebukett osv. Bryllupssuiten har DEN utsikten til Colosseum.

Brudgommen fikk tur til Anti Ostica i morgengave og de var der helt til ettermiddagen. På kvelden var det middag med brudepar + forlovere med følge.

Jeg tror at dersom dere planlegger en slik tur - ikke legg opp for mye felles opplegg. Roma er fantastisk og man kan ikke unngå å se mye. La de som betaler masse penger for å være med dere få litt tid for seg selv - husk at foreldre kanskje ikke orker like mye som "dere unge" eller at de gjerne vil gjøre andre ting. Jeg tror også at dere som nygifte kan ha godt av å nyte tosomheten.

Vi var nedover en weekend og hadde da første kvelden (reisedagen for oss selv) bryllupet var andre dagen, fri 3 dag, men felles middag på kvelden. Felles sightseeing dag 4 og fri dag 5. Dette synes vi var en god løsning.

Hvis du sender meg en PM kan jeg evt sende deg navn på hotellet og bilder.

Lykke til - Roma er en fantastisk by å gifte seg i.

Skrevet
Vi skal gifte oss sommeren, 2010.

Vi vil ikke ha noe tradisjonelt bryllup og heller ikke den store middag etterpå.

Derfor har vi begge blitt enige om at vi skal gifte oss i utlandet. Jeg liker Roma veldig godt og kunne tenke meg å gifte meg der. Han er også enig :)

Vi skal ha me oss foreldre og søsken på turen. Vi hadde tenkt å ta dette som en weekend tur. Etter bryllupet spanderer vi middag på alle og vi legger det opp slik at vi får sett mye av byen, forskjellige severdigheter. Synes det høres supert ut jeg :)

Er det noen her som har giftet seg i utlandet? I Roma kanskje? Noen som vil fortelle om sine erfaringer? Ang. planlegging osv.

Vi giftet oss i Roma og bestillte alt gjennom Italienske Bryllup, vi hadde et ubeskrivelig opphold og en drømmedag !

De bor i Roma og er norske, det var utrolig betryggende å ha noen som kunne språket og egentlig alt annet der !

Vi er veldig fornøyde.

Kontakt de via www.italienskebryllup.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...