Gå til innhold

Katten din

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på og skaffe meg katt, men er usikker på rase. Jeg vil gjerne høre litt om din katt, og dens rase, gjerne hvor mye din katt har kostet(hvis den er rase) og om lynne. Jeg vil også gjerne høre morsomme historier om katten din.

På forhånd takk. :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en katt som er adoptert fra DOOA (dyrebeskyttelsen oslo & akershus). En helt vanlig gatemix med et lynne som er helt nydelig... Det finnes jo mange steder som omplasserer hjemløse katter. Nå om sommeren er det veldig mange som trenger nye hjem.

Hvis du vil ha en rasekatt, kan du kanskje sjekke denne linken og lese deg opp om de forskjellige rasene.

Skrevet

Jeg har og dyrebeskyttelsen katter, og synes de er de mest fantastiske, nydeligste, morsomste skapningene jeg kunne fått tak i..

Her kan du velge en voksen katt som passer din familiesituasjon og ditt hus. Eller et lite nøste som trenger et hjem.

Skrevet

Jeg har vel det som kalles en huskatt og det eneste jeg vet om henne er at mor er 50% skogskatt og 50% perser. Far er åpenbart korthåret for hun har halvlangt hår (helt langt på magen og litt kortere på toppen). Vi fikk henne fra finn.no og hun er helt nydelig. Utrolig snill og fantastisk søt. Hun er veldig nysgjerrig og vil inn i alle skap, skuffer, kjøleskap, oppvaskmaskin osv som åpnes og er leken (kun 5 måneder). -Men hun er også så utrolig kjælen og nydelig og veldig rolig i forhold til fremmede. -Mens jeg skriver dette har hun funnet ut at hun ikke får nok oppmerksomhet og har lagt seg oppå meg. Typisk katter.

Jeg vil gjerne ha en katt til og tror jeg ville valgt en fra dyrebeskyttelsen da. Fordelen med dyrebeskyttelsen, slik jeg ser det, er at i tillegg til å gjøre en god gjerning vet man litt hva man får. Jeg tenker særlig hvis man planlegger barn eller ser for seg at det kan komme andre mennesker inn i livet den tiden katten har igjen å leve, så vet dyrebeskyttelsen om katten takler slike omveltninger.

-Men lykke til med katt. De er så skjønne at jeg er helt sikker på at du vil trives kjempegodt! -Men husk at de gjerne vil sove i sengen i natten. Jeg lar min få gjøre det og synes det er kjempestas (min samboer, som var skeptisk i begynnelsen, synes også det nå. Det går sikkert an å venne katten av med det, men jeg vet jammen ikke hvordan. For eksempel, da kattungen akkurat hadde kommet i hus og var kjemperedd (gjemte seg under møblene og ville ikke være i nærheten av noen) kom hun allikevel og la seg i sengen om natten...Jeg hadde ikke hjerte til å nekte henne det og siden har det blitt bare hyggelig!

Skrevet

Vi har fått oss en Hellig birma . Den kostet 6000,-

Den er veldig kosen, men kan også vise tydelig hvis den vil være i fred.

Den er veldig leken, og jeg er enda imponert over at han kan komme med en leke og legge foran oss, for at vi skal kaste den.. Så løper han frem og tilbake. Jeg synes pusen er kjempemorsom. Han kan gå helt normalt bortover for så å løpe og hoppe sideslengs, skikkelig leken... Vi har fliser i en lang gang, og der tar han skikkelig fart.......og sklir bortover gulvet med bena utover, hehehe :ler2:

Ellers har han begynt å mjaue ved døren vår (på utsiden), men han vil ikke inn. Ser mer ut som han vil at vi skal komme ut å holde ham med selskap. Når vi kommer ut hopper han og danser bortover :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...