Gjest Trulselinemor Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Jeg ser det er mange som leser bøker her inne. Her dere noe god bok eller en god forfatter å anbefale? Jeg har lest de fleste bøkene av Unni Lindell og Anne B Ragde. Jeg har lest tusen strålende soler og drageløperen (husker ikke navnet på forfatteren). Koste meg med krimbøker. Noen anbefalinger?
Gjest Lille Bie Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Boktyven! Husker ikke forfatteren, men det er en utrolig god bok! Kos deg!
Miss Boho Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Av krim kan Henning Mankell sine bøker om Wallander anbefales! Og Jeffery Deaver Ellers har jeg nettopp lest Papillon av Henri Charrière, der snakker vi spenning som varer gjennom hele boka altså! Jeg støtter anbefalingen om Boktyven Forfatteren heter Markus Zusak :lese:
Gjest Ulva35 Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Henning Mankell er absolutt å anbefale om du liker krim ja Ellers har jeg også lest tusen strålende soler, men ikke drageløperen. Lest mange fra virklighetens verden. Mye bra og lærerikt. Leser veldig mye pocketserier som jeg mener er sterkt undervurdert. Mange flotte serier som er historiske og lettleste. Liker best de som omhandler folks liv for 100-200 år siden. Men leser ogå bokserier som Ingebjørg Olavdatter som begynner når svartedauen bryter ut i Norge i 1349. Eller hva med serien om arbeiderjenta Elise som bor ved Akerselva rundt 1905.
Brunhilde Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Av krimforfattere kan også Jo Nesbø anbefales. Ellers likte jeg godt Bienes hemmelig liv, av Sue Monk Kidd. Bøkene av Isabel Allende kan også anbefales, jeg er spesielt glad i Eva Luna og Eva Luna forteller, men de andre er også bra.
jente 79 Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Jeg liker også Jo Nesbø. Ellers har jeg fått anbefalt Stig Larsson bøkene. Moren min er krim fan og har slukt bøkene i løpet av ferien. Jeg har ikke rukket å lese dem enda da...
jolie Skrevet 11. august 2008 #7 Skrevet 11. august 2008 Anna Gavalda: Saman er ein mindre aleine. Søt, rar og morsom bok om livet til fire personer i Paris. Herbjørg Wassmo: Et glass melk, takk. Helt forjævlig. Gripende og rørende.
FangeLiv Skrevet 11. august 2008 #8 Skrevet 11. august 2008 Av norske forfattere er Jo Nesbø nevnt, og jeg synes også Jon Michelet har endel bra krim. Anbefaler også å lese seriene til Anne Karin Elstad. Det er ikke krim, men veldig verdt å lese. Kan starte med Folket på innhaug. Hvis jeg skal velge EN utenlandsk forfatter å anbefale tror jeg det blir John Irving. Litt risikabelt, for noen liker ham ikke, men hvis du ikke er så vant til å lese skjønnlitteratur ville jeg begynt med ham. Og hvis du ikke vil lese på orginalspråket, så er de fleste av Irving-bøkene veldig bra oversatt til norsk, i motsetning til mange andre bøker. Lykke til
Gjest Trulselinemor Skrevet 11. august 2008 #9 Skrevet 11. august 2008 Boktyven! Husker ikke forfatteren, men det er en utrolig god bok! Kos deg! Markus Zusak heter forfatteren og jeg har bestilt den fra biblioteket nå.
Gjest Helen Parr Skrevet 11. august 2008 #10 Skrevet 11. august 2008 Tore Renberg: Kompani Orheim og Mannen som elsket Yngve.
Gjest Sisu Skrevet 11. august 2008 #11 Skrevet 11. august 2008 Camilla Läckbergs krimbøker "Historikeren" av Elizabeth Kostova
Gjest Trulselinemor Skrevet 11. august 2008 #12 Skrevet 11. august 2008 Tusen takk for alle tipsene. Her er det mye jeg kunne tenkt meg og lest.
FrizzleSizzle Skrevet 11. august 2008 #13 Skrevet 11. august 2008 Får reklamere litt for Ønskebok her også. Se på www.onskebok.no, sett i gang og lek deg og få tips om bøker du ellers ikke ville funnet frem til! Morsomt verktøy det er lett å bli hekta på!
LilleBille Skrevet 11. august 2008 #14 Skrevet 11. august 2008 Anbefaler Balansekunst av Rohinton Mistry,
Sjefs-snipa Skrevet 11. august 2008 #16 Skrevet 11. august 2008 Visst det er krim du liker- vil jeg anbefale Liza Marklund bøkene (!) Er mange av dem: Nobels testamente, livstid, sprengeren, studio sex, paradiset, primetime... Hun skriver veldig godt og underholdende! Utover krim-sjangeren er jeg svak for forfattere som Jan Kjærstad og Dag Solstad. Av enkeltbøker kan jeg anbefale "De som beveger verden" av Aynd Rand, og Gustave Flauberts "madame bovary".
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 11. august 2008 #17 Skrevet 11. august 2008 Anna Gavalda: Saman er ein mindre aleine. Søt, rar og morsom bok om livet til fire personer i Paris. Anbefaler filmen også. Kjempebra!
Anglofil Skrevet 11. august 2008 #18 Skrevet 11. august 2008 Det meste av Kazuo Ishiguro. Han skriver nydelige bøker. Vil absolutt anbefale min favorittbok, The Remains of the Day, i tillegg også Never Let Go. Mvh Yvonne
Gjest Trulselinemor Skrevet 12. august 2008 #19 Skrevet 12. august 2008 Tusen takk for tipsene. Jeg liker andre sjangere også, men falt litt for krim i vinter. Dersom dere har tips om noe annet en krim, så bare kom med det. Fikk melding fra biblioteket i sted om at Boktyven var klar for henting. Skal prøve å hente den i ettermiddag.
Gjest Raptuza Skrevet 12. august 2008 #20 Skrevet 12. august 2008 Amos Oz er ein god forfattar, har mottatt mange prisar, same har Francine Rivers, min yndlingsforfatter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå