Gjest Imsdal Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Vi har fått vannskade i leiligheten vi leier i, dvs taket på soverommet datt sammen og ned kom masse vann (kort fortalt). Dette havna selvfølgelig over senga vår, og sengeklærne lukter fremdeles selv om vi har vaska/rensa de.. Det er snakk om 2 madrasser, en dobbeltdyne og to puter, dynetrekk og putevar til disse, noen klær som lå slengt i senga pluss min kjære laptop som lå ved siden av hodeputa mi. De lukter som sagt fremdeles og har fått brune skolder (det er vann som har ligget i taket der det er takplater eller noe som har gitt den fargen, ikke kloakk), og madrassene er helt gjennomvåte.. det lukter sånn eldgammelt hus av de.. Laptoppen min er selvfølgelig ganske ødelagt, har heldigvis backup men det er jo allikevel en pc som koster 10 000,- den gangen den ble kjøpt. Vi har innboforsikring, men jeg lurer på om det er på vår egen eller huseiers vi skal ta dette på? Og får vi dekket alt som er skadet? Må man ha kvitteringen på det så de ser verdien? Er så kjedlig at vi hadde så masse liggende i senga, vi var akkurat kommet hjem fra ferie så det var mildt sagt kaos i leiligheta med klær og rot...
Glitnir Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Det er deres egen innboforsikring som brukes. Huseiers forsikring skal gjelde alt fast inventar (her da for eksempel gul eller tak), mens deres forsikring skal dekke innboet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå