Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får fake meldinger fra et par stykker på msn, som de ikke har send selv.. Hva gjør jeg annet enn å slette dem? Må jeg slette hele kontoen min eller er det de som "sender ut" som må fikse det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er de som sender ut som har virus. Så lenge du ikke åpner linkene så burde det være trygt for din del.

Skrevet
Det er de som sender ut som har virus. Så lenge du ikke åpner linkene så burde det være trygt for din del.

Takker. Men hva bør de gjøre? For de har jo sikkert ikke lyst til å gi virus til noen?

Skrevet

De må bli kvitt det på en eller annen måte. Hvordan vet jeg ikke, for jeg vet ikke hvilket virus det er, men det er en god start å oppdatere antivirus og kjøre en full scan.

Skrevet

Det er en orm som videresender seg til folk på listen,alle får den nå for tiden,jeg også. Jeg bare sletter dem,har ikke merket noenting.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Jeg også har hatt den. Men jeg fikk den bare av noen andre, åpnet den ikke engang. Jeg avinstallerte MSN helt og installerte igjen, og nå er det visstnok borte (ifølge mine kontakter) :)

Skrevet
Jeg får fake meldinger fra et par stykker på msn, som de ikke har send selv.. Hva gjør jeg annet enn å slette dem? Må jeg slette hele kontoen min eller er det de som "sender ut" som må fikse det?

Jeg har også mottat dette viruset. Jeg har ikke åpnet det, men det er jo stor fare for at det blir sendt ut til de som er på listen min.

Jeg har fått beskjed om at man må sjekke hele maskinen for virus, kjøre full virus scan og skifte passord på msn`en, og fort etter at man mottar viruset.

Skrevet
Jeg har også mottat dette viruset. Jeg har ikke åpnet det, men det er jo stor fare for at det blir sendt ut til de som er på listen min.

Jeg har fått beskjed om at man må sjekke hele maskinen for virus, kjøre full virus scan og skifte passord på msn`en, og fort etter at man mottar viruset.

Noen som vet hvorfor man må skifte passord???

Jeg fikk MSN-virus på den gamle PC'en min. Har ny PC, og har fortsatt virus... Hvordan går det ann??? Da må den jo følge MSN-kontoen min...

Skrevet

Hvordan skal jeg forklare det......altså,når du logger deg på MSN,så ligger "brukerdatabasen" din på nettet,ikke på pcn din....så ormen virrer på kontaktlisten din på nettet,ikke i maskinen din.

Gjest Gjest_Line_*
Skrevet
Hvordan skal jeg forklare det......altså,når du logger deg på MSN,så ligger "brukerdatabasen" din på nettet,ikke på pcn din....så ormen virrer på kontaktlisten din på nettet,ikke i maskinen din.

hva mener du egentlig med at den er på nettet? må jeg bytte kabel fra internettboksen til datan? det tror jeg nemlig ikke for en gang hadde jeg virus når jeg brukte et trådlåstinternett nemlig og der er det ikke akkurat noe sted viruset kan være i løseluften?!??????!!!!!!!

Skrevet

Den linken jeg trykte på viste til en internettside der en av kontaktene mine på MSN har "opprettet" en side. Jeg driver nå og sender ut samme beskjed om at jeg har opprettet en internettside. Jeg sender heller ikke ut til alle på kontaktlista mi, men litt dann og vann og kun til enkelte. Er dette det samme viruset som linkene viser til?

• 2 uker senere...
Skrevet

Litt mangel på malware-kunskap skjønner jeg :/

Dersom du sender ut linker, kan problemet være to ting:

1. virus på din egen maskin som får msn til å sende ut meldinger til kontaktlista di

2. du har oppgitt brukernavnet og passordet ditt til en userriøs side som ser ut til å være en trygg side. Når du da sender passordet, får personen, som lagde den internettsiden, brukernavnet og passordet ditt i klartekst. Deretter setter han en "bot" som automatisk logger seg inn på de tusen brukerene den har i lista si, og sender ut linker fra de forskjellige brukerene.

Alternativ 2 forklarer hvorfor det hjelper å bytte passord. Boten vil da ikke vite hva passordet ditt er, og kan ikke sende ut meldinger lenger. Så nei, det er ikke en "orm" som surrer rundt på internettet, og går gjennom kabler eller trådløst nettverk :P

Løsning på problem nr. 2 er å gå inn på http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 lese veiledningen for å fjerne virus, og poste logger på det forumet. Du vil da få profesjonell hjelp med å fjerne alle typer virus, GRATIS...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...