Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

vi har denne bilstolen. jeg ble litt skuffa, fordi jeg trodde det skulle være mulig å legge den mer. synes stolen er så mye stol liksom, og trodde det skulle være mulig å rette den mer ut/legge den mer sånn at ungen ikke ble sittende så veldig i den. Ungen sitter ikke noe fint i den nå når han er så liten, haka blir nesten langt nede på brystet hvis dere skjønner...

Skrevet

samme problemet her. så vi bygde opp litt i ryggen, la et teppe under, for at han skulle sitte bedre

Gjest Nishiki
Skrevet

Vi hadde forgjengeren. Vi la et lite teppe under stumpen, da ble den flatere.

Skrevet

har du i spebarnsinnlegget?

Skrevet
samme problemet her. så vi bygde opp litt i ryggen, la et teppe under, for at han skulle sitte bedre

Dette anbefales ikke av Trygg Trafikk. Risikerer at barnet får feilbelastning ved kollisjon, dessuten er ikke alle tepper behandlet med flammehemmende materialer slik bilstolen er.

Gjest Lilleulv
Skrevet
har du i spebarnsinnlegget?

det har jeg aldri hørt om...

Skrevet

det er et ekstra innlegg med skumgummi nederst, også mer hodestøtte oppe (liksom en bøyle rundt babyens hode)

http://www.kidsroom.de/cgi-bin/kidsroom.sh...t/View/61711470

det innlegget du ser der?

(kan fjernes når babyen blir større)

har du kjøpt setet nytt nå siste året skal det ha fulgt med.

De fleste babystoler er i samme stilling som maxi cosi forresten. Enkelte kan legges mer bakover når setet ikke er i bilen. men mens man kjører er det omtrent den vinkelen på alle

Gjest Lilleulv
Skrevet
det er et ekstra innlegg med skumgummi nederst, også mer hodestøtte oppe (liksom en bøyle rundt babyens hode)

http://www.kidsroom.de/cgi-bin/kidsroom.sh...t/View/61711470

det innlegget du ser der?

(kan fjernes når babyen blir større)

har du kjøpt setet nytt nå siste året skal det ha fulgt med.

De fleste babystoler er i samme stilling som maxi cosi forresten. Enkelte kan legges mer bakover når setet ikke er i bilen. men mens man kjører er det omtrent den vinkelen på alle

ja sånn har vi! :-D

Skrevet
vi har denne bilstolen. jeg ble litt skuffa, fordi jeg trodde det skulle være mulig å legge den mer. synes stolen er så mye stol liksom, og trodde det skulle være mulig å rette den mer ut/legge den mer sånn at ungen ikke ble sittende så veldig i den. Ungen sitter ikke noe fint i den nå når han er så liten, haka blir nesten langt nede på brystet hvis dere skjønner...

For noen år siden jobbet jeg i Baby Shop og da hadde vi for utleie noen helt flate "bagger" med bilseter i, som man festet i bilen. Man kunne også leie såkalte bagnett som man festet på bagen tilhørende vognen. Litt vanskelig å beskrive disse :) Vi anbefalte dette fra nyfødt frem til 4 mnders alder. Dette fordi de under denne alderen helst ikke skal sitte for lenge om gangen under bilkjøring og slik at man slipper at hodet faller ned ol.

Skrevet
For noen år siden jobbet jeg i Baby Shop og da hadde vi for utleie noen helt flate "bagger" med bilseter i, som man festet i bilen. Man kunne også leie såkalte bagnett som man festet på bagen tilhørende vognen. Litt vanskelig å beskrive disse :) Vi anbefalte dette fra nyfødt frem til 4 mnders alder. Dette fordi de under denne alderen helst ikke skal sitte for lenge om gangen under bilkjøring og slik at man slipper at hodet faller ned ol.

Hvis det er babybag med sikkerhetsnett du mener så er dette frarådet av de fleste (bl.a. Trygg Trafikk, Statens Vegvesen m.fl.) rett og slett fordi babyen ikke er fastspent og det er livsfarlig ved en evt kollisjon.

Skrevet

De sitter ganske bratt ja, men de SKAL det.

Vi kjøpte det samme setet, og med base. Da er vi sikret at det står i rett vinkel, og for all del IKKE bygge oppunder med teppe eller noe slikt, det ødelegger hele poenget med setet, nemlig sikkerheten om noe skulle skje. Om de ligger flatere, så er vinelen feil og sikkerheten redusert.

Å bruke boxette eller sikkerhetsnett over vognbag lar babyen ligge flatt ja, men er frarådet av sikkerhetsmessige årsaker det også, nettopp fordi, som Arkana sier, de ligger for løst oppi der, og kastes rundt ved en evntuell kollisjon. Vel og bra at de ligger flatt og sånn, men poenget med bilsikring er jo SIKRING i tilfelle kollisjon, ikke sant? Og da er det sete som er anbefalt, fra nyfødt, og det SKAL ha vinkel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...