Gå til innhold

hva skal vi gjøre med mennene..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sliter litt med bryllups planleggingen da min kjære synes det er litt kjedelig og egentlig ikkje har noen meninger om bryllupsdagen.. alt han ønsker er at jeg møter opp og sier ja.. lite hjelp fra han.. andre som har det slik..? tips om hvordan jeg kan få ham med..`?

Videoannonse
Annonse
Gjest lillelinn
Skrevet

jepp.. men ingen tips.. henger meg på

Skrevet

satser på at det er noen der ute som kan hjelpe oss.. :fnise:

Gjest lillelinn
Skrevet

han er lei av kjoler sier han haha *kvele mannen*

Skrevet

glem det!

gutta kommer først på banen uka før ...

og ha det i mente at det plutselig kommer noen som har synspunkter på både det ene og det andre, og det hjelper ikke hvor mange ganger brudene forsøker å ta det opp to måneder før, hva er det med menn, bryllup og datostempling på oppfatninger?

Gjest lillelinn
Skrevet

haha takk for hjelpen, jeg skal ikke glemme det:D

Skrevet

Her er alt bare skummelt uansett hva vi snakker om :kjefte:

Men han har heldigvis noen innspill innimellom, bare han får tid å tenke seg litt om. Jeg bruker å lufte ting litt sånn tilfeldig mens vi spiser el. Og etter noen dager så kommer han med sine ideer og innspill det jeg snakket om :)

vi har nettopp bygget hus, og med interiørspm så var det på akkurat samme viset :ler:

Skrevet
glem det!

gutta kommer først på banen uka før ...

og ha det i mente at det plutselig kommer noen som har synspunkter på både det ene og det andre, og det hjelper ikke hvor mange ganger brudene forsøker å ta det opp to måneder før, hva er det med menn, bryllup og datostempling på oppfatninger?

Dere må ikke glemme at mange jenter har hatt tanker om bryllupet sitt siden de var småjenter.

Veldig få menn har det slik og trenger jo en viss til til å forberede seg.

Skrevet

Denne tråden minner meg om hvor heldig jeg er. Jeg har en mann som er like engasjert i planleggingen som meg:)

Han er sjef for bordkort, servitører, catering, alkohol, lokaler, overnatting og klær til seg selv samt bryllupsreisen, han har bestått med glans.

Bare 12 dager igjen til jeg skal bli hans heldige fru:)

Gjest Gjest_smiley_*
Skrevet

Mitt tips er å bli skikkelig lei seg. Det gjorde jeg. Og sa at om ikke han gadd å engasjere seg gadd ikke jeg heller, da fikk vi bare stikke ned i rådhuset og gjøre det i lunchen en dag. Jeg gadd ikke bruke masse tid og energi på å planlegge noe alene. Jeg er heller ikke en som liker å styre og ordne, men det må gjøres!

Nå skal det sies at vi gjør det i utlandet, så det er svært lite å ta hensyn til. Min familie ordner en familiefest etter at vi er tilbake, hvor vi kun trenger å møte opp, så litt heldig der:-)

Men jeg driver og styrer med kjole, og det er uforholdsmessig dyrt synes jeg. Og da er det destod vanskeligere å velge. Og jeg blir lei jeg og, men det må jo kjøpes og ordnes. Så da er jeg bare litt lei meg og sier jeg er lei hele styret og at jeg ikke gidder å kjøpe noe kjole.

Skrevet

Dette er nok et veldig vanlig problem blandt bruder. Som andre har påpekt, så trenger de tid til å venne seg til tanken, og alt er jo så laaaaaaaaaaangt inn i fremtiden, og de har ingen forståelse for at man må være ute i god tid. Blir de presantert med for mange valg blir de også satt helt ut.

Store ting som hvilket lokale man skal velge er de gjerne med på, men om det skal være hvit eller off-white duk på bordet klarer de som regel bare ikke å bry seg om.

Regn med at du kommer til å gjøre mye av jobben selv (evt. sammen med veninner og mamma). Det som virket for oss var at jeg brukte tid på å researche muligheter, og så kom med 2-4 alternativer som han kunne velge mellom.

Gi ham også gjerne hovedansvaret for et par ting, f.eks musikken eller transport til og fra kirken/tinghus/hvorenn dere skal være. Når du har gjort dette er det viktig at du ikke maser på ham, men lar ham få ordne ting på sin egen måte.

Skrevet

her var det kommet en del gode svar ja =) takk til maxine gray! håper han virkelig setter inn innsatsen siste uka da =) fortsett å komme med gode råd og historier...

Skrevet

Gi han en konkret opppgave! Hva med å f eks gi han ansvaret for bryllupsreisen, og la det være en overraskelse for deg? Om du tør miste kontrollen?

Min forlovede ordner med bryllupsreisen og hvor vi skal sove bryllupsnatten, jeg vil ikke vite noe før vi skal reise :)

Eller hva med å gi han ansvaret for meny og vin, eller fotograf?

Hvis han ikke er interessert om han får en konkret oppgave tror jeg dessverre det ikke er noe håp..

Gjest lillelinn
Skrevet

det er ikke håp her haha

han er veldig klar på hva han IKKE vil ha da... det er jo noe....

men ellers kommer det ikke stort fra han.. hån prøver å rettferdiggjøre dette med : jeg stoler på deg :D du er så flink jenta mi hahaha :klappe:

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
det er ikke håp her haha

han er veldig klar på hva han IKKE vil ha da... det er jo noe....

men ellers kommer det ikke stort fra han.. hån prøver å rettferdiggjøre dette med : jeg stoler på deg :D du er så flink jenta mi hahaha :klappe:

Den får jeg også høre ofte. "stoler på deg jeg, du har jo så god smak" :fnise:

Skrevet

Maxine sine ord kunne ikke vært mer treffende. Selv med to måneder til rådighet kom ikke min kjære ordentlig på banen før i sluttspurten.

Det var ikke før de siste dagene at det virkelig gikk opp for han at vi skulle gifte oss. Bli mann og kone.

Nå hadde ikke jeg rare planleggingsjobben, så de få tingene jeg lurte på fikk jeg hans mening på.

Skrevet

Bestekompisen min (som forresten skal gifte seg neste år men ikke husker hvilken dato) sier at jeg bør være takknemlig hvis han gidder å klippe seg og gå til barberer dagen før, og dett er dett. Men heldigvis har min kommende ektefelle sagt at han skal ha et ord med i ALT unntatt hårsveis og kjole på meg, så jeg får krysse fingrene med at han trår til når det nærmer seg 1 år igjen :)

Skrevet

Det er jeg som er mest engasjert i planleggingen. Men han får si sin mening før jeg tar de store avgjørelsene. Men til gjengjeld så får jeg jo det slik JEG vil. Han skal nok få nok å gjøre. Men regner med å måtte gi han konkrete oppgaver. Heldigvis har vi god tid :)

Skrevet
Det er jeg som er mest engasjert i planleggingen. Men han får si sin mening før jeg tar de store avgjørelsene. Men til gjengjeld så får jeg jo det slik JEG vil. Han skal nok få nok å gjøre. Men regner med å måtte gi han konkrete oppgaver. Heldigvis har vi god tid :)

jeg tenker også at jeg får ting akkurat som jeg vil, noe som er positivt! men det er jo mange ting som skal ordnes da, og til tider tenker jeg at vi aldri kommer til å bli klar til bryllupsdagen så vi må utsette bryllupe..

vi har god tid på oss, elleve mnd til,men vi skulle bruke 2.5 år sånn at vi fikk tid til å planlegge et drømmebryllup, men nå har vi brukt 1.5 år å jeg føler at det er kun jeg som jobber med saken..

jeg ble litt streng en gang og da kontaktet han kirkekontoret da, å det er jo bra =)

Takker for gode tips å skal faktisk følge rådet om å gi han ansvare for bryllupsreisen.. :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...