Gå til innhold

Bryllupsmeny

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer (og evnt herrer)! Trenger tips til bryllupsmeny - 3-retters :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi skal ha en ganske enkel meny. hadde først tenkt å bestille maten, men fant ut at vi heller ville ha noe vi viiiirkelig liker så derfor ser menyen slik ut:

Forrett: Pappas skalldyrsuppe med focacca (?)

Hovedrett: Farmors hjortegryte med ris og salat

Dessert: moccadessert eller sjokoladesuffle med bærsaus

desse rettene elsker vi, og de er kanskje ikke så fancy men smakene er gode og vi vet med sikkerhet at gjestene liker dem og ikke minst at vi liker maten. vi sparer dessuten myyyye penger :jepp:

Skrevet (endret)

Vi hadde:

forrett: Serranoskinke - Salat, pinjekjerner, parmesan og marinerte cherrytomater

hovedrett: Reinstyrsteik. Sesongens friske grønnsaker og kremet viltsaus. Fløtegratinerte poteter.

dessert: Hjemmelavet sitronfromage. Serveres med frisk jordbærsaus og friske bær.

Endret av Markjordbær
Skrevet

Vi har ikke tenkt noe særlig på dette enda, men jeg har gjort meg noen erfaringer ved å være i andres brylluper:

1) Forretten er det ingen som husker, men det er veldig godt med en starter likevel.

2) Hovedretten bør være stor nok til at den alene gjør folk mette og gode

3) Desserten er bare et nødvendig onde før festen starter og den er det heller ingen som husker

Konklusjon: Vi kjører på med en bitteliten forrett og stor hovedrett, skipper desserten og går rett på kakene.

Fordeler: Det går med mindre vin (= billigere) og kaffegjestene kan komme tidligere så de slipper å vente så lenge. I tillegg må talene under middagen holdes til et minimum. Slik kan de morsomme talene kan tas utover kvelden :)

Tror det er stor stemning for melon med spekeskinke til forrett og grillet okse til hovedrett, men det vet jeg som sagt ikke riktig enda.

Skrevet

Vi skal ha koldtbord, men aner ikke hva det skal bestå av da det skal være en overraskelse fra min far som er kokk :) Regner med det blir noe spennende og veldig godt! Dessert har vi da ikke, men tar kaffe og kaker som dessert senere på kvelden...

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Vi skal ha;

Forrett

Laksemedaljong med urtedressing

Hovedrett

Reinsdyrplomme med kremet viltsaus og kokte poteter

Dessert

Bringebærmoussekake med luftig sjokoladekrem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...