Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skreiv et innlegg for en stund siden hvor jeg skreiv at jeg gruet med til jul pga store konflikter i familen min, og fikk ganske mange fine råd..

Etter det har jeg meldt meg frivillig for kirkens nødhjelp og skal være med dem og servere middag og greier..

Tenkte at det skulle bli MIN fine nye tradisjon.

MIN, siden jeg ikke har noen familie å feire med...

Dette fortalte jeg til hn jeg er sammen med.. At jeg skal jobbe som frivillig på jalaften og stille opp for andre folk i stedet for å feire jul slik folk flest gjør...

Men idag, så spurte han meg om det er på dagen eller på kvelden man jobber som frivillig..

Han ville også gjøre det.

Ok, "så braaa da!" -tenker sikkert dere..

Men det er ikke helt det jeg tenker..

Jeg syns det er URETTFERDIG at han, som HAR en familie som er gla i han, som han skal feire jul sammen med, han som GLEDER seg til julaften fra før også skal være med å gjøre det jeg skal gjøre..

Jeg ser for meg at da blir det slik at han er sammen med meg og jobber, og at han etterhvert drar og skal ha det fint sammen med familien og "etterlater" meg med en crappy følelse siden jeg ikke skal dra noen sted å spise middag og åpne gaver....

Så jeg sa til han at han kan godt gjøre det.. Men jeg vil ikke at han skal være sammen med meg den dagen, fordi jeg vil bare ende opp med å bli lei meg når han sier hadet for så å dra å kose seg med sin familie..

Så sa han liksom bare sånn: "ok..." og ble stille...

Problemet er at jeg ble UTROLIG lei meg pga dette, men jeg vet ikke omdet er noe jeg kan ta opp med han fordi jeg er ikke sikker på om han skjønner det..

Jeg begynte faktisk å glede meg litt til jul nå, fordi at jeg har prøvd å få meg selv til å tenke at jeg ikke har tid til å feire jul fordi jeg skal hjelpe andre på julaften.. og det har hjulpet meg veldig, slik at jeg ikke hele tiden går å virkelig GRUER meg til jul..

Men når han sa at han også skulle så forsvant alle positive følelser rundt dette..

Dette er jo noe alle kan gjøre tydeligvis.. tilogmed de som har en bra familie...

Ah, så mye for DEN tradisjonen liksom.. :(

Er det noen her som skjønner hva jeg mener?

Som skjønner at jeg kanskje syns at det er litt dårlig gjort av han også å gjøre det, eller er jeg hysterisk nå?

Bare for å ha nevnt det:

Jeg er 23, han er 27.

Jeg kan ikke feire jul med familien fordi mamma er død, pappa banker meg, broren min skal ikke være hjemme i julen, og lillebroren min har ikke så mye å stille opp med hvis pappa banker meg..

Takk til dere som gidder å svare meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror han bare ønsker å være hyggelig mot deg. Dessuten, hvis han vil jobbe frivillig og bidra til at andre har en fin jul, er ikke det strålende? :)

Og vil det virkelig bli så mye verre at han drar til familien sin om kvelden, enn at du vet at han er der hele dagen?

Hvis du likevel mener som du gjør, så må du fortelle ham i klartekst at dette er noe du ønsker å gjøre. Han tror han er snill nå, og kan ikke gjette hvordan du tenker.

Forøvrig veldig flott at du stiller som frivillig :)

Gjest Gjest_Smarties_*
Skrevet

Hei..

Jeg gidder å svare deg :) Jeg tror jeg skjønner hvordan du har det. Det jeg lurer litt på, er om han har tenkt å reise til familien sin uansett..? Hvis han har tenkt til det, skjønner jeg jo at du blir lei deg, og føler at han reiser fra deg. Jeg syns du bare burde spørre ham om det, jeg.

Så jeg sa til han at han kan godt gjøre det.. Men jeg vil ikke at han skal være sammen med meg den dagen, fordi jeg vil bare ende opp med å bli lei meg når han sier hadet for så å dra å kose seg med sin familie..

Så sa han liksom bare sånn: "ok..." og ble stille...

Med tanke på hva du skrev her, kan det jo nesten virke som at han hadde tenkt å gjøre dette i stedet for å være sammen med sin familie. For å glede deg, og at ikke du skulle føle deg så alene. :sjenert: Men det er jo ikke så godt å si.. Så jeg syns som sagt du skulle spørre ham.

Forresten lurer jeg noe veldig på om jeg kjenner deg..!

Jaja, uansett, håper det ordner seg..

Klem..

Skrevet

Har han ikke tilbudt deg å feire jul med dem??

Er det ikke bedre dere er litt sammen på julaften da, enn ikke?

Jeg skjønner ikke helt problemet egentlig? Jeg syns det var flott av han:)

Skrevet
Jeg tror han bare ønsker å være hyggelig mot deg. Dessuten, hvis han vil jobbe frivillig og bidra til at andre har en fin jul, er ikke det strålende? :)

Og vil det virkelig bli så mye verre at han drar til familien sin om kvelden, enn at du vet at han er der hele dagen?

Hvis du likevel mener som du gjør, så må du fortelle ham i klartekst at dette er noe du ønsker å gjøre. Han tror han er snill nå, og kan ikke gjette hvordan du tenker.

Forøvrig veldig flott at du stiller som frivillig :)

Joda, det er kjempebra :)

Det er ikke slik at jeg tenker at det er dumt at han vil gjøre det i det hele tatt..

Men det som plager meg med det er at jeg prøvde å finne noe JEG kunne glede meg til.. Noe som JEG kunne ha liksom..

Også kommer han bare slengende etter og sier at han og vil det, i TILLEGG til å gjøre det som jeg så inderlig skulle ønske at jeg òg kunne, nemlig å feire jul med en familie som var glad i meg, som var MIN familie, noe som aldri kommer til å skje..

Skrevet
Hei..

Jeg gidder å svare deg :) Jeg tror jeg skjønner hvordan du har det. Det jeg lurer litt på, er om han har tenkt å reise til familien sin uansett..? Hvis han har tenkt til det, skjønner jeg jo at du blir lei deg, og føler at han reiser fra deg. Jeg syns du bare burde spørre ham om det, jeg.

Med tanke på hva du skrev her, kan det jo nesten virke som at han hadde tenkt å gjøre dette i stedet for å være sammen med sin familie. For å glede deg, og at ikke du skulle føle deg så alene. :sjenert: Men det er jo ikke så godt å si.. Så jeg syns som sagt du skulle spørre ham.

Forresten lurer jeg noe veldig på om jeg kjenner deg..!

Jaja, uansett, håper det ordner seg..

Klem..

Han har tenkt å reise til familien sin uansett ja..

Han er en familiegutt...

Det totalt motsatte av meg når det kommer til familie altså..

Hans familie er stabil og er der for han, og han er der for dem.. Det er ihvertfall det inntrykket jeg har fått..

Lurer på om du kjenner meg?

OOOHH! :)

hvem er duuu?

Skrevet

Jeg synes det er kjempefint at du har funnet en løsning for deg på julaften, som du kan glede deg over, og som samtidig gleder andre :)

Ellers så må jeg henge meg på det Ciara skriver til deg, kjæresten din synes nok at det du skal gjøre på julaften er en god gjerning som han også ønsker å være med på, samtidig som han nok også tenker at han gjør noe fint for deg.

Jeg synes du skal tenke at hvis han også stiller som frivillig så blir det jo enda bedre for de som virkelig trenger dere. Hvis ikke så må du bare si til kjæresten din at dette er noe du har sett fram til og ønsker å gjøre alene.

Jeg forstår at du synes det er litt sårt å vite at han skal dra hjem til familien og hygge seg der mens du blir igjen, men jeg tenker, hvorfor kan ikke du også bli med da? Det blir selvfølgelig ikke det samme som om hvis de hadde vært din egen familie, men de er jo på en måte svigerfamilien din og du er nok velkommen hos dem du også :)

Gjest cybergirl
Skrevet

Enig med Lissi her. Veldig rart at du ikke skal feire jul med han og familien. De er jo på en måte din familie nå siden du er sammen med han.

Skrevet (endret)
Joda, det er kjempebra :)

Det er ikke slik at jeg tenker at det er dumt at han vil gjøre det i det hele tatt..

Men det som plager meg med det er at jeg prøvde å finne noe JEG kunne glede meg til.. Noe som JEG kunne ha liksom..

Også kommer han bare slengende etter og sier at han og vil det, i TILLEGG til å gjøre det som jeg så inderlig skulle ønske at jeg òg kunne, nemlig å feire jul med en familie som var glad i meg, som var MIN familie, noe som aldri kommer til å skje..

Jeg syns du er utrolig egoistisk. Hvordan skal han vite at dette er noe du ønsker å ha alene? Du bør være glad du har en så fantastisk kjæreste som ønsker å støtte deg i jula!

Det er heller ikke hans feil at han har familie. Du kan ikke straffe han for det, eller være sjalu. Du bør være glad på hans vegne. Om du begynner å oppføre deg litt så vil du være en naturlig ingrediens i den familien framover, men slik ting er nå syns jeg du sutrer som en treåring. Det er miiiiiiiiin!

Endret av Lissi33
Skrevet

Ja, han har tilbudt meg å feire jul sammen med dem..

Men det er ganske uaktuelt, selv om jeg tror at det kanskje kunne blitt fint.

Litt fint.

Men også veldig, veldig vondt..

Altså, jeg feiret jul sammen med en kjæreste en gang. En som er en eks nå..

Det var meg og han, mor far tante, onkel, søster, bror på hans side..

Jeg kjente ingen av dem..

Hadde møtt moren, faren og søstern, men kjente dem ikke..

Så spør mor da, når vi sitter å spiser:

"du, hvor er familien din i år da.. hvorfor feirer du ikke hos dem?"

-PINLIG STILLHET-

etterhvert så klarer jeg å mumle frem at "joda du, mamma er død, pappa slår, så jeg kan ikke være der jeg.." yay for me! not..

så kommer den der "oi, jeg beklager"

så holder alle kjeft resten av middagen fordi ingen tør å si noe...

og det DEr klarer jeg ikke.. :(

Skrevet

Kanskje du kunne vært med han til hans familie på kvelden hvis du skal gjøre dette på dagen? Hvis det er seriøst mellom dere så blir vel hans familie etterhvert også din familie. Mange par som etterhvert feirer sammen?

Skrevet
Enig med Lissi her. Veldig rart at du ikke skal feire jul med han og familien. De er jo på en måte din familie nå siden du er sammen med han.

Vi har vært sammen i ca et halvt år..

Så jo, litt rart er det..

Gjest Gjest_jente_*
Skrevet
Ja, han har tilbudt meg å feire jul sammen med dem..

Men det er ganske uaktuelt, selv om jeg tror at det kanskje kunne blitt fint.

Litt fint.

Men også veldig, veldig vondt..

Altså, jeg feiret jul sammen med en kjæreste en gang. En som er en eks nå..

Det var meg og han, mor far tante, onkel, søster, bror på hans side..

Jeg kjente ingen av dem..

Hadde møtt moren, faren og søstern, men kjente dem ikke..

Så spør mor da, når vi sitter å spiser:

"du, hvor er familien din i år da.. hvorfor feirer du ikke hos dem?"

-PINLIG STILLHET-

etterhvert så klarer jeg å mumle frem at "joda du, mamma er død, pappa slår, så jeg kan ikke være der jeg.." yay for me! not..

så kommer den der "oi, jeg beklager"

så holder alle kjeft resten av middagen fordi ingen tør å si noe...

og det DEr klarer jeg ikke.. :(

Kan ikke kjæresten din informere familien sin om familiesituasjonen din på forhånd?

Gjest Gjest_Smarties_*
Skrevet
Lurer på om du kjenner meg?

OOOHH!

hvem er duuu?

Hehe, dèt kan jeg jo ikke si her.. :fnise: Men du kan prøve å sende meg en pm.. (Smarties). Får ikke logget meg på nå, men du kan jo prøve og se om du får sendt en fordet..

Skrevet
Jeg syns du er utrolig egoistisk. Hvordan skal han vite at dette er noe du ønsker å ha alene? Du bør være glad du har en så fantastisk kjæreste som ønsker å støtte deg i jula!

Det er heller ikke hans feil at han har familie. Du kan ikke straffe han for det, eller være sjalu. Du bør være glad på hans vegne. Om du begynner å oppføre deg litt så vil du være en naturlig ingrediens i den familien framover, men slik ting er nå syns jeg du sutrer som en treåring. Det er miiiiiiiiin!

Fordi jeg har sagt at jeg skal være alene på julaften?

Fordi jeg har sagt at jeg skal hjelpe andre, alene, på julaften?

Derfor burde han klare å dra konklusjonen syns jeg :)

Forøvrig så nevnte han ikke noe om å gjøre det sammen med meg. Men han sa at han også ville være frivillig..

Det var jeg som sa til han at jeg ikke hadde lyst at han skulle gjøre det sammen med meg...

Hva han tenkte, konkret, det vet jeg ikke...

Jeg straffer ikke han i det hele tatt for at han har noen familie..

Når har jeg sagt at jeg gjør det egentlig?

Det er klart at du får inntrykk at av jeg "sutrer" i denne tråden.

Det er ikke akkurat slik at jeg skriver en positiv tråd om blomste, bier og blomsterenger som dufter vaniljesukker.

Jeg skriver om noe som er hardt for meg å takle, noe som er negativt.

Så den "jeg suns du sutrer"-kommentaren din syns jeg var relativt unødvendig, er du ikke enig nå når du tenker deg om?

Og ja, det er miiin tradisjon. Det er AKKURAT det jeg prøver å lage. Noe som er MITT, noe JEG kan glede meg til når det gjelder jul, slik at jeg slipper å gå å grue meg til julen hele året og være lettet for når den endelig er ferdig.

Så ja. Dette skal være MIN tradisjon. Ene og alene.

Skrevet
Kan ikke kjæresten din informere familien sin om familiesituasjonen din på forhånd?

Tenkt tanken..

Men aldri turt å spørre han om å si det..

Det er ikke enkelt for meg det der med familien min..

Gjest Gjest_jente_*
Skrevet
Tenkt tanken..

Men aldri turt å spørre han om å si det..

Det er ikke enkelt for meg det der med familien min..

Skjønner at det ikke er lett, men kjæresten din virker jo snill da :)

På denne måten så kunne du sikkert fått det veldig fint sammen med dem.

Skrevet

Vet du... nå skal jeg svare deg bånn ærlig.

Jeg skjønner deg, og jeg skjønner følelsene dine. Men jeg synes du overreagerer litt og er litt irrasjonell. Forstå meg rett, du har lov til å føle det du føler, men du må ikke forvente at han skal skjønner det intuitivt. Han er ikke tankeleser, og han har prøvd å gjøre en veldig, veldig fin ting her.

jeg får litt sympati med ham, fordi han har prøvd å gjette seg til hva du ville syntes var fint, og har gjort det. Også har han bomma, fordi han har ikke greid å gjette seg til hva du ville føle når han gjorde dette her.

Og det hadde nok ikke jeg heller greid. For du er i en veldig spesiell situasjon, og da er det ikke alltid så enkelt å lese hva som er riktig eller feil reaksjon.

Men han prøver jo faktisk. Han vil faktisk være sammen med deg i din nye tradisjon på julaften. Han har prøvd å glede deg, være der for deg. Han har prøvd å gjøre noe fint. Det han har gjort er faktisk en kjempestor kjærlighetserklæring.

Ta vare på han der. Gi ham en klem og takk ham for at han tenkte som han gjorde. Så kan du heller forklare ham at det er noe du trenger å gjøre alene. Men ikke få ham til å føle seg som en bad guy for å være glad i deg. Da er det ikke sikkert han prøver så hardt neste gang.

Når det er sagt er jeg kjempeimponert over at du er så konstruktiv om jula!! Håper du etterhvert blir komfortabel med å feire med svigerfamilien, fordi du er blitt en del av familien der.

Skrevet
Fordi jeg har sagt at jeg skal være alene på julaften?

Fordi jeg har sagt at jeg skal hjelpe andre, alene, på julaften?

Derfor burde han klare å dra konklusjonen syns jeg :)

Forøvrig så nevnte han ikke noe om å gjøre det sammen med meg. Men han sa at han også ville være frivillig..

Det var jeg som sa til han at jeg ikke hadde lyst at han skulle gjøre det sammen med meg...

Hva han tenkte, konkret, det vet jeg ikke...

Jeg straffer ikke han i det hele tatt for at han har noen familie..

Når har jeg sagt at jeg gjør det egentlig?

Det er klart at du får inntrykk at av jeg "sutrer" i denne tråden.

Det er ikke akkurat slik at jeg skriver en positiv tråd om blomste, bier og blomsterenger som dufter vaniljesukker.

Jeg skriver om noe som er hardt for meg å takle, noe som er negativt.

Så den "jeg suns du sutrer"-kommentaren din syns jeg var relativt unødvendig, er du ikke enig nå når du tenker deg om?

Og ja, det er miiin tradisjon. Det er AKKURAT det jeg prøver å lage. Noe som er MITT, noe JEG kan glede meg til når det gjelder jul, slik at jeg slipper å gå å grue meg til julen hele året og være lettet for når den endelig er ferdig.

Så ja. Dette skal være MIN tradisjon. Ene og alene.

Ja men da burde du gi han klar beskjed om det så han forstår det da?

Jeg syns fortsatt du sutrer. Du nevner at han får kose seg med sin familie..

Men ikke du. Det er mange i likhet med deg som gruer seg til jul. Som har foreldre som drikker osv.

At din kjæreste ønsket å tilbringe julen sammen med deg for å gjøre veldedig arbeid syns jeg var utrolig søtt, og viser at du har en god kjæreste. Så jeg skjønner ikke helt hva du ønsker her? Du spurte hvordan vi ville reagert, det er dette jeg har svart på. Beklager at du ikke likte svaret mitt, men slik oppfattet jeg det.

Du er veldig klar her at dette er din tradisjon ene og alene. Du er klinkende klar. Vær det ovenfor han også da, så er det ikke noe problem.

Skrevet
Vet du... nå skal jeg svare deg bånn ærlig.

Tusen takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...