miato Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 har ei jente på to år. hun har stort sett vært hjemme sammen med meg,venter på barnehageplass. vi pleier å være ute å leke, drar på besøk og forskjellig,prøver å finne på ting slik at dagene ikke skal bli kjedelig for henne. i perioder er hun halve eller hele dagen sammen med besteforeldrene sine.det jeg stusser litt på er at etter hun har vært dær er hun sååå vanskelig og i ulag i en til to dager etterpå. ingenting er bra og hun sutrer og skriker...sånner hun ikke til vanlig! er dette en normal reaksjon?
Silli Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 kan det være de lar henne gjøre som hun vil der ? at hun kanskje ikke har så mange regler ?
miato Skrevet 10. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2008 jeg tro nok hun blir litt bortskjmt når hun er dær ja, og jeg synes ikke de har så mye regler for sine egne barn. har hatt en mistanke om at de lar henne gjøre som hun vil, fordi de absolutt forguder henne! men da ville det vært slik at hun ble sur og vanskelig når jeg satte grenser for henne vel?men alt er galt, hun griner fordi hun ikke får til ting, hun hyler når ting ikke skjer fort nok hun skriker for alt! til og med moren min har spurt meg hva som går av henne disse dagene, og at hun ikke pleier å være slik! er foreldrene til sambo, hun har vært mest hos da.
Mamma1 Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 Barn blir ofte vanskelige av å være borte fra sine vante omgivelser. Kjenner det igjen fra mine egne barn.
Gjest Stjernedryss Skrevet 10. august 2008 #5 Skrevet 10. august 2008 Kanskje de gir henne for mye sukker og for lite søvn?
miato Skrevet 10. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2008 Barn blir ofte vanskelige av å være borte fra sine vante omgivelser. Kjenner det igjen fra mine egne barn. hvis det er slik,hvordan skal man tolke det da? har de ikke godt av denne forandringen?
Mamma1 Skrevet 10. august 2008 #7 Skrevet 10. august 2008 Jeg vet ikke, sier bare at jeg kjenner det veldig godt igjen fra mine to barn, de er vanskelige når de kommer hjem etter besøk hos far og besteforeldre. Men jeg vet ikke hvorfor. Slik er det også med tanteungen min.
Polly Ester Skrevet 11. august 2008 #8 Skrevet 11. august 2008 Sånn er det med snuppa mi også - når hun har vært hos pappan sin i uken hans så kommer hun til meg og er sur og grinete og alt er galt. Så går det over etter en stund. Slik var det med eldste min også - da han hadde vært hos besteforeldrene sine. Jeg tror nok ikke det er skadelig, men det er jo slitsomt når de kommer tilbake igjen... etterhvert som de blir eldre lærer de lettere å skille mellom de forskjellige stedene, da blir det lettere...
Gjest TS Skrevet 11. august 2008 #9 Skrevet 11. august 2008 ja det er nok omstillingen som blir littt vanskelig for dem... syns bare det er så slitsomt å få henne hjem slik, når hun til vanlig er så kjekk ei jente!åså kan det jo få en til å stusse... trøster meg med at flere sier det er ganske normalt.
Mamma1 Skrevet 12. august 2008 #10 Skrevet 12. august 2008 Med mine har det ikke gått over, eller han 13 åringen er litt bedre, men merker fortsatt at han har vært hos pappaen sin. Jenta mi på 9 er nesten like ille som før når hun har vært borte en periode..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå