Gå til innhold

Alarm til gammel bil


broadwaygirl

Anbefalte innlegg

Kom ut til bilen min idag morres og så at noen hadde forsøkt å stjele mazdaen. Hadde dratt ut alle ledningene og forsøkt å tjuvkoble bilen, ble så frustrert og sint. Men det jeg lurer på er, siden bilen min ikke har alarm (89 modell) og tydligvis er attraktiv for de som ikke har peil på verdi av biler, er det en alarm ute på markede som jeg selv kan installere i bilen? Har tenkt på å ha sånn motorsykkelalarm som begynner å pipe hver gang noen røren den, men vil gjerne ha noen andre tips før jeg gjør noen nye innkjøp!

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så irriterende! Har selv blitt frastjålt en bil og hatt innbrudd en gang.

Du kan få kjøpt et sett for rundt 1000,- hos div bilrekvistita butikker (ca.2-3000,- for godkjente alarmer). Jeg anbefaler ikke å installere de selv, om du har sentrallås og ikke har helt peiling. Hør med et verksted hva de vil ha for å montere kanskje? Foresten så er slike motorsykkel alarmer en smule irriterende da de er følsom for nedbør :ler:

Du kan jo alltids kjøpe en sånn alarm-blinker til 20,- på biltema. Og kjøpe noen alarm klistremerker. Kanskje de blir lurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja om det er så at dette kun er noen som var ute etter en bil de kunne herpe og ikke har peiling, så kan det nok hende at de blir lurt. Har de bare litt peiling så ville jeg nok heller montert en billig alarm. Du kan få kjøpt det på nettet, og EBay er nok det absolutt beste stedet kan jeg tenke meg.

Har selv montert slike alarmer mange ganger og det er ikke mer stress enn at man skal kunne klare dette om man har rett verktøy og har muligheten til å ta det med ro og finne riktige måter å løsne/montere alt på (så ikke div knekker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...