Gå til innhold

Svigermor, rett over veien.Flere?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_signe_*
Skrevet

Må få ut litt frustrasjon! Svigermor bor ganske nært oss, hu kan liksom høre når man låser døra for å si d slik:P

Det irriterer meg til tider.. blant annet igår så hadde typen min dratt ut på byen med noen venner, bare gutta liksom og jeg ville ha litt alene-tid siden jeg aldri har det grunnet jobb, jobb og andre jobbrelaterte ting. Begge unga til typen min var hos min svigermor da og med EN gang jeg var ferdig på jobb(hadde ikke fått av meg skoa engang.) så kom hu med begge to, heldigvis la de seg tidlig og typen kom nå hjem litt uttpå natta, men det irriterte meg litt siden jeg trodde de hadde avtalt at de skulle være der.men men...

svigermor er flink å ha barnebarna, men jeg føler jeg ikke klarer å slappe av for plutselig kommer hu på besøk, enten alene eller med barna. Også er hu alt for hjelpsom på enkelte ting, blant annet hvordan vi skal ha det ute i hagen osv...føler at hu bestemmer...liker ikke det!

er kanskje bare bagateller, men av og til må jeg låse døra for å få fred og helst slå av tv'en (de ser når den står på og det betyr at jeg er hjemme...)bah :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva synes kjæresten din om dette da? Selv har jeg svigers en 20 minutters spasertur unna. De har vett til å ikke komme i tide og utide, så vi setter pris på de gangene vi er i hverandres selskap.

Skrevet

Jeg hadde svigermor til nabo i 3 år....dvs vi bodde i samme blokk men hun kunne se når vi kom og gikk.. Det ble litt for tett for meg. Hun kom derimot ikke uanmeldt på besøk så det var ikke noe "problem" følte meg bare litt overvåket.

Kan du ikke få typen din til å snakke med mora om at hun ikke skal komme "busende" inn. (Eller snakke med henne selv). Alle har jo rett på privatliv og litt alenetid.

Jeg måtte ha noen "avtaler" på dette før jeg ville flytte inn i blokken der svigermor bodde og det repekterte de.

Håper dere får ordnet opp i dette slik at det ikke blir så stor irritasjon :)

Skrevet

Jeg forstår godt at det må være irriterende å ha svigermor så nært.

Men når det er sagt, så skjønner jeg også at svigermoren kommer tilbake med barna når du er hjemme. Kanskje hun mener barna burde være hjemme når du er hjemme? Og at hun ble irritert over at hun skulle passe når du er hjemme?

Men dette var kanskje et engangstilfelle og ikke sakens kjerne?

Skrevet

Skjønner deg godt! Men hvor godt forhold har du til barna til din samboer, siden det er hun som skal passe dem, og de ikke skal være hjemme med deg? Er forholdet deres ganske nytt?

Jeg har en svigermor som kommer rett inn i huset uten å ringe/ banke på. Ikke er hun interessert i å passe barnebarna sine heller.

Gjest Gjest_caskr_*
Skrevet

Jeg hadde det nesten slik, og det er nesten så jeg savner det. Hvis hun eller mannen kom med kommentarer som "naboen hadde sett deg der og der i går", svarte jeg bare noe svada, for jeg likte ikke at de hadde full oversikt. Joda, hun kunne dukke opp når som helst, men hun elsket å passe barna og nærmest oppfordret meg til å dra ut på byen. Sukk...nå bor hun 50 mil unna...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...