Gå til innhold

Blir du provosert av folk som kaller opp dyrene og

Gjest Jon Are

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Are

Her en dag hørte jeg en mann rope etter hunden sin.

Det jeg reagerte på var at denne hunden het Oda! Jeg kjente jeg ble irritert.

Hva i all verden er dette for et navn å kalle hunden sin? Kristianiabohemene har ikke gjort annet enn å gjøre opprør mot det etablerte samfunn og gode verdier. Det hjelper ingenting at de kaller seg for kunstnere når de representerer forråtnelse og fornedrelse.

Dette provoserte meg veldig siden jeg som ex narkoman har tatt sterkt avstand fra alt de representerer.

Jeg hadde tenkt å si til han at man kaller da vitterlig ikke opp dyr etter disse folkene,men jeg lot være.

Hva tenker dere om saken? Er det riktig at dyr/barn uforskyldt blir kalt opp etter mennesker med et utsvevende seksualliv?

Hilsen fra Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oda er et ganske populært jentenavn i dag.

Og hva har Christianiabohemene med din narkomani å gjøre? De levde lenge før du i det hele tatt var et glimt i din fars øye, og på en helt annen tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig.

Det er nesten like irriterende som de som kaller opp dyrene sine etter karakterer fra Flåklypa.

Når man roper på Ludvik, og dyret som kommer er en snerrende rottweiler, så er det noe som ikke stemmer. Ludvik er et pinnsvin. Solan er en skjære. Og Reodor er en sykkelreparatør. Ingen av disse er hunder!!!

Jeg er sikkert på at salige Aukrust roterer i graven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kaller bare opp hundene mine etter statsoverhoder. Det burde andre også gjøre.

Og da er det selvsagt ikke "bare" Rex du mener, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kaller bare opp hundene mine etter statsoverhoder. Det burde andre også gjøre.

Jeg prøver så godt jeg kan. :sjarmor: Den neste hunden har jeg tenkt å kalle Ego, forresten. Det beskriver garantert personligheten dens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Og da er det selvsagt ikke "bare" Rex du mener, ikke sant?

Nei. :ler:

Dessuten er jeg ikke så nøye på de omtalte statsoverhodenes popularitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viktigste er tross alt den suverene makten til nevnte statsoverhoder. Undersåttene vet tross alt ikke hva som er best for dem. :ler:

Caligula, noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Mao? Buch? Clinton? Fine hundenavn, ja. For ikke å snakke om Putin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kristianiabohemene og hva er galt å kalle datteren eller hunden Oda? Er ikke det bare et navn da, eller betyr det nor spesielt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristianiabohemen blomstret på 1880-tallet, sånn omtrent. De var kjent for å skrive, male, drikke og pule, og mange Hans'er, Christian'er og Oda'er er oppkalt etter dem. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...