Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om det er noen som har vært der/ skal dit, og har noen tips om hva en bør gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg var der en uke i fjor sommer. Leide sykkel en dag og syklet oppover fjellsiden på baksiden av byen. Fant et par fine små badeviker uten folk. Oppholdt meg ellers for det meste på stranda og i sentrum på kveldstid.

Det er sikkert O.K. å leie bil og kjøre litt rundt, men det gjorde altså ikke jeg. Øya er stille og rolig, men et helt greitt feriested hvis du primært er ute etter avslapning. Savnet litt me rliv i havnen, det er få øyer i nærheten og ikke så stor trafikk i havnen. Ellers er det vel den billigste greske øya jeg har vært på. Mange gode restauranter fant jeg også.

Skrevet

Mange butikker og sånn? :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Tja, mange og mange - det var vel omtrent like mange som på en tilsvarende størrelse syden øy!

Det var et par allrighte sko/klesbutikker samt de vanlige sydenbutuikkene med smykker, solbriller, "sydenklær" og annet krimskrams.

(jeg er forholdsvis kresen altså....) :D

Skrevet

Jeg og min samboer var der en uke i fjor. En deilig ferie hvor vi bare slappet av. Låg ved bassengkanten og drakk paraply drinker. :wink:

Ellers leide vi moped som vi farta rundt med. Sambo kjørte, og jeg satt bakpå og var innemellom en smule skrekkslagen. Ikke for at han ikke kjører forsiktig, men det er ikke bare,bare med moped i syden. Men det gikk heldigvis bra da. Forresten, dersom du drar og leier moped. Så kan det være kjekt å vite at det ikke finnes bensinstasjoner over alt på øya. Tror faktisk det kun er i sentrum, altså Karpatos by. Som sagt så reiste jo vi på moped tur, og det var ikke så kjekt når vi oppdaget det, og begynte å få for lite bensin. :o He,he..men det ordnet seg, vi kjøpte bensin av en som hadde moped utleie. Han hadde litt "home made" på lager, så vi kom oss tilbake igjen... :briller:

Ellers må jeg si som gjest at øya er kjempeflott om du ønsker ei uke med avslapping, der du ikke er ute etter altfor mye aktiviteter.

Mange butikker og sånn? :D

Nja...Noen "ordenlige" butikker var det selfølgelig. Og massevis av disse "syden" butikkene som en får kjøpt "det meste". Men øya er liten, og den våkner til liv i sommersesongen, så det meste er basert på turister.

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...