Gjest Gjest_meg_* Skrevet 10. august 2008 #1 Del Skrevet 10. august 2008 Vi er en gjeng som skal ha en fest der koldtbord blir servert. Vi er rundt 25 år gamle. Tror dere at folk på den alderen liker aspic? Gjør det noe å droppe dette på koldtbordet og heller ha mer karbonader/kylling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2008 #2 Del Skrevet 10. august 2008 Droppe aspic? Hører det egentlig med, altså? For egen del ser jeg ingen som helst grunn til å ha aspic på et koldtbord overhodet. Jeg har aldri hatt det, og jeg har aldri sett på det som at jeg har droppet aspic. Like lite som at det at jeg heller aldri har med blodpudding betyr at jeg har droppet det. Egentlig dropper man jo alle retter som fins i hele verden dersom man ikke har dem med. Aspic smaker av ingenting, og har ingenting på koldtbord å gjøre. Helst burde det utryddes fra jordens overflate. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 10. august 2008 #3 Del Skrevet 10. august 2008 Når du sier aspic, mener du en sånn blanding av reker, erter og diverse i aspic? Det kaller jeg cabaret, jeg. Cabaret er så ut at det snart er in igjen. Det er veldig få unge som er noe særlig begeistret for det i min erfaring. Litt synd, for det er jo både magert og har mye grønnsaker. Og så er jeg blant de som syns det er godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2008 #4 Del Skrevet 10. august 2008 Hehe, ja jeg har sjekket litt rundt hva koldtbordleverandørene tilbyr, og aspic (med reker) er alltid med! (er nok det samme som cabaret ja) Synes det er litt gammeldags jeg da, så hadde tenkt å be om å få mer karbonader i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 10. august 2008 #5 Del Skrevet 10. august 2008 Svigermor lager alltid cabaret til koldtbordet sitt, og det er ikke den det går mest av selv om gjestene er stort sett 60+. Selv spiser jeg aldri cabaret, og ville absolutt ikke savnet den . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormen Skrevet 10. august 2008 #6 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg er vel en av få "unge" som ELSKER Cabaret... med egg, reker, erter, gulrotbiter, fiskepudding, asparges osv osv... mmmm... Men jeg ville nok ikke savnet det om jeg kom til et koldtbord hvor jeg ikke fant det. Er jo alltid så mye annet godt, atte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2008 #7 Del Skrevet 10. august 2008 Takk for svar! Noen som har ideer om hvor mange karbonader og kyllinglår en bør en beregne til unge folk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 12. august 2008 #8 Del Skrevet 12. august 2008 Når du sier aspic, mener du en sånn blanding av reker, erter og diverse i aspic? Det kaller jeg cabaret, jeg. Cabaret er så ut at det snart er in igjen. Det er veldig få unge som er noe særlig begeistret for det i min erfaring. Litt synd, for det er jo både magert og har mye grønnsaker. Og så er jeg blant de som syns det er godt. Dette er vel en rett som hovedsaking passer avh av hva som er tilgjengelig. Har man ikke ferske grønnsaker ol, så er en cabaret ikke så dumt. F.eks, jeg er vokst opp med hermetiske aspargess og de passer fint i en cabaret, men etter at ferske ble å få året rundt så finnes det andre og ofte bedre alternativer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 12. august 2008 #9 Del Skrevet 12. august 2008 Hehe, ja jeg har sjekket litt rundt hva koldtbordleverandørene tilbyr, og aspic (med reker) er alltid med! (er nok det samme som cabaret ja) Synes det er litt gammeldags jeg da, så hadde tenkt å be om å få mer karbonader i stedet. Ja, for karbonader er jo virkelig ungdommelig og "in".... Forøvrig viker jeg ikke tilbake for cabaret så lenge den er skikkelig laget med mye godt i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beepeeker Skrevet 12. august 2008 #10 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg har jobbet i catering de siste månedene, og så å si 90% av koldtbordene har aspic. Det er alltid med. Selv skjønner jeg ikke greia, synes aspic er kjempeekkelt og har aldri rørt det i et koldtbord.. Har en forestilling av at det er mest populært blant den eldre garde. Jeg tror ikke det er noen krise om du dropper det når dere er i tjueårene jeg da, men man vet jo aldri.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 12. august 2008 #11 Del Skrevet 12. august 2008 Nei, hvem liker cabaret? Altså, jeg kan helt fint spise det, men det er rar mat, og mange jeg kjenner har det på sin hatliste. Jeg ville heller satse på mer av noe annet, spesielt med tanke på aldersgruppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2008 #12 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg har jobbet i catering de siste månedene, og så å si 90% av koldtbordene har aspic. Det er alltid med. Selv skjønner jeg ikke greia, synes aspic er kjempeekkelt og har aldri rørt det i et koldtbord.. Har en forestilling av at det er mest populært blant den eldre garde. Jeg tror ikke det er noen krise om du dropper det når dere er i tjueårene jeg da, men man vet jo aldri.. Jeg har -aldri- vært borti koldtbord med aspikk, til tross for at det har vært i koldtbor i samtlige konfirmasjoner og barnedåper i slekten (og det blir over 22 stk bare på de siste årene). Jeg er 27, og jeg liker det godt. Men det hører da ikke automatisk med til et koldtbord, jeg har aldri tenkt over at "Hm, her mangler det jammen santen en aspikk". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morea Skrevet 12. august 2008 #13 Del Skrevet 12. august 2008 Aspic er djevelens verk. Sammen med sukat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beepeeker Skrevet 12. august 2008 #14 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg har -aldri- vært borti koldtbord med aspikk, til tross for at det har vært i koldtbor i samtlige konfirmasjoner og barnedåper i slekten (og det blir over 22 stk bare på de siste årene). Jeg er 27, og jeg liker det godt. Men det hører da ikke automatisk med til et koldtbord, jeg har aldri tenkt over at "Hm, her mangler det jammen santen en aspikk". Kanskje det kommer litt an på hvor i landet man er? Hos oss (og vi har mye catering, mange koldtbord i uka) er det med på de fleste, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 12. august 2008 #15 Del Skrevet 12. august 2008 Kanskje det kommer litt an på hvor i landet man er? Hos oss (og vi har mye catering, mange koldtbord i uka) er det med på de fleste, ja. Det kan jo ha noe å gjøre med cateringselskapet også. At cabareten er med i en slags koldtbordpakke? Jeg kan nemlig ikke huske å ha sett cabaret på koldtbord på mange år. Jeg skulle sjekke tilbudet hos et cateringselsapet en gang, og der hadde de nok mer moderne ting, hvor det blant annet var flere retter som var mer tapasinspirert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest78 Skrevet 12. august 2008 #16 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg har ikke sett aspic i det hele tatt de siste årene, og før det var det vel kun hvis bestemor eller andre på den alderen laget det. Har vært på flere koldtbord i det siste uten aspic, og jeg har overhodet ikke savnet det, er enig i at det er djevelens verk. Tror du trygt kan droppe det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest78 Skrevet 12. august 2008 #17 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) -- Endret 12. august 2008 av Lady Lovelace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 12. august 2008 #18 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg spiser cabaret, men ville fint klart meg uten også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beepeeker Skrevet 12. august 2008 #19 Del Skrevet 12. august 2008 Det kan jo ha noe å gjøre med cateringselskapet også. At cabareten er med i en slags koldtbordpakke? Jeg kan nemlig ikke huske å ha sett cabaret på koldtbord på mange år. Jeg skulle sjekke tilbudet hos et cateringselsapet en gang, og der hadde de nok mer moderne ting, hvor det blant annet var flere retter som var mer tapasinspirert. Aspicen er faktisk valgfri. (man kan velge mellom tre ting i tillegg, og den er en av de tingene.) Vi har også tapas og div, men koldtbordene er ganske tradisjonelle da. (stekt kylling, forskjellig pålegg, brød, laks osv.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjokkert gjest Skrevet 12. august 2008 #20 Del Skrevet 12. august 2008 Eh, vet dere ikke at det skrives aspik? Eller kabaret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå