Gå til innhold

Pludres byggetråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen som vil komme med sin mening ? :sjenert:

Gjest Gjest_ISA_*
Skrevet

ser ut som et hus med sjarm det:) vanskelig å komme med noen ideer, ser ut som dere får gjort endel med noen liter maling, grønnfargen i ett av rommene var jo kanskje litt vel knæsj! lykke til:)

Skrevet

Vurderer å pusse opp ett hus fra 1840. Hva kostet prosjektet deres egentlig? Er det verdt å begynne på ett slikt prosjekt? Regner med at du har en del erfaring nå:) Synes det blir ett veldig pent hus. Og de spreke fargene var sjarmerende og personlig:) Farger er på vei tilbake i moten, endelig! Fint at ikke alle maler husene sine innvendig og ut i kaffe latte eller lys toscana.... Selv om lyst er fint det også. Morsomt at du legger ut en link med bilder her som gir inspirasjon til oss andre:)

Gjest I samme båt
Skrevet
Hei

Vil bare vise dere hva jeg holder på med om dagen, og det tar laaaang tid. Holder på å pusse opp et gammelt tømmerhus fra 1904, og håper å flytte inn i løpet av høsten.

Tar gjerne imot innspill og ideer

http://s222.photobucket.com/albums/dd48/Aufrilia/

Jeg og sambo holder på med et tilsvarende prosjekt :) Hus fra samme tidsperiode og som nok i utgangspunktet har sett ganske likt ut som ditt. Ble bygget mye på for ca førti år siden.

Hvor lang tid har du planlagt å bruke og gjør du det meste selv?

Vi skal gjøre alt utenom rør og elektro selv og håper å bruke ca 1 år.

Hva har du gjort med gulvene?

Vårt store dilemma for tiden er om vi skal rive opp de gamle gulvene eller legge spon og så nytt gulv oppå der igjen...Har skjevt og ujevnt tregulv fra husets byggeperiode. Skal legge nytt tregulv, eik plank.

Morsomt å se hva andre gjør når en holder på selv :)

Skrevet

Hus med sjel! Så ut som om dere kunne gå mange veier der!

Første jeg tenkte på var hagen... Jeg er veldig glad i hager med mye naturstein, grønne busker og planter som tåler både sommer og vinter! En hage med bevegelse og at man hver dag ser noe nytt... Ikke bare en grønn prydplen med noen fargerike blomster i en krukke ved terrassen :) Kanskje dere kan mure en ovn som kan steke brød ute? En slags "pizza-ovn". De er utrolig supre hvis man skal være mange mennesker, med nybakt brød, salat også griller man en hel sau/gris :)

Hva slags stil liker dere da? Ofte kan det være stilig å blande noe veldig gammelt, med noe helt nytt. Som et maskulint og minimalistisk kjøkken, men med et gammelt stort trebord og benker av gammelt tre.

Her er det noen som har pusset opp et eldre hus, ble et ganske fint bad :)

Et fint tregulv som slipes ned kan være utrolig flott bare i seg selv, eller dere kan male det i en spennende farge, eller bare gå for hvitt?

Et annet spesielt bad :)

Retro interiør

Hvis dere skal ha barn, kan dere ha en vegg som er helt glatt der dere først maler med magnetmaling også med krittmaling over der igjen, og lage et skikkelig hobbyrom! Med masse farger og kanskje en hemmelig hule?

Tja, vet ikke om det var dette du var ute etter jeg? Eller om det var til noe hjelp...

Skrevet

Ser ut som dere har nok å henge fingrene i , ja... Men fint blir det til slutt da! Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...