Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har akkurat startet i en 50% nattevaktstilling (for bare 1 mnd siden).. og nå har jeg oppdaget at jeg er gravid. Denne stillingen var den eneste jeg kunne søke på nå når vi har flyttet til et nytt sted. Jeg jobber ekstravakter i tillegg, slik at inntekten min er nok ca det samme som en 100% stilling.

Hvordan regnes det ut hvor mye penger jeg får i permisjonen? og hva skjer dersom jeg blir sykemeldt og ikke kan jobbe ekstravakter?

Håper noen kan gi meg svar....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.

Jeg har akkurat startet i en 50% nattevaktstilling (for bare 1 mnd siden).. og nå har jeg oppdaget at jeg er gravid. Denne stillingen var den eneste jeg kunne søke på nå når vi har flyttet til et nytt sted. Jeg jobber ekstravakter i tillegg, slik at inntekten min er nok ca det samme som en 100% stilling.

Hvordan regnes det ut hvor mye penger jeg får i permisjonen? og hva skjer dersom jeg blir sykemeldt og ikke kan jobbe ekstravakter?

Håper noen kan gi meg svar....

Tror du bør holde kjeft om at du er gravid og prøve å få deg en 100% stilling. Det er de siste 6 mnd før permisjonen som teller. Få deg en dagjobb!

Skrevet
Tror du bør holde kjeft om at du er gravid og prøve å få deg en 100% stilling. Det er de siste 6 mnd før permisjonen som teller. Få deg en dagjobb!

Nei, det er 6 av de siste ti månedene før permisjon som teller. Om hun blir sykemeldt når det er 4 måneder til termin har hun likevel jobbet opp rett til svangerskapspenger.

Gjest Gjest_mari_*
Skrevet

Ååå hvorfor er det slik i norge? jeg jobber i helsevesenet i en liten by. Jeg får ikke 100% stilling. Jeg jobber også 50% og må ta ekstravakter ved siden av. Jeg er 30 år. Må jeg altså vente med å bli gravid fordi jeg ikke vil klare det økonomisk i permisjonstiden?? Jeg har hatt fast 100% stilling de siste 4 årene, men da bodde jeg i oslo, situasjonen er helt annerledes der. Umulig å få fast 100% stilling der jeg er nå....

(sorry for at jeg "kupper" tråden litt...)

Gjest Britt Banditt
Skrevet (endret)
Nei, det er 6 av de siste ti månedene før permisjon som teller. Om hun blir sykemeldt når det er 4 måneder til termin har hun likevel jobbet opp rett til svangerskapspenger.

Så vidt jeg har forstått kan man være sykemeldt fra jobben hele svangerskapet til og med og fortsatt få svangerskapspenger? :klø:

Sykepenger er jo også en inntekt.

Og det har vel ikke noe å si hvor mange prosent hun jobber, det er vel hvor mye hun tjener som legger grunnlaget for hvor mye penger hun får?

Endret av Britt Banditt
Gjest Megisen
Skrevet

Stillingsprosenten spiller ingen rolle, men hva du har tjent. Dine ekstratimer vil derfor telle med.

I visse tilfeller kan også inntekten fra de siste tre årene spille inn, men dette er litt komplisert og det er vel bare NAV som klarer å gi helt riktig svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...