Gå til innhold

får tilsendt en valp fra utlandet! trenger sårt hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. nå ble jeg veldig i tvil her. har kommet i kontakt med en funksjonshemmet dame som har to valper hun vil bort til adopsjon via en rubrikk side. så vi skal nå få en valp tilsendt fra england. jeg betaler ikke mye siden den skal adopteres pga hun som er eier har havet i rullestol og skal oppereres, og hun vet ikke hvordan allmenntilstanden hennes blir etter dette. hun sier at hun ikke klarer å ta seg ordentlig av disse to valpene.

vet ikke om jeg blir lurt her, men jeg skal ihvertfall ikke oppgi noen konto nr, og hun skal arrangere en carrier som skal få bekreftelse fra oss og ordne sendingen og levering av valpen på døren. dette er en engelsk rase, så det er kanskje vanskelig å få gitt de fra seg der borte?

hun sier hun ikke er intr i pengene, og det vil koste 1500 kr for endring av eier (pappirer) ordning av en carrier som skal ordne med sendingen og flyreise.

men... så hørte jeg brått noe om en lang karantene før valpen kan komme til norge, også at dette brått kan koste rundt 10.000 kr å hente ut.. æææææ!!!

kan noen værså snill hjelpe meg??? vet du noe om slikt? hun skal ringe en snn carrier i morra og jeg vet ikke noe om karantene på dyr fra england!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er garantert lureri fra hennes side, hun har neppe en valp engang! HOLD DEG UNNA

Skrevet

Du trenger ikke å bekymre deg for karantene osv for du kommer aldri til å få noen valp. Dette er helt typisk svindelannonse.

Skrevet

jeg har søkt litt på nettet og ser at det er mange av de som blir gitt bort, det kan jo hende at de er overbefolka av denne rasen i UK og man velger å gi de bort for å bli kvitt de eller noe. slik som med katter her til lands.. ikke vet jeg... kan godt hende hun tar endel av summen selv også, selvom hun oppga summen jeg måtte betale for billett og slikt.

men uannsett tar jeg risken, for jeg gir ikke fra meg noe konto nr, og betaler ikke før jeg får overlevert valpen (som hun påstod at jeg skulle få på døren) av det firmaet som skal ordne sendingen og leveringen.

Skrevet

Hvilken rase er dette da?

Men for all del - liker du å kaste penger ut av vinduet så kjør på.

Skrevet
hei. nå ble jeg veldig i tvil her. har kommet i kontakt med en funksjonshemmet dame som har to valper hun vil bort til adopsjon via en rubrikk side. så vi skal nå få en valp tilsendt fra england. jeg betaler ikke mye siden den skal adopteres pga hun som er eier har havet i rullestol og skal oppereres, og hun vet ikke hvordan allmenntilstanden hennes blir etter dette. hun sier at hun ikke klarer å ta seg ordentlig av disse to valpene.

vet ikke om jeg blir lurt her, men jeg skal ihvertfall ikke oppgi noen konto nr, og hun skal arrangere en carrier som skal få bekreftelse fra oss og ordne sendingen og levering av valpen på døren. dette er en engelsk rase, så det er kanskje vanskelig å få gitt de fra seg der borte?

hun sier hun ikke er intr i pengene, og det vil koste 1500 kr for endring av eier (pappirer) ordning av en carrier som skal ordne med sendingen og flyreise.

men... så hørte jeg brått noe om en lang karantene før valpen kan komme til norge, også at dette brått kan koste rundt 10.000 kr å hente ut.. æææææ!!!

kan noen værså snill hjelpe meg??? vet du noe om slikt? hun skal ringe en snn carrier i morra og jeg vet ikke noe om karantene på dyr fra england!

Kravene for å importere en valp til Norge og eksportere fra Storbritannia er de samme. De relevante norske reglene gjelder all import fra rabiesfrie EU/EFTA-land og krever følgende:

* Erklæring fra eieren om at valpen bare har bodd i et rabiesfritt EU/EFTA-land siden fødselen;

* Veterinærattest som ikke er eldre enn 10 dager før importdatoen, som bekrefter at:

o hunden er merket med microchip eller tatovering;

o hunden ikke viser tegn på smittsomme sykdommer;

o hunden er behandlet mot bendelorm;

* Vaksinasjonsbevis fra veterinær som bekrefter at:

o hunden er vaksinert mot valpesyke minst 30 dager før importen (valpen må være 8 uker for å få denne vaksinen, og dette er grunnen til at minstealderen for import er 12 uker);

o det er tatt blodprøver som er testet for leptospirose 21 dager før import, og prøvene må vise et akseptabelt nivå;

* At valpen må få behandling hos veterinær mot bendelorm innen 7 dager etter ankomst i Norge.

Skrevet
Hvilken rase er dette da?

Men for all del - liker du å kaste penger ut av vinduet så kjør på.

det er ikke snakk om å kaste penger ut av vinduet. jeg hadde ikke gått med på betaling før jeg hadde fått valpen. for jeg er skeptisk selv, men ser ikke tapet dersom jeg betaler når jeg får valpen, og jeg går ikke på noen betaling før jeg har henne. men jeg skulle få ytterligere informasjon i morgen, så er spent på hva hun sier i mailen i morgen. det er snakk om en yorkshire terrier.

Gjest Nishiki
Skrevet

Det er så utrolig mange som biter på slike svindelannonser. Vi har flust som ringer inn der jeg jobber og er råfortvila. Det eneste vi kan si er: beklager, men du burde vist bedre.

Skrevet
Kravene for å importere en valp til Norge og eksportere fra Storbritannia er de samme. De relevante norske reglene gjelder all import fra rabiesfrie EU/EFTA-land og krever følgende:

* Erklæring fra eieren om at valpen bare har bodd i et rabiesfritt EU/EFTA-land siden fødselen;

* Veterinærattest som ikke er eldre enn 10 dager før importdatoen, som bekrefter at:

o hunden er merket med microchip eller tatovering;

o hunden ikke viser tegn på smittsomme sykdommer;

o hunden er behandlet mot bendelorm;

* Vaksinasjonsbevis fra veterinær som bekrefter at:

o hunden er vaksinert mot valpesyke minst 30 dager før importen (valpen må være 8 uker for å få denne vaksinen, og dette er grunnen til at minstealderen for import er 12 uker);

o det er tatt blodprøver som er testet for leptospirose 21 dager før import, og prøvene må vise et akseptabelt nivå;

* At valpen må få behandling hos veterinær mot bendelorm innen 7 dager etter ankomst i Norge.

Åj! en omfattende forberedelse vel og merke.. ja jeg får forhøre meg om hun har fått ordnet alt dette på forhånd. men tusen takk for hjelpen :)

Skrevet
Det er så utrolig mange som biter på slike svindelannonser. Vi har flust som ringer inn der jeg jobber og er råfortvila. Det eneste vi kan si er: beklager, men du burde vist bedre.

Jeg regner med da at de har betalt på forhånd? som sagt er jeg veldig skeptisk selv, blir selvfølgelig enda mer skeptisk etter det dere sier. men tenker at det er lov å håpe og kanskje drømme om at det fins ærlige og hederlige mennesker der ute som kanskje vil gi fra seg valpen sin så lenge de ikke får solgt den. tenker at det kanskje er vanskelig å få solgt de der de opprinnelig kommer fra og de vil da gi de bort selvom det betyr at de må sende de. kall meg kanskje naiv, men jeg tenker at jeg ikke taper noe på det så lenge jeg nekter å betale på forhånd. (kunne aldri falt meg inn)

Gjest Nishiki
Skrevet
Jeg regner med da at de har betalt på forhånd? som sagt er jeg veldig skeptisk selv, blir selvfølgelig enda mer skeptisk etter det dere sier. men tenker at det er lov å håpe og kanskje drømme om at det fins ærlige og hederlige mennesker der ute som kanskje vil gi fra seg valpen sin så lenge de ikke får solgt den. tenker at det kanskje er vanskelig å få solgt de der de opprinnelig kommer fra og de vil da gi de bort selvom det betyr at de må sende de. kall meg kanskje naiv, men jeg tenker at jeg ikke taper noe på det så lenge jeg nekter å betale på forhånd. (kunne aldri falt meg inn)

Nei, ikke alle har betalt på forhånd.

Ofte er vel en svindel slik lagt opp at du ikke må betale for valpen/bilen/kjolen på forhånd, men så kommer det gebyrer eller avgifter du bare må dekke. Ofte lurer de personlige opplysninger fra deg; navn, adresse og lignende.

Jeg tror at det gjennomsnittlig ringer en person i døgnet som på en eller annen måte blir utsatt for akkurat samme historien som deg.

Om det nå faktisk skulle stemme blir jeg overrasket, for den historien du forteller har jeg faktisk hørt før ;)

Kan jeg spørre hvilken rubrikkanonseringsplass du fant annonsen?

Skrevet

Yorkshire terrier er en meget populær rase, også i England. At de ikke blir kvitt dem uten å sende dem utenlands er løgn.

Skrevet

Dersom du ønsker å adoptere en hund som trenger et nytt hjem anbefaler jeg en titt på disse sidene:

Charlottes

FOD

Trikanten

FFOH

I tillegg finnes det mange annonser på finn.

Skrevet
Nei, ikke alle har betalt på forhånd.

Ofte er vel en svindel slik lagt opp at du ikke må betale for valpen/bilen/kjolen på forhånd, men så kommer det gebyrer eller avgifter du bare må dekke. Ofte lurer de personlige opplysninger fra deg; navn, adresse og lignende.

Jeg tror at det gjennomsnittlig ringer en person i døgnet som på en eller annen måte blir utsatt for akkurat samme historien som deg.

Om det nå faktisk skulle stemme blir jeg overrasket, for den historien du forteller har jeg faktisk hørt før ;)

Kan jeg spørre hvilken rubrikkanonseringsplass du fant annonsen?

Uff da.. okey, da har jeg kanskje blitt lurt.. hun har spurt om min adresse og tlfn nr pga eierskifte på hunden og hun må vite hvor den skal sendes, men hun kommer ikke så langt med denne opplysningen. har ikke oppgitt no konto nr eller fødselsnr.

jeg fant den på rubrikkextra. no

her er linken :

http://rubrikkextra.rubrikk.no/annonser.Yo...8&fc=38,1,0

Siden du får slike hendvendelser, jobber du på en slik annonse side?

Skrevet
Dersom du ønsker å adoptere en hund som trenger et nytt hjem anbefaler jeg en titt på disse sidene:

Charlottes

FOD

Trikanten

FFOH

I tillegg finnes det mange annonser på finn.

tusen takk for linkene, disse skal jeg sjekke opp. ellers får jeg bare kjøpe en hvis ingen skal adopteres bort :)

Gjest Nishiki
Skrevet

Vil bare anbefale deg å egentlig la være. Sjansene er minimale for at dette stemmer. Alle de annonsene er ganske like igrunn så man begynner å kjenne lusa på gangen.

En del av jobben min er med dette ja :)

Skrevet
Vil bare anbefale deg å egentlig la være. Sjansene er minimale for at dette stemmer. Alle de annonsene er ganske like igrunn så man begynner å kjenne lusa på gangen.

En del av jobben min er med dette ja :)

vil takke så utrolig mye for at du har svart meg og gitt meg litt fakta her om åssen de lurer.. nnser at jeg var for naiv og godtroende.

og jeg sendte hun raskt en mail om at jeg har gjort litt forskning og ikke finner dette seriøst og ikke lenger er intressert og at jeg håper at hun ikke går lenger med dette slik at jeg må anmelde det. men at vi kan avslutte dette nå.

Skrevet

Dette er dt nok best og holde seg unna, virker litt for spesiellt til og være sant, finn deg heller en valp i norge hvor du kan besøke den og se om kontakten er der. samt at du vet hva du betaler for.

høres desverre ut som lureri!

Skrevet

De der hundene er kjempe populære, og ingen ville gitt bort slike valper gratis. De går for mange tusen selv i England. Regner med at du med tid og stunder måtte betalt på forskudd, for personen ville nok prøvd å få pengene ut av deg på en eller annen måte.

Små hunder er populære, og de er derfor veldig dyre. Derfor bør man slutte å drømme om en slik hund, om man ikke ønsker å betale mange tusen for en slik hund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...