Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
På Obs på Vinterbro kan medlemmer ta med seg sin egen varescanner som leser strekkoder, bippe alle varene sine selv, lese av scanneren i egen kasse for disse, trekke medlemskortet sitt og betalingskort, og komme seg ut derfra i en forrykende fart! ;) Glimrende løsning!

Ja det hadde vi i Dublin også! Utrolig genialt. Savner det jeg.

Ellers så var det flere butikker som hadde self-scan. Det var også veldig deilig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvis de hadde hatt en reklamekampanje på TV hvor de forklarte hva konseptet gikk ut på ville det jo sikkert funket..

Jeg må innrømme at jeg ikke er overbevist. Jeg tror at veldig mange nordmenn spiller dumme fordi de vet at de slipper unna med det.

- Du har 14 varer med deg, i denne kassen er hurtigkasse og da er det bare lov å ha 10.

- Åja, det viste jeg ikke! Og nå ligger jo alle varene på båndet... Men jeg må vel samle alle disse varene sammen igjen da, siden dette er hustigkasse, og så stå i kø på nytt igjen, da, med disse varene... Selv om det bare er et par over, men rett skal være rett, jeg må jo bare gjøre det, da... :sjenert:

- Det er greit, du skal slippe det denne gangen. Men husk det til neste gang, max 10 varer!

- Selvfølgelig, ja... Joda...

Ellers er jeg en av de som med glede slipper folk med få varer foran meg, ihvertfall når jeg ikke har veldig dårlig tid. Men det verste er at det finnes folk som ser på deg og tror at du skal følge etter dem hjem eller svindle dem eller hva som verre er, rett og slett bare fordi du snakker til dem. Nordmenn er merkelige skapninger.

Men kassa-apparater med fysiske begrensninger på antall varer, det var en genial ide! ;)

Skrevet

Ja, en fysisk limit hadde vært fint. Selv på obs hvor Store Fine Skiltet hang godt synlig og annonserte MAX 11 VARER, var det alltid noen som "ikke så skiltet".

Skrevet

På Obs Stormarked hvor jeg bor har de en hurtigkasse, men der er det bare lov å ha med seg 8 varer. Men det forundrer meg til stadighet når jeg står i kø til en vanlig kasse at det er folk, med full vogn, som venter i hurtigkassekøa.

Èn gang så jeg ei dame som påpekte overfor mannen foran henne (med full vogn) at det var en hurtigkassekø han sto i "Jammen nå har jeg jo stått her så lenge og jeg er neste så jeg gidder faen ikke stå i ny kø" freste den hyggelig mannen :roll:

Nei, å LESE og SE det diiigre skiltet over kassa med "Hurtigkasse - max 8 varer" er vanskelig å se... :klaske:

Skrevet

Folk her til lands eier ikke respekt for regler når de handler... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...