Gå til innhold

hvordan ville du reagert om ungen din røyka hasj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

om ungen din røyka hasj bare en gang, men angret og kom seg vekk fra de gale folkene, hvordan ville du reagert?

hva om ungen røyka hasj mange ganger og netet å slutte å møte disse folkene?

jeg er ikke sikker på hva jeg ville ha gjort. det hadde nok blitt en god del straff uansett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sendt ham/henne avgårde for å bo et annet sted for et år. Folkehøyskole eller noe annet. For å få avstand til mljøet og folkene.

Skrevet

Jeg hadde gjort alt som stod i min makt for å få han /henne vekk fra milijøet men fy er de først beg er det nesten umulig å få de vekk fra det, tror jeg hadde flytta til en anna kant av landet!

Skrevet
om ungen din røyka hasj bare en gang, men angret og kom seg vekk fra de gale folkene, hvordan ville du reagert?

hva om ungen røyka hasj mange ganger og netet å slutte å møte disse folkene?

jeg er ikke sikker på hva jeg ville ha gjort. det hadde nok blitt en god del straff uansett.

Jeg tror ikke jeg ville blitt sint for at ungen min prøvde hasj èn gang, men jeg ville blitt mer påpasselig. Jeg har mer tro på forebyggende arbeid, enn på straff.

Dessuten er ikke hasj så farlig som mange skal ha det til.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Gjest Lamia Lenis
Skrevet

Hasj er ikke det verste i verden. Jeg ville synes det var greit om det ble brukt bare en sjelden gang. Om det var daglig røking hadde jeg vel vært mer påpasselig slik at de ikke kom i gang med sterkere saker.

Skrevet

Ja vi alle er jo enige om at straff er bedre enn hasj.

Skrevet

Kommer an på hva slags "folk" det var h*n hang med, tror jeg.

Skrevet

Om det var én eller noen få ganger ville jeg ikke blitt så bekymret, men selvsagt gjort det klart at det ikke var ok å drive med. Om h*n røyket ofte og hang med folk hvor rus/røyking var viktig, ville jeg blitt mer bekymret og prøvd å finne alternative miljøer - en (ekstra)jobb, motivere til en eller annen aktivitet e.l. Folkehøyskole har jeg selv gode minner fra, men det var mange som røyket MYE (daglig) der jeg gikk, og jeg tror det kan være en viss risiko i et lite og isolert miljø som en folkehøyskole har, om en allerede har utflytende grenser på området...

Skrevet
Jeg ville sendt ham/henne avgårde for å bo et annet sted for et år. Folkehøyskole eller noe annet.

Dette er en god idé hvis du vil at h*n skal røyke mer hasj. ;)

Uansett er litt hasj etter min mening ikke verdens undergang, men man jeg er helt enig i at man må bli mer påpasselig etter en slik oppdagelse.

Skrevet

Hvis det bare var snakk om testing av stoffet på helgebasis ville jeg reagert som om det var alkohol, tatt en prat om at dette hører voksenlivet til, og ikke er ok så lenge barnet ikke er myndig/bor under mit ttak, og noen konsekvenser hvis det ble brutt igjen.

Dersom det strakk seg over i hverdagen også, og det virket som ett forsøk på å flykte, ville jeg forsøkt å finne ut hva som gjorde barnets liv så vanskelig at han/henne så det nødvendig å ruse seg for å leve med det, og prøvd å hjelpe han/henne med å løse de problemene.

Ville aldri prøvd å begrense omgangskretsen til barna mine, men ville heller tatt en prat hvor jeg forsøkte å bevisstgjøre litt rundt dette med hva slags venner man velger, og hva disse gir en, av godt og vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...