Imax Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Sitat venninnen min. Hva svarer man på sånt? Synes det da er litt rart at hun nå er gravid med nummer to... Men hun skal ha poeng for ærlighet i hvert fall, det er vel flere av oss som i perioder savner det barnløse livet uten at vi ønsker at vi ikke hadde barn!
AnetteR Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 Alle kan vel tenkte den tanken innimellom, når man er sliten og lei. Men regner med at det ikke er hennes synspunkt mesteparten av dagen? Jeg har i allefall aldri møtt noen som angrer på barna sine, selv om de innimellom ønsker seg langt, langt vekk....
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2008 #3 Skrevet 10. august 2008 Jeg har selv flere ganger sagt dette. Men det vil ikke si at jeg hele tiden bare ønsker meg tilbake til livet uten barn. Men med to barn alene så har det vært hardt til tider og jeg har ønsket meg langt vekk fra alt ansvar. Nå har jeg plutselig fire barn i fanget og setter enda mer pris på min alenetid som voksen. Dette er noe jeg verner om fordi jeg føler at jeg mister noe av meg selv om jeg ikke kan være bare "meg" noen ganger. Og får jeg bare være "meg" så blir jeg også en bedre forelder og stemor.
Gjest Purple Haze Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 ....og vips, så er ungene voksne, og trenger deg ikke lenger....*snufs* Alle tenker sikkert sånne tanker på tunge og dårlige dager. Kanskje var hun bare litt oppgitt akkurat den dagen.
Brunhilde Skrevet 10. august 2008 #5 Skrevet 10. august 2008 ....og vips, så er ungene voksne, og trenger deg ikke lenger....*snufs* Alle tenker sikkert sånne tanker på tunge og dårlige dager. Kanskje var hun bare litt oppgitt akkurat den dagen. Helt enig. Livet er jo uendelig mye enklere og mer forutsigbart uten barn, og på mange måter forstår jeg venninnen din. Det behøver jo ikke bety at hun ikke er glad i barna sine, bare at livet uten barn hadde noen fordeler...
angelou Skrevet 10. august 2008 #6 Skrevet 10. august 2008 Er vel noe alle kan føle av og til uten at det betyr at man faktisk ønsker det
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2008 #7 Skrevet 10. august 2008 Jeg har også hørt venner si noe liknende, men det har stort sett å gjøre med at det blir veldig mye hverdager, rutiner og evt at ikke forholdet mellom mor og far fungerer optimalt - så man kanskje føler seg veldig bundet til noe som ikke er så veldig positivt. Min ene venninne tror jeg ble ekstra frustrert fordi samboern syntes hun ikke skulle være borte mer enn noen timer - noe som gjorde aktiviteter med vennene vanskelig ettersom de flyttet til hans hjemby noen timer fra hennes nettverk. Tror ikke det har å gjøre med barna i seg selv stort sett, og jeg kjenner mange som er kjempeflinke til å gjøre ting de har lyst til selv om de har små barn - enten de tar med seg ungene eller bytter på å være hjemme med dem. (Forresten har jeg ikke barn selv, og tror ikke jeg ønsker meg, så kan absolutt se fordelene med å være barnløs. Samtidig virker det jo som det er veldig givende å ha barn, og de færreste voksne har vel så superaktive og spennende liv hele tiden enten de har barn eller ikke. Jeg finner i hvert fall ikke på ting utenfor hjemmet (unntatt turer, evt trening o.l) mange dager i uka, knapt hver måned...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå