Gjest Gjest Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Når du ikke bruker pc-en slår du den av da eller står den på til du går å legger deg? Sånn ca. hvor lenge per dag står den på og hvor lenge sitter du med den.
Gjest Purple Haze Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 Jeg slår av pc`n mens jeg er på jobb, og om natten. Trekker ut strømledningen også. Fikk høre at den trekker mye strøm, så da gjør jeg selvfølgelig det... Den står vel på en 5-6 timer om dagen, og jeg sitter kanskje et par timer til sammen.
Arkana Skrevet 10. august 2008 #3 Skrevet 10. august 2008 (endret) Jeg slår av PC'en om natten, men slår den ikke av bare fordi jeg skal en tur i byen eller noe annet som tar et par timer. PC'en trekker jo en del strøm, og man sparer nok på levetiden til PC'en ved å ikke ha den på konstant også. Den står vel på 8-10 timer om dagen, hvor lenge jeg sitter ved den varierer veldig, pleier nok mest å gå til og fra. Endret 10. august 2008 av Arkana
Noli Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 PCer bruker veldig lite strøm. Min står på 24/7, den blir bare slått på for å restartes, og da er den kun av et minutt eller to.
Gjest Gitte Skrevet 10. august 2008 #5 Skrevet 10. august 2008 Jeg skrur den av om natta og når jeg er på jobb. Skrur den på når jeg kommer hjem og da står den på helt til jeg legger meg, uavhengig om jeg sitter der eller ikke. Når jeg ikke er hjemme drar jeg ut lader også, siden det visstnok er en brannfelle å ha de stående i. Samme gjelder egentlig mobillader'n også..
feuerstein Skrevet 10. august 2008 #6 Skrevet 10. august 2008 (...) og man sparer nok på levetiden til PC'en ved å ikke ha den på konstant også. Nei! Når man slår på pcen blir en del vifter og harddisk(er) rykket i gang, temperaturen stiger med tilhørende materialutvidelse opp til normal driftstemperatur. Når man slår av vil temperaturen synke igjen med tilhørende materialsammentrekning. Slik bevegelse er ikke sunt for elektronikken. Tidligere har man også advart mot spenningspuls i det maskinen slås på, men om dette fortsatt er et problem vet jeg ikke. Anbefalingene jeg har fått er at man lar pcen stå på hvis man regner å bruke den igjen om mindre enn ett døgn, forutsatt at kjølingen fungerer som den skal. Skjermen kan man imidlertid slå av når den ikke er i bruk.
LukaFrost Skrevet 10. august 2008 #7 Skrevet 10. august 2008 Hos oss står de stasjonære alltid på. Også når vi er ute av huset og om natta. De bærbare blir slått av om natta. Vi sitter begge mye forran pcene våre. Det er jo en hobby vi har.
Gjest Nishiki Skrevet 10. august 2008 #8 Skrevet 10. august 2008 Tja, innimellom, mest fordi msn låser seg hvis pcen går i dvale eller pause og da må den restartes likevel.
Gjest StockDama Skrevet 10. august 2008 #9 Skrevet 10. august 2008 Den står på mer eller mindre 24 timer i døgnet... og jeg sitter ved den alt for mye, men har ikke noe bedre å gjøre =p
The Kitten Skrevet 10. august 2008 #10 Skrevet 10. august 2008 Ja, jeg slår den av når jeg ikke bruker den. Bruker den mellom 1-2 timer daglig. Bruker den mer hvis jeg holder på med skolearbeid.
Gjest Lamia Lenis Skrevet 10. august 2008 #11 Skrevet 10. august 2008 Jeg slår den bare av om natta, og da bare fordi den står og blinker når den er på, og det er litt forstyrrende når jeg prøver å sove...
Lilith Skrevet 10. august 2008 #12 Skrevet 10. august 2008 Slår den nesten aldri av - bare hvis den må restartes av en eller annen grunn.
Cuba Skrevet 11. august 2008 #13 Skrevet 11. august 2008 Jeg har bare laptop og jeg bare lukker igjen skjermen når jeg sover, er på jobb eller ute en tur. Da stopper jo vifta og den blir kald..
*Butterfly* Skrevet 12. august 2008 #15 Skrevet 12. august 2008 Jeg slår av laptopen når jeg går og legger meg og når jeg blir borte flere timer.
Wonders Skrevet 16. august 2008 #16 Skrevet 16. august 2008 Kun når jeg sitter på den, naboene hacker igjennom alt som finnes.
pantera Skrevet 16. august 2008 #17 Skrevet 16. august 2008 Slår den alltid av om natten, og tar i tillegg ut kontakten. Men den pleier å stå på fra jeg slår den på (som avhenger om det er ukedag eller helg), til kveld.
Blairwitch Skrevet 16. august 2008 #18 Skrevet 16. august 2008 Slår den bare av hvis jeg reiser bort over natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå