Malama Skrevet 10. august 2008 #1 Del Skrevet 10. august 2008 Ja, vi skal ikke bade i "offentlig bad" på slutten. Den er grei. Men jeg kan jo bruke badekar på sykehuset som smertelindring, så det er vel ok å krabbe opp i mitt eget badekar i dag? (Om enn med såpevann da, det har man vel ikke på sykehuset...) Mannen forelo at jeg kunne få meg et bad nå, at det kunne være behagelig for meg, og det har han egentlig helt rett i, avslappende og behagelig. Et bad i eget badekar er ok, selv med såpevann? (Kan droppe såpa da, jeg dusjer uansett etter bad, for jeg synes det er såååå mye lettere å vaske håret i dusjen, så jeg kan vaske kroppen også der, sånnsett...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 10. august 2008 #2 Del Skrevet 10. august 2008 Det er da ikke farlig hverken å bade i eget kar eller offentlig basseng, så framt slimproppen ikke har gått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kitten Skrevet 10. august 2008 #3 Del Skrevet 10. august 2008 Du kan hvertfall bade i ditt eget badekar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 10. august 2008 #4 Del Skrevet 10. august 2008 Var på Badeland-ferie jeg 3 dager før mellomste sønn ble født..men han kom 5 uker for tidlig, tror rett og slett ikke han tålte vannrutjebanene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 10. august 2008 #5 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg har badet i sjøen, jordmor sa ikke at det var et problem. Det er jo tett opp til babyen, helt til slimproppen har gått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. august 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 10. august 2008 Ja, men poenget er vel det da, at 3 dager før termin er jeg slett ikke sikker på at jeg har noen slimpropp inntakt lenger... Jeg har fått ut mye slim de siste ukene. Ikke en klar "propp", men altså slett ikke sikker på at det er helt tett opp dit, for å si det sånn. Såpass mye "modning" som har pågått den siste uka, og med økende slimmengder, antar jeg at den har gått litt sånn litt etter litt, egentlig... Men jeg bada jeg altså. I mitt eget badekar. Dog uten vann over magen, sånn for ikke å koke mini, siden jeg liker litt godt varmt vann. (Vel, for ikke å koke MEG kanskje, jeg trengte en del hudflate til å svette ut varmen gjennom...) og uten såpe, jeg dusja jo uansett etterpå. Og det var deilig, det var det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 10. august 2008 #7 Del Skrevet 10. august 2008 Alle slimpropper er vel forskjellige, men jeg trodde også min hadde gått før fødsel. Hadde mye slim de siste ukene, men når den virkelig gikk (i dusjen under fødselen) var det ingen tvil om at det var den. Når fødselen er nært forestående er det gjerne blod blandet i proppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. august 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på den proppen, men fastslår at jeg ikke vet om den er gått eller ei, og derfor altså tar de forhndsregler som om den er det. Men bad i eget kar skal jo være ok, jeg ble bare et øyeblikk usikker, har ikke badet på LENGE, men det var deilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 10. august 2008 #9 Del Skrevet 10. august 2008 Tror egentlig det er helt ok å bade så lenge ikke vannet har gått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. august 2008 Forfatter #10 Del Skrevet 10. august 2008 Man får jo bruke badekar som smertelindring på sykehuset, og gitt rett avdeling og noen på vakt med erfaring, også føde i vann, så vann i seg selv burde jo ikke være skummelt... Malama har ABSOLUTT planer om å bade på sykehuset også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2008 #11 Del Skrevet 11. august 2008 Heisann! Fikk beskjed av min lege at bading er ok, men at man bør unngå det helt på slutten siden det kan være vanskelig å merke om vannet går mens man er i vann!! Mulig hun tenkte mest på annen bading enn i badekaret, men likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 11. august 2008 #12 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg snakket med min jordmor om dette i dag, og hun mente også at man faktisk burde holde seg unna bading, også i badekar, den siste måneden før termin pga faren for at vannet skulle gå uten at man merket det. Hun ville eller at jeg tok lange dusjer om ønskelig, og heller tok med en krakk inn dersom jeg ønsket å sitte Jeg har nå uansett ikke fulgt dette rådet, og synes selv det høres i overkant ut. Men vurderingen kan man jo gjøre selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 11. august 2008 Forfatter #13 Del Skrevet 11. august 2008 Faren for å ikke merke at vannet går, oppi badekaret mitt, tenkte jeg ikke på engang. Men hadde vannet gått, så hadde jeg merka det innen nå, så det bekymrer meg ikke så mye... vannet vil jo fortsette å sildre, det dannes stadig nytt vann, og er det åpent, så kommer det ut. OG seriøst, ville jeg ikke merka det om vannet gikk, når jeg satt i badekaret? Hørtes rart ut... Menmen, jeg har nok ikke planer om å gjøre bading til en daglig vane, og dusjer stort sett, men det var greit med et bad, syntes nå jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 11. august 2008 #14 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg er helt enig med deg Malama, synes hennes fremstilling virket ganske "usannsynelig", og har selv brukt badekaret endel de siste ukene - lindrer fint på rygg og bekkensmerter. Men da vet man i alle fall hva man KAN få til svar hos jordmor om man spør... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 11. august 2008 #15 Del Skrevet 11. august 2008 Da jeg fødte førstemann foreslo jordmoren på sykehuset at jeg skulle ta meg et deilig varmt bad. Som smertelindring. Jeg hadde ikke nølt med å ta et bad som høygravid hjemme heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 11. august 2008 #16 Del Skrevet 11. august 2008 Man skulle jo tro at det var lettere å oppdage at badevannet har blitt fullt av fostervann, enn hvis det bare skylles ned i dusjen? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mai_snøve Skrevet 11. august 2008 #17 Del Skrevet 11. august 2008 alt en ikke vet om graviditet.. slimpropp! jaja en finner vel ut om alt det der når det skal skje en gang i framtida.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå