Cristycreme Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Spiser barna deres forkost i barnehagen? Hva sender dere med? Lager de ansatte grøt hvis du sender med det? Til lunch?
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 Dette er jo helt forskjellig fra barnehage til barnehage, så det må du nok spørre om der...! Selv jobber jeg i barnehage. Der lager vi havregrøt til frokost hver dag. Og den serveres i løpet av en time på morgenen. De som kommer etter det får ikke frokost. Om det er mange barn i barnehagen vet jeg ikke om du kan regne med at de kan lage noe spesielt til ditt barn, tenke om alle skulle hatt forskjellig mat... Da er det bedre at barnet får grøt hjemme... Lunsj er også forskjellig fra barnehage til barnehage, men hos oss varierer det hva vi spiser. Alt fra brødskiver til forskjellige varme måltider. Men alle måltider lages i barnehagen vår, men slik er det ikke overalt.
Leanne Skrevet 10. august 2008 #3 Skrevet 10. august 2008 jenta mi begynte i barnehagen da hun var 9 mnd.. Da sendte vi med grøt som personalet blandet til nistemat... Det er jo bare å varme vannet og røre ut grøten... Regner med at de fleste barnehager er villige til å hjelpe med dette.... Ellers er det vel ganske vanlig med brødmat til lunch... Nå vet jeg ikke hvor sulten barnet ditt er om morgenen, men da mine var rundt 1 år klarte de ikke å vente med å spise til vi kom i barnehagen... De våknet og var sultne. Så frokosten ble inntatt hjemme...
Gjest Nishiki Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 Har ikke deres barnehager frokost i barnehagen? Altså maten, må dere ha med den selv?
Leanne Skrevet 10. august 2008 #5 Skrevet 10. august 2008 Har ikke deres barnehager frokost i barnehagen? Altså maten, må dere ha med den selv? vi må ha med frokost hvis barna skal ha det, og har med matboks til et måltid ved 3 tiden. Lunch får de i barnehagen.... Er egentlig veldig fornøyd med den løsning for mine barn spiser frokost hjemme sammen med oss, og da er det greit at vi ikke betaler for den i bhg...
Cristycreme Skrevet 10. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2008 (endret) Har ikke deres barnehager frokost i barnehagen? Altså maten, må dere ha med den selv? Vi må ha med frokost hvis barna skal spise frokost der. Dattera mi begynner halv 8 når barnehagen åpner, og har ikke lyst på mat rett etter hun er våknet. Jeg håper de kan blande grøten til henne der. Lunch må vi også ha med. Lurte egentlig på hva dere har på brødskiva. Og om dere sender med saft eller vann? Hun får melk, men tror heller de må bruke den til flaska når hun skal sovne. Etter sovinga kl 2 er det frukt, og det får vi i barnehagen. Endret 10. august 2008 av Cristycreme
tingeling Skrevet 10. august 2008 #7 Skrevet 10. august 2008 Vi sender alltid med brødskiver med passe grovt brød og varierende pålegg som han liker. Som regel er det prim på en skive, men aldri annet søtt pålegg. Baconost er som regel en hit. Pleier også å legge ved noen grønnsaker, feks agurkstaver, eller kanskje eplebiter. Til drikke får de vann eller melk i barnehageg. Juice og saft brukes ikke. Vi har i tillegg med frukt hver mandag, det skal være nok til hele uken. Alle barna deler frukten. Innimellom får han med seg en yoghurt/ kokt egg/ omelett eller lignende.
Siona Skrevet 10. august 2008 #8 Skrevet 10. august 2008 Jenta vår har med to skiver grovt brød med enten leverpostei eller baconost. Frokost og lunsj er det barnehagen som sørger for. Drikke har vi ikke med - de får vann og noen ganger melk i barnehagen...
Frigg Skrevet 10. august 2008 #9 Skrevet 10. august 2008 I barnehagen jeg jobber hadde det nok desverre blitt vanskelig å skulle lage grøt til barnet ditt om morgenene. I alle fall på min avdeling, for avdelingen vår ligger et stykke bort fra kjøkkenet, slik at vi ikke kan gå dit å tilberede grøten hvis det bare er en ansatt på avdelingen når barnet kommer. Men det som hadde gått an, var jo å ha en vannkoker på avdelingen. Da hadde man jo ha laget grøten;) Man prøver jo å gjøre det man kan for å tilfredsstille ulike behov Ellers så får barna brødmat til lunsj tre ganger i uken og varmmat to ganger i uka
Lucky? Skrevet 10. august 2008 #10 Skrevet 10. august 2008 I barnehagen jeg jobber får barna både frokost og lunsj. Når det er små barn som bruker grøt eller evt middagsglass e.l kjøper barnehagen inn det til dem. De betaler jo for å få mat de også, så hvis de ikke spiser brød, må de jo få noe annet
Leanne Skrevet 11. august 2008 #11 Skrevet 11. august 2008 hvis det skulle bli vanskelig for avdelingen å blande til grøten på morgenen fordi det bare er en på jobb og kjøkkenet er langt unna avdelingen så er det jo et alternativ at du leverer barnet, går på kjøkkenet og blander grøten og gir den til den voksne som er på jobb.... Da tar det litt lenger tid å levere barnet, men da får iallefall barnet grøt
Frigg Skrevet 11. august 2008 #12 Skrevet 11. august 2008 hvis det skulle bli vanskelig for avdelingen å blande til grøten på morgenen fordi det bare er en på jobb og kjøkkenet er langt unna avdelingen så er det jo et alternativ at du leverer barnet, går på kjøkkenet og blander grøten og gir den til den voksne som er på jobb.... Da tar det litt lenger tid å levere barnet, men da får iallefall barnet grøt Ja, eller at man rett og slett har den ordningen at man har en vannkoker på avdelingen. Den må selvfølgelig stå trygt slik at barna ikke får tak i den, men det burde ikke være noe problem De aller fleste som jobber i bhg gjør det man kan for å tilrettelegge så godt man kan for alle barna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå