Gå til innhold

Timeplanen til venninna mi

Fremhevede innlegg

Gjest cybergirl
Skrevet

Det finner du ut når du engang får barn, da får man automatisk mer energi og barn krever faste rutiner. Ikke vær misunnelig, men nyt heller hverdagen din mens du kan.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sover ikke så mye mer jeg - og jeg må også få ungen i barnehagen, gå på jobb og trene. Husarbeid "har jeg folk til" - synes jeg har overfylte dager, og stresset mitt ligger i alt jeg "også gjerne skulle hatt tid til å gjøre" - for noe tøys, det er ufattelig mange tv-timer - merkelig hva?

Jeg trener ikke om morgenen, eller er min dag lik - bortsett fra det med tv. Hm... kand et hende at to timers tv-titting gir to timer jeg kan bruke til andre ting...?

Skrevet
Det er sånne flinke jenter som plutselig møter veggen og kanskje til og med ender opp med ME.

Det er ingen god løsning å kjøre seg så hardt. Slapp heller litt av på krava.

Akkurat hva jeg tenkte. Mulig hun der bare ER sånn, men det er altfor mange kvinner som driver rovdrift på seg selv. At det er noe å være misunnelig på kan jeg ikke begripe.

Gjest nobilian
Skrevet

Høres ut som hun er hushjelp mer enn kone...

Skrevet

For meg høres hun verken flink eller smart ut. Hvem er hun flink for? Det høres ut som om hun bare maser. Jeg ville ikke ha levd med en slik personj og hun høres absolutt ikke spennende ut, bare praktisk...kjedelig.

Skrevet
over alt hun rekker?

Kl. 05.30 står hun opp, drar ut og jogger eller sykler i sommerhalvåret, hjem igjen, dusjer, lager matpakker, får barn til b.hage halv 8, er på jobb til 8. De dagene hun ikke trener, gjør hun husarbeid i rasende tempo med musikk på øret, mens resten av familien ennå sover.

Kl. halv 5 henter hun barn i b.hage, hjem, middag, lek, barne-tv, legging.

Fra halv 8 - 8 på kvelden: tid til hobbyer (hun har 2 kreative hobbyer). Dette holder hun på med til rundt midnatt.

Hun sover bare 5 timer om natta.

Er ikke dette usedvanlig sprekt? Hun ser nesten aldri på TV, ikke nyheter engang. Hun slapper av på sofaen mens barna ser barne-TV, alternativt bruker hun denne halvtimen til aviser eller nyheter på nett, sor å "holde seg litt orientert."

Til sammenligning: jeg som ikke har barn sover fra midnatt til 7 om morgenen, er utslitt etter jobb, ligger og drar meg en times tid etter middag, drar deretter på trening eller blir sittende foran TV eller med en bok. Likevel virker hun mye sprekere og mer energhisk enn meg. Hvordan er det mulig?

En dag vil hun nok møte veggen! Hvor er mannen hennes forresten?

Gjest regine ii
Skrevet

Hvorfor ikke bare akseptere at folk er forskjellige?

Noen HAR mye energi,mens andre har mindre. Selv hadde jeg ikke orket å leve så strukturert - men det betyr verken at jeg er et dårligere menneske enn henne, eller at hun MÅ møte veggen en dag fordi hun er for energisk.

Jeg syns ikke det er noe å bli misunnelig på - vi velger jo selv i stor grad hva vi vil bruke tiden vår på og hvordan. Hvis JEG har større glede av å ligge på sofaen og lese en bok - hvorfor skal jeg ha dårlig samvittighet fordi jeg IKKE flyr rundt og "gjør" noe? Kan ikke jeg få lov til å nyte min bok, og den mer energiske få lov til å nyte sin "rundtflying"?

Jeg syns ikke det har noe for seg å sammenligne seg med alle andre. Jeg må finne ut hvordan jeg ønsker å leve, og at det er mindre energisk/mindre strukturert enn en annen ønsker gjør verken mitt eller hennes liv bedre/verre. Det er bare forskjellig!

Skrevet (endret)
Det er sånne flinke jenter som plutselig møter veggen og kanskje til og med ender opp med ME.

Det er ingen god løsning å kjøre seg så hardt. Slapp heller litt av på krava.

Enig i dette! Ei jeg jobba med som var sånn.. hun er vel akkurat fylt 50, og de siste 4 årene har hun hatt mye smerter pga slitasjegikt i leddene.. hun hadde gjerne rundvasket huset før hun gikk på jobb om morgenen... Hun har vært sykemeldt de siste 4 årene...

Skjønner ikke åssen middag hun kan lage når ungene ikke hentes før halv 5, og det er tid til å både spise og leke før Barne-TV??

Endret av mia83
Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg kjenner også noen slike supermennesker men jeg har bevisst valgt å ikke sammenligne meg med dem. Jeg får gjort det som trengs i mitt liv og er fornøyd med det. Disse folkene har gode og dårlige sider akkurat som alle oss andre, ikke noe å stresse over det :)

Gjest Gjest_Nysgjerrig_*
Skrevet
Skjønner ikke åssen middag hun kan lage

Hva menes med "åssen"?

Skrevet

"Åssen" betyr hvordan eller i dette tilfellet "hva slags".

Var nok noen som gjerne ville ha tips til raske middager, for på 1,5 time (da regner vi ikke med tiden det tar å hente i barnehagen eller å komme seg hjem) er det tid til å lage middag, spise den og leke. Det høres ikke helt urimelig ut det. Av og til har man mat som kan passe seg selv, andre ganger hjelper barna til, andre ganger igjen kan kanskje barna leke litt alene mens hun lager mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...