Gå til innhold

Paranoid mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner en jente som er ordentlig paranoid, og har to små unger..

Har lyst å gå til barnevernet å si i fra, men får meg ikke til å gjøre det siden jeg kjenner henne godt og unga henns er så søte og ålereite..

En kinkig situasjon...

Noen forslag hva jeg kan/bør/skal etc gjøre ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvordan definerer du paranoid. Hva er det denne moren gjør, som du syntes er så gale at du ville meldt de til BV?

Endret av ToveM
Gjest Nishiki
Skrevet

På hvilken måte paranoid?

Vis barna har det bra, hvorfor vil du sende inn en melding da?

Skrevet

Hun må bo på hemmelig adr og greier, pga at mor er sambo med en som sitter inne pga narkosmugling og har så og si daglige trussler i fra mijøet bak denne narkoen som ble tatt bla..

Synts så synd på unga hennes når hun tenker mer på han i fengsel enn de..

Gjest Nishiki
Skrevet

Da vil jeg ikke si hun er paranoid, da er hun vel mer forsiktig. Hadde jeg blitt truet så hadde jeg og levd på skult adresse.

Det finnes vel andre grunner til bekymring enn akkurat at mor er paranoid, dersom mor er sambo med en som fører til at familien lever i fare.

Skrevet

Hun visste hvem han var når de ble sammen/samboere..

Han kommer i fra Tveitagjengen med alt kriminellt der, sitti inne noen år pga bank/verditransport ran og nå da forsøk på å smugle 30 kg amfetamin i fra sverige til norge, pluss at han var notorisk utro i mot henne..

Hun har hatt torpedoer på døra og tlf konstant siden han ble tatt, og spørsmålet er jo hvorfor hun ikke bryter med fyren etter alt som har skjedd, at hun da sier at unga kommer først, sorry, men sånn er det bare, og lar han ta si straff også med det å miste henne og unga..

Unga er heller ikke hans, så jeg skjønner ikke tankegangen hennes..

Men liker ikke at hun tenker mer på han enn unga siden han ble tatt, og mener det grenser til et slags overgrep, siden unga også er indirekte involvert da siden de også må leve på hemmelig adr ol pga truslene..

Er der verdt å utsette små unger for dette til han kommer ut i 2013 ?

Og er denne fyren en god "pappa" å ha videre i oppveksten når han kommer ut synts dere ?

Gjest Nishiki
Skrevet
Hun visste hvem han var når de ble sammen/samboere..

Han kommer i fra Tveitagjengen med alt kriminellt der, sitti inne noen år pga bank/verditransport ran og nå da forsøk på å smugle 30 kg amfetamin i fra sverige til norge, pluss at han var notorisk utro i mot henne..

Hun har hatt torpedoer på døra og tlf konstant siden han ble tatt,

Og så kaller du henne paranoid? :klø:

Berettiget frykt ville vel jeg sagt.

Skrevet

Så lenge barna har det bra med mor, hjelper det ikke å melde henne til BV fordi hun er sammen med en fyr som sitter i fengsel. Han kan jo ikke skade barna? Og hun har tydeligvis gjort det hun kan for å beskytte barna, siden hun har hemmelig adresse...

Skrevet

Hvor har jeg skrevet at barna har det bra ?

Jeg mener derimot at de IKKE kan ha det bra pga mors valg i livet, som fortsetter med fengelsfuglen selv med trusler osv både i mot seg selv og unga hennes..

Flytte i fra sted til sted under trusler er vel traumatisk for unga også vil jeg tro..

Og dette kommer til å fortsette når han kommer ut, så unga hennes har jo dette hengende rimelig lenge isåfall, og for meg blir dette feil...

Unga bør jo komme før han..

Derfor mener jeg at de antagelig får det bedre hos en annen mor, under rolige og normale forhold, der ingen kriminelle er inne i familien eller trusler ol forekommer

Skrevet

Ikke at jeg er 100 % sikker, men om hun bor på hemmelig adresse vil jeg tro det har vært involvert et rimelig stort system, inkludert barnevernet.

Og det er ikke sikkert barna vet at det er trusler som er årsaken til flyttingen en gang.

Er du sikker på hun ikke har brutt allerde? At hun har torpedoer på døren behøver ikke bety at hun har kontakt med han ennå, det holder lenge at de tror det.

Skrevet
Hvor har jeg skrevet at barna har det bra ?

Jeg mener derimot at de IKKE kan ha det bra pga mors valg i livet, som fortsetter med fengelsfuglen selv med trusler osv både i mot seg selv og unga hennes..

Flytte i fra sted til sted under trusler er vel traumatisk for unga også vil jeg tro..

Og dette kommer til å fortsette når han kommer ut, så unga hennes har jo dette hengende rimelig lenge isåfall, og for meg blir dette feil...

Unga bør jo komme før han..

Derfor mener jeg at de antagelig får det bedre hos en annen mor, under rolige og normale forhold, der ingen kriminelle er inne i familien eller trusler ol forekommer

Vet du at barna ikke har det bra, eller antar du det bare? Hva slags konkrete beviser har du for dette?

Det fins kriminelle i mange familier, men så lenge barna ikke blir mishandlet eller skadet på andre måter, får ikke BV gjort stort. Det skal veldig mye til for at barna blir plassert andre steder enn hos foreldrene. At barna blir flyttet rundt har ingen betydning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...