Gjest Gjest_gjesten_* Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Jeg bor i en tomannsbolig, og den andre personen i boligen tar ikke vare på husets stand. Det forfaller regelrett og råtner opp både her og der, og trenger en SKIKKELIG overhaling rimelig snart. Dette går også utover min del av huset om det ikke skjer. hvordan er reglene her? Har jeg noen rett til å kreve at han vedlikeholder siden dette er en tomannsbolig, eller har jeg kun ansvar for min egen del? Noen som vet eller som kan henvise til noen konkrete lover? Lyst til å informere meg litt, finne fakta og slenge det på bordet til han. DErfor trenger jeg litt hjelp
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 Dette snakket faktisk jeg og mannen min om her en dag. Vi bor selv i en tomannsbolig, men denne er horisontaldelt og vi ordner dermed alt med huset sammen og samtidig siden vi ikke har hver vår del på den måten. Jeg ville vel snakket med naboen jeg da, og sagt at de bør gjøre noe med tilstanden på boligen sin fordi det går utover verdien påd eres del. Det er jo en ærlig sak, selv om jeg ser at det føles vanskelig å ta opp. Hvordan reglene er på det kan dere undersøke med huseiernes landsforening. De har sikkert peiling på slikt. Om naboen fikser opp sin del kan dere om dere ønsker gå sammen om å sette opp en konto der dere setter inn penger til vedlikehold. Da blir det på samme måte som hos oss. Ingenting forfaller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå