Gå til innhold

New York, hotellpriser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til New York en tur, om 5 uker (ja, kort varsel)... Som forventet ser jeg at det er få ledige rom, og at det er blodpris på det meste.

Men hva er egentlig en ok pris for et rom med

- eget bad

- inkludert frokost

- utenfor manhattan, men i nærheten av metro, og max 15 min reisetid til Manhattan?

Jeg har funnet et tostjerners hotell med bra reviewer som tilfredsstiller disse kravene til 1015 kr natten (avgifter ikke inkludert). Er dette en bra pris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1000,- for et dobbeltrom er ikke gæernt.. Men hvilket hotell er det? Hvor ligger det?

Skrevet

Ah, husker ikke navnet nett nu, men det er i en sånn kjede som slutter med Inn.. Quality Inn eller Holiday Inn eller noe sånt.

Det ligger rett over Queensboro bridge, 5 minutter med subway fra Times Square ifølge reklamen. Subwaystoppet er et kvartal unna (har sjekket dette på kartet), og det ser ut til å stemme at det bare skal ta noen få minutter å reise inn til de sentrale deler av Manhattan. I følge reviewene jeg leste var det enighet om at området var relativt stygt, stort sett bare industri og en scrapyard i bakgården, men ikke utrygt.

Jeg tror aldri jeg har betalt så mye for et rom noen gang :P Og hoteller et bare 2-stjerners. Inkludert avgifter ble vel prisen 1170 ca pr natt.

Skrevet

Hei

Kona og jeg bodde på Quality Inn i Long Island City og det kan være det hotellet som du snakker om. Sjekk min omtale med bilder av hotellet i mitt reisebrev http://gardkarlsen.com/NYC_travelogue_2007.htm . Vi valgte dette hotellet fordi det var så "billig" i forhold til hoteller på Manhattan.

Skrevet
Hei

Kona og jeg bodde på Quality Inn i Long Island City og det kan være det hotellet som du snakker om. Sjekk min omtale med bilder av hotellet i mitt reisebrev http://gardkarlsen.com/NYC_travelogue_2007.htm . Vi valgte dette hotellet fordi det var så "billig" i forhold til hoteller på Manhattan.

Hei

Det jeg så på het Comfort Inn, men er i samme kjeden som Quality Inn (choice hotels). De ser veldig like ut på bildene, og det ser ut til at Quality Inn ligger rett borti gaten fra Comfort Inn. Så forhåpentligvis er det samme ulla, det ser slik ut fra hjemmesiden deres.

Hvordan var området, sånn trygghetsmessig sett? Jeg ser jo på bildene at det ikke er særlig naturskjønt ;) At det er litt utdødd gjør jo ikke noe når det ligger så nær metro og det er så lett å komme seg inn til sentrum. Men hvordan er det å gå der alene for en ung kvinne om kvelden? På metroen og slikt?

Går metroen ofte der eller? På kvelden også?

Kjempebra reisebrev du har, forresten :)

Skrevet
Jeg skal til New York en tur, om 5 uker (ja, kort varsel)... Som forventet ser jeg at det er få ledige rom, og at det er blodpris på det meste.

Men hva er egentlig en ok pris for et rom med

- eget bad

- inkludert frokost

- utenfor manhattan, men i nærheten av metro, og max 15 min reisetid til Manhattan?

Jeg har funnet et tostjerners hotell med bra reviewer som tilfredsstiller disse kravene til 1015 kr natten (avgifter ikke inkludert). Er dette en bra pris?

Vi bodde på Washington Square hotel, Greenwich Village. Veldig bra beliggenhet! Mulig at du er noe for sent ute for å få en ok pris der, men lykke til :)

Skrevet
Vi bodde på Washington Square hotel, Greenwich Village. Veldig bra beliggenhet! Mulig at du er noe for sent ute for å få en ok pris der, men lykke til :)

Midt i Manhattan blir alt for dyrt. Der må man opp i rundt 2000 for et rom med eget bad. Eneste jeg har funnet til under dette er sånne hostelsaker med sovesaler og 8 mann pr do :P Og det er rimelig uaktuelt.

Skrevet

Hei

Long Island City er ikke byens mest sjarmerende nabolag og det føltes ganske forlatt om kvelden. Men ettersom subway stasjonen var rett rundt hjørnet fra hotellet vårt så var det ikke noe problem og det føltes ganske sikkert. Subway'en tror jeg ikke du trenger å være redd for. Det var alltid en del folk både på stasjonen og på selve toget.

Gjest Ansjoni
Skrevet (endret)
Hei

Det jeg så på het Comfort Inn, men er i samme kjeden som Quality Inn (choice hotels). De ser veldig like ut på bildene, og det ser ut til at Quality Inn ligger rett borti gaten fra Comfort Inn. Så forhåpentligvis er det samme ulla, det ser slik ut fra hjemmesiden deres.

Hvordan var området, sånn trygghetsmessig sett? Jeg ser jo på bildene at det ikke er særlig naturskjønt ;) At det er litt utdødd gjør jo ikke noe når det ligger så nær metro og det er så lett å komme seg inn til sentrum. Men hvordan er det å gå der alene for en ung kvinne om kvelden? På metroen og slikt?

Går metroen ofte der eller? På kvelden også?

Kjempebra reisebrev du har, forresten :)

Vi har bodd på dette hotellet, i enuke for et par år siden. Det var noe av det billigste og beste vi fant da, og syns det var helt greit.

Her er google street view:

Frokosten var ikke noe særlig- typisk amerikansk, wonderbread, donuts, og lignende. Området er industrielt, og ikke spesielt naturskjønne omgivelser ;) Flere små groceries i umiddelbar nærhet

Det ligger rett ved tbanen (stasjonen er ved broen du ser på bildet), og er bare et stopp unna Manhattan. Området er litt så som så,opplevde ikke noe truende mot oss, men så knivtrekking utenfor en grocery på kveldstid en gang. Følte meg dog ikke mere utrygg her enn i oslo by nattestid ;) Men, vet ikke om jeg hadde likt å gå alene der.

Endret av Ansjoni
Gjest Ansjoni
Skrevet

Hotell på Manhattan kan forresten være en relativt dyr opplevelse, men da vi var i New York i sommer fant vi dette hotellet på East 39th street,og betalte ikke mer per natt her enn vi gjorde på det overnevnte i Long Island City

:)

Skrevet
Vi har bodd på dette hotellet, i enuke for et par år siden. Det var noe av det billigste og beste vi fant da, og syns det var helt greit.

Her er google street view:

Frokosten var ikke noe særlig- typisk amerikansk, wonderbread, donuts, og lignende. Området er industrielt, og ikke spesielt naturskjønne omgivelser ;) Flere små groceries i umiddelbar nærhet

Det ligger rett ved tbanen (stasjonen er ved broen du ser på bildet), og er bare et stopp unna Manhattan. Området er litt så som så,opplevde ikke noe truende mot oss, men så knivtrekking utenfor en grocery på kveldstid en gang. Følte meg dog ikke mere utrygg her enn i oslo by nattestid ;) Men, vet ikke om jeg hadde likt å gå alene der.

Takk, det høres jo greit ut. Jeg har bodd på adskillig verre steder, men da har det også vært en god del billigere.

Problemet er at jeg fikk vite om reisen så sent, at jeg må bestille så sent. Så det aller meste er fullt alle veier, og det som er igjen av rom blir veldig dyrt på så kort varsel.

Gjest Gjest_Lune_*
Skrevet

Jeg skal samtidig som deg, skal bo midt på manhatten.

Betaler 10 000kr for 1 uke. Synes det er helt ok. Er nytt og fresht hotell.

Orker ikke å bruke tid på metroen når jeg først skal til NY.

Gjest Ansjoni
Skrevet
Jeg skal samtidig som deg, skal bo midt på manhatten.

Betaler 10 000kr for 1 uke. Synes det er helt ok. Er nytt og fresht hotell.

Subwayen kommer du nesten ikke utenom uansett i NYC, det er rimelig store avstander der ;)

Hotellet til TS, for øvrig, som jeg også har bodd på, ligget ett stopp unna manhattan, og krever ikke nevneverdig tidsbruk på subwayen :)

Skrevet

Synes dette er litt merkelig utsagn. Manhattan er jo ganske svær og det er ca 1.2 mil fra sørenden til "slutten" av Central Park så en må nesten bruke en eller annen form for transportmiddel for å komme seg rundt. Vi brukte subwayen mindre da vi bodde i Long Island City enn da vi bodde i Midtown på Manhattan i 2004 ettersom linjen som vi bodde på i Long Island City tok oss rett til 5th avenue, Times Square, Macy's etc

Gjest Gjest_Lune_*
Skrevet

Jeg visste det ville komme.

Jeg skal bor rett ved Times Square.

1,2 mil er ikke en stor avstand for meg.

Jeg har ikke bil, og er vant med å gå masse. Bruker stortsett bare beina når jeg skal noen steder. Ofter er det så mye kø i storbyer, at man sparer tid på å gå.

Uansett, noen foretrekker å bo "usentralt" andre ikke ;)

Skrevet

Hei

Alle skal få lov til å bo der de vil i NYC :-) Har du vært i NYC før forresten?

Jeg pleier også å gå mye når jeg er på storbyferie og jeg er helt enig i at man kan spare mye tid på å gå istedetfor å stå i bilkø. Jeg tror ikke det er noe som med hode på rett plass som vil anbefale leiebil i NYC :-)

Vi kan alle gå en mil men det tar sin tid og da er det faktisk bedre å bruke subwayen for å korte ned på "trasnporttiden" slik at en heller kan bruke tiden på shopping eller sightseeing :-) Det kan vel også diskuteres om Times Square er sentralt..du fikk vel med deg artikkelen http://www.dagbladet.no/dinside/2008/07/30/542185.html om verdens verste turiststeder :-) Times Square var på den listen.

Gjest Gjest_Lune_*
Skrevet

SPM 1: Ja. SPM 2: Jeg fikk det fortalt, da jeg ikke leser sladderaviser/blader. Ergo, jeg bryr meg nevneverdig.

Gjest Ansjoni
Skrevet

Jeg er også enig i at den beste måten å oppleve en storby på er å gå til fots, og går masse selv når vi er på den type ferie. Men å bruke apostlenes hester mye er (tid)krevende og av og til er det godt å slippe å gå de 1,2 milene hele tiden. Men bevares, er full av beundring hvis du er så sprek altså :)

Skrevet

Jeg har ikke bil, og er vant med å gå masse. Bruker stortsett bare beina når jeg skal noen steder. Ofter er det så mye kø i storbyer, at man sparer tid på å gå.

Jeg bodde også ved siden av

Skrevet

*Prøver igjen*

Jeg bodde også ved siden av Times Square, men opplevde det ikke voldsomt sentralt.

Ok, selvfølgelig sentralt i forhold til Times Square, men hvor ofte skal man henge rundt der?

Vi gikk også mye, men jeg hadde nok ikke valgt det området igjen. Da ville ejg bodd lenger sør, i områdene rundt Little Italy, og helst ikke så langt unna en subway. Gå kan man jo egentlig gjøre når man kommer hjem.

Men fy så dyre hotellrpisene i NYC tydeligvis har blitt da dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...