Gjest Gjest Skrevet 9. august 2008 #1 Del Skrevet 9. august 2008 Hvilken katterase er din favoritt? Hvorfor liker du denne rasen best? Hvilke spesielle egenskaper har den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane F. Skrevet 9. august 2008 #2 Del Skrevet 9. august 2008 Norsk Skogkatt <3 Fordi de er så rolige og så har de absolutt den nydeligste pelsen. Pent hode har de også. Liker ikke perserutseende og heller ikke siameser looken. Liker kosekatter Hjemmer har vi to stk ikke rasekatt. Men de er bare spesielle og jeg liker de mye bedre enn rasekatter generellt. Men det er litt skogkatt i de, langt ute et sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nishiki Skrevet 10. august 2008 #3 Del Skrevet 10. august 2008 Siameser. Fordi de er flotte og kjempesosiale. Du får utrolig mye katt i en liten kropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pittie Skrevet 10. august 2008 #4 Del Skrevet 10. august 2008 Norsk skogskatt og maine coon! Norsk skogskatt er veldig søte og knytter seg slik til mennesker, veldig sosial. Maine coon er store og kosete. og mye energi Selv har jeg 2 huskatter nå. Utrolig flotte de og, men dog ingen rase. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malina Skrevet 10. august 2008 #5 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg elsker Ragdollen min! Den er supersosial, og kosen. Den blir nesten som en hund, fordi den følger etter og vil være nær meg. Dette er jo spesielt for en katt synes jeg. Den er også veldig vakker med de blå øynene og den silkeaktige pelsen. Det er min Ragdoll (blåtabby) i avatarbildet. Jeg høres sikkert ut som en vandrene ragdollreklame, men denne rasen passer godt til meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 10. august 2008 #6 Del Skrevet 10. august 2008 Siameser er min absolutte favoritt - og en dag skal jeg ha en av dem. Helst en blåmasket. For tiden har jeg en ekte gatemiks, den er slett ikke dum den heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pittie Skrevet 10. august 2008 #7 Del Skrevet 10. august 2008 Vet du Malina, jeg ble nettopp forelsket i ragdoll rasen Tror jeg må få meg en slik etter hvert. Vet du om de er vennlig mot hunder? og andre katter for den saks skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 10. august 2008 #8 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) HelligBirma Endret 10. august 2008 av Tanita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2008 #9 Del Skrevet 10. august 2008 Skogkatt, sibirkatt, Maine Coon, somali og ikke minst ocikatt og bengal. Først og fremst pga utseendet og litt jeg har lest om dem, jeg har ikke personlig erfaring med noen av rasene, så ville ikke kjøpt en av dem uten å sette mer mer inn i saken. Har selv en huskatt som er verdens fineste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blairwitch Skrevet 10. august 2008 #10 Del Skrevet 10. august 2008 Har selv Norsk skogkatt, og har sans for store katter med mye pels og buskehale. Andre flotte raser er Hellig Birma,Ragdoll, Sibirkatt, Maine Coon etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cynthia Skrevet 10. august 2008 #11 Del Skrevet 10. august 2008 Hvilken katterase er din favoritt? Hvorfor liker du denne rasen best? Hvilke spesielle egenskaper har den? Maine Coon <3! Fordi jeg har en selv, og fordi den snakker mye, og har en fantastisk personlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 10. august 2008 #12 Del Skrevet 10. august 2008 Sibirkatt, fordi den kan jeg kose med uten å nyse Ellers er jeg veldig begeistret for Hellig Birma, Norsk Skogkatt og Ragdoll. Blåmaskede spesielt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 11. august 2008 #13 Del Skrevet 11. august 2008 Er oppvokst med siameser, så jeg er svak for orientalerne. Men syns skogkattrasene er utrolig herlige katter å bo sammen med. Hele nabolaget er forelsket i sibirgutten vår, han er alles kjæledegge. Større koseklump skal man lete lenge etter. Samtidig er han en vanvittig dyktig jeger. Og sååå vakker! (Fargen hans er creme sølv tabby, lys beige tabbymønster på hvit bunn.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pineapple Skrevet 11. august 2008 #14 Del Skrevet 11. august 2008 Må si Ragdoll eller Hellig Birma. Utseende messig liker jeg Birmaen best, mens Ragdollen skal ha spesielt godt lynne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
øyenstikker Skrevet 11. august 2008 #15 Del Skrevet 11. august 2008 jeg har en Devon rex. Helt vindunderlig er han :rødme: Min samboer tåler ikke katt og hund,men tåler devon rex. Han er så sosial og kosen. Jeg har lært han å sitte og gi labb. Veldig lærevillig. jeg liker å ha en katt som jeg kan gi oppmerkosmhet til hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnetteR Skrevet 11. august 2008 #16 Del Skrevet 11. august 2008 Elsker engelske sølvtabbyer. De er bare nydelige... Men er størst fan av blandingskatter fra dyrebeskyttelsen som ikke har hatt det så godt, så det er de som får bo hos meg :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2008 #17 Del Skrevet 11. august 2008 Hei! Jeg får slå et slag for den vanlige huskatten jeg da! Jeg har ofte studert div. rasekatter og tenkt at "Du, så nydelige de er!" Men jeg er ingen fan av katteutstillinger, bading, føning o.s.v. Jeg sier ikke at de som driver med slikt ikke er gode katteeiere, men det er bare ikke meg. Så jeg ender alltid opp med en pjuskete stakkar fra Katten Vern, og aller helst den som ble igjen "til slutt", som var så "rar" at ingen andre ville ha den. Etter en ukes tid er den verdens vakreste for meg, og jeg ville ikke ha byttet den for 100 rasekatter. Jeg synes huskatten er sjarmerende i all sitt vesen og med sin mangfoldige natur, og så kommer den jo i alle slags farger og fasetter! Ellers er jo alle katter fine! Aurora Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malina Skrevet 12. august 2008 #18 Del Skrevet 12. august 2008 Vet du Malina, jeg ble nettopp forelsket i ragdoll rasen Tror jeg må få meg en slik etter hvert. Vet du om de er vennlig mot hunder? og andre katter for den saks skyld. Ei jeg kjenner har både hund og en annnen rase i tillegg til ragdoll, og det ser ut til å gå bra. Det kommer nok an på dyrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
covergrl Skrevet 12. august 2008 #19 Del Skrevet 12. august 2008 mine favoritt raser er Norsk skogskatt og maine coon.. norsk skogskatt fordi de er skjønne, snille og koselige, og maine coon fordi de har de samme egenskapene som skogskatten, men er større og ser mer spesielle.. har hatt en maine coon i snart 3 år som heter Amanda, snillere katt har jeg aldri opplevd.. å positivt med begge rasene er at de er veldig barnevennlige, noe som er en super fordel =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 13. august 2008 #20 Del Skrevet 13. august 2008 Har Hellig Birma Følger også etter oss og er superkosete. Nå har han begynt med å stå å mjaue i døråpningen.. Tror han vil ha selskap utendørs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå