Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

i går fikk jeg en melding av en jente at kjæresten min har vært utro med henne mot meg. for et år siden hadde de møttes på byen, kysset, så hadde de dratt hjem til henne, hatt oralsex og sex. når de våknet dagen etter så fortalte han henne at han hadde et forhold og at det var en feil.. men hun mener oxo at de har møttes en gang til på fest en uke senere og at han da ville i sengen hennes igjen...

det siste er noe han benekter og han sier han aldri vil gjøre det igjen og at han har hatt dårlig samvittighet i et år nå.. han angrer, vil ha meg, han mener jeg er for god for han.. han sier jeg er det beste som har hendt han..

i den perioden skal det sies at vi hadde noen problemer og jeg hadde snakket med en annne mann, emn dette ble avsluttet, men den kvelden min kjæreste fant ut dette var den kvelden han hadde sex med henne..

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... vi har nå vært samboere i litt under 1 år og vært kjærester i litt over 3 år.. jeg elsker han fortsatt men jeg er redd jeg aldri vil kunne stole på han igjen...vi er 20 år begge to.. har nå dratt hjem til mine foreldre for å finne ut hva jeg skal gjøre.. men vet ikke hvordan jeg skal finne det ut...

jeg har hatt et så bra liv med han... vi har hatt en fantastisk ferie.. hele livet ble bare knust nå...

HJELP!!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Lillemor_*
Skrevet

Huff så leit. Jeg har ingen råd til deg, men håper at du finner ut av det.

Men jeg må si jeg stiller spørsmålstegn ved motivet til jenta som sendte deg meldingen.

Hva ønsker hun å oppnå med å "sladre" ett år etter at det skjedde...

Hadde hun sagt i fra der og da hadde jeg kanskje skjønt det, men så lang tid i etterkant forstår jeg ikke i det hele tatt.

Eneste jeg kan tenke på er at hun var ute etter å ødelegge mellom deg og samboeren din, men hvorfor...?

Skrevet

Hva du mener "snakket med en annen mann". Snakket om å ha sex? Et forhold? Eller får du generelt ikke lov til å snakke med andre menn?

Var det du holdt på med (sex? snakking?) med den andre mannen, over den kvelden kjæresten din var utro? Visste han det, den kvelden?

Skrevet

jeg skrev meldinger meg denne mannen på facebook, privat der. vi snakket ikke om å ha sex. men jeg følte at han ga meg den oppmerksomheten jeg trengte der og da som min kjæreste ikke kunne gi meg pga problemer oss i mellom. jeg snakket med han om masse... alt mellom himmel og jors, ja jeg var tiltrukket av han. men har aldri hatt noe seksuell kontakt med han.. men vi skrev litt over kanten noen ganger...

min kjære gikk inn på min facebook og leste alt vi hadde skrevet.

den natten var da han hadde sex med hun andre...

er det mulig at hun sier noe som ikke er sant? er det mulig at han angret så fælt og ikke ville tilbake i sengs med henne..

kan jeg noen gang tilgi han?

jeg har nå jobbet med å bygge opp tillitt etter det jeg hadde gjort.. men han har aldri nevnt at han har gjort noe mye værre...

Skrevet

Om dette "snakkeforholdet" du hadde med en annen mann ble avslørt denne kvelden samboeren din var utro tror jeg du bør prate med samboeren din og prøve å forstå hans side også...

Når en kvinne har en mann hun "prater" med er hun ofte utro i sinnet... Kvinner legger utrolig mye i prating!

Ja jeg er kvinne selv.

Skrevet

og min prat med denne mannen hadde vært over i en mnd når han leste det..jeg har ingen følelser for han, bare likte oppmerksomheten..

Skrevet
Om dette "snakkeforholdet" du hadde med en annen mann ble avslørt denne kvelden samboeren din var utro tror jeg du bør prate med samboeren din og prøve å forstå hans side også...

Når en kvinne har en mann hun "prater" med er hun ofte utro i sinnet... Kvinner legger utrolig mye i prating!

Ja jeg er kvinne selv.

jeg har pratet med han.. jeg vet at dersom jeg ikke hadde avsluttet dette prate forholdet så kunne det vært mer.. men jeg slutett før det skjedde noe som kunne gjort mer skade..

jeg har forstått hva han har gjort.. men jeg klarer ikke å se for meg noe annet enn en annen kvinne i armene hans... og dette at han da ville ha henne i sengene igjen...noe han fortsatt benekter

Skrevet

Jeg også vil så litt mistenksomhet rundt motivet til denne andre jenta som først nå har fortalt deg dette. Og det at hun nå sier at han ville ha sex med henne igjen. Det kan jo være at hun gjerne vil ha ham, eller hvorfor prøve å ødelegge forholdet deres?

Jeg vil si det var litt formildende forhold da kjæresten din var utro mot deg (uten å unnskylde handlingen hans på noen måte, utroskap er noe jeg hater som pesten), siden han sannsynligvis var sint og fortvilet over at forholdet deres gikk så dårlig og var sjalu fordi du hadde hatt et "snakkeforhold som kunne utviklet seg) med en annen mann. Det er jo godt mulig at han genuint angrer på at han var utro, og virkelig ikke vil miste deg. Hvis det dere har hatt sammen virkelig er så fint, er det da verdt det å gi slipp på det pga en tabbe han gjorde for ett år siden? Noen ganger er det fint å kunne tilgi, hvis du kan. Hvis du virkelig elsker ham, prøv å gi ham en sjanse til, men vær litt på vakt, er mitt råd.

Skrevet

hun har kjæreste og har hatt det i et halvt år. hun sier at hun forteller meg dette pga dårlig samvittighet og at hun syns kjæresten min er en skikkelig dust som har gjort dette.. har fortalt dette til en venninne og hun ber meg forlate han.. men jeg vil egentlig ikke det.. jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre...

er så redd for at han kan ha gjort det før...

Skrevet

Hvis du egentlig ikke vil forlate ham, så synes jeg du skal ta deg en liten pause nå, slik som du gjør nå som du har dratt til foreldrene dine en tur, tenke litt, og så når du er rolig ringe kjæresten din og si at du vil prate med ham. Fortell ham hvor såret du er, og hvor redd du er for at han har gjort det flere ganger, eller kommer til å gjøre det igjen. Se ham rett i øynene. Klarer han da, mens han ser deg i øynene, å sverge på at han alltid vil være trofast, så mener han det enten eller så er han veldig god til å ljuge. Det er opp til deg om du tror på ham da.

Skrevet
hun har kjæreste og har hatt det i et halvt år. hun sier at hun forteller meg dette pga dårlig samvittighet og at hun syns kjæresten min er en skikkelig dust som har gjort dette.. har fortalt dette til en venninne og hun ber meg forlate han.. men jeg vil egentlig ikke det.. jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre...

er så redd for at han kan ha gjort det før...

Slik jeg ser det har du vært "utro" først. Det du har gjort er et stort svik.

Ikke gi den jenta gleden av å ødelegge forholdet om han har sagt han angrer og elsker deg.

Dere er unge, man gjør feil. Jeg tilgir ikke utroskap egentlig, men slik jeg ser det har dere begge noen svin på skogen.

Om du tilgir må du da la dette ligge. Det er også lenge siden det skjedde.

Elsker du han? Vil du leve uten han? Kan du tilgi dette? Ser du at det du gjør kunne vært årsaken? Det forsvarer ingenting, men forklarer det.

Du har involvert deg med en, gått for langt. Kanskje trodde kjæresten din at det hadde skjedd mer? Han var sint og såret, jeg forstår han godt.

Skrevet
Slik jeg ser det har du vært "utro" først. Det du har gjort er et stort svik.

Ikke gi den jenta gleden av å ødelegge forholdet om han har sagt han angrer og elsker deg.

Dere er unge, man gjør feil. Jeg tilgir ikke utroskap egentlig, men slik jeg ser det har dere begge noen svin på skogen.

Om du tilgir må du da la dette ligge. Det er også lenge siden det skjedde.

Elsker du han? Vil du leve uten han? Kan du tilgi dette? Ser du at det du gjør kunne vært årsaken? Det forsvarer ingenting, men forklarer det.

Du har involvert deg med en, gått for langt. Kanskje trodde kjæresten din at det hadde skjedd mer? Han var sint og såret, jeg forstår han godt.

det er mulig at han har trodd at vi har hatt sex, men det gir han ingen rett til å da ta igjen.. det gjør jo han til en minst like ille person..

i hele vårt lange forhold er det den eenste feilen jeg noen gang har gjort.. mens han har noen små feil innimellom.. noe som jeg stusser på nå... han kan finne på å gi ut nummeret sitt til noen jenter på byen.. slike ting.. dra på fest til xén sin som jeg hater.

jeg vet ikke om jeg klarer å la det ligge.. om jeg klarer å ikke ta det opp noe mer..

jeg elsker han fortsatt, men er redd for at jeg er mer glad i vår situasjon enn i det å være med han.. vi har fin leilighet nær oslo sentrum i gamlebyen, akkurat kjøpt ny bil.. jeg betaler bare liten husleie..

men samtidig så liker jeg veldig godt å være med han... elsker at han stryker meg på kinnet.. gir meg klem, kyss.. at han holder rundt meg...

jeg ser at det jeg gjorde kan være en lite skyld i det han har gjort.. men jeg trodde aldri i livet at jeg kom til å oppleve dette... å ha sex med en annen er noe jeg aldri i livet ville ha gjort...

Skrevet
det er mulig at han har trodd at vi har hatt sex, men det gir han ingen rett til å da ta igjen.. det gjør jo han til en minst like ille person..

i hele vårt lange forhold er det den eenste feilen jeg noen gang har gjort.. mens han har noen små feil innimellom.. noe som jeg stusser på nå... han kan finne på å gi ut nummeret sitt til noen jenter på byen.. slike ting.. dra på fest til xén sin som jeg hater.

jeg vet ikke om jeg klarer å la det ligge.. om jeg klarer å ikke ta det opp noe mer..

jeg elsker han fortsatt, men er redd for at jeg er mer glad i vår situasjon enn i det å være med han.. vi har fin leilighet nær oslo sentrum i gamlebyen, akkurat kjøpt ny bil.. jeg betaler bare liten husleie..

men samtidig så liker jeg veldig godt å være med han... elsker at han stryker meg på kinnet.. gir meg klem, kyss.. at han holder rundt meg...

jeg ser at det jeg gjorde kan være en lite skyld i det han har gjort.. men jeg trodde aldri i livet at jeg kom til å oppleve dette... å ha sex med en annen er noe jeg aldri i livet ville ha gjort...

Helt enig, utroskap er forkastelig. Men i mine øyne har du også gått over streken. Det unnskylder ikke hva han har gjort, men forklarer det.

At man bor fint og har bil bør ikke være grunnen til at man blir hos en utro fyr. Heller ikke at han gir deg kjærtegn, dette kan du få med en annen. Du er ung, kanskje du rett og slett skal finne deg en som fortjener deg:)

Å legge bak seg utroskap må være forferdelig tøft, jeg vet ikke om jeg hadde klart det. Lykke til uansett hva det velger, det må være forferdelig tungt.

Skrevet
Helt enig, utroskap er forkastelig. Men i mine øyne har du også gått over streken. Det unnskylder ikke hva han har gjort, men forklarer det.

At man bor fint og har bil bør ikke være grunnen til at man blir hos en utro fyr. Heller ikke at han gir deg kjærtegn, dette kan du få med en annen. Du er ung, kanskje du rett og slett skal finne deg en som fortjener deg:)

Å legge bak seg utroskap må være forferdelig tøft, jeg vet ikke om jeg hadde klart det. Lykke til uansett hva det velger, det må være forferdelig tungt.

jeg vet bare ikke om jeg vil ha noen andre... jeg trodde jeg hadde funnet min lykke... jg vil ikke ut å lete etter noen som kan gjøre meg lykkelig.. jeg er virkelig en forhold person... er jeg singel for lenge så blir jeg veldig deprimert... jeg føler meg alene og vet ikke hva jeg skal gjør. jeg har et behov for å føle at en annen person elsker meg, uten at dette er en i familien eller nære venner...

tror det oxo er en av grunnene til at jeg vil være med han fortsatt...

men tanken på at han har vært inni en annen jente og at hun har gått ned på han... det er til å bli kvalm av....

Skrevet (endret)

Hvis det er mulighet for at typen din har trodd at du har vært utro med denne mannen (som du selv skriver), så vil jeg si at det er ganske formidlende (uten å unnskylde hva han har gjort). Dette betyr også at han ikke nødvendigvis kan finne på å være utro til vanlig.

Jeg tror det for han er like gale de dype samtalene du har hatt med han andre fyren, som den følelsesløse one-night-standen han hadde med ho jenta er for deg. Om han hadde lyst til en gang til, blir ord mot ord. Her hadde jeg valgt å tro på han (selv om det KAN være sant). Denne jenta har ingen annen grunn til å SMSe deg enn å ødelegge for dere. Og hvilken rolle spiller det om han VILLE gjøre det en gang til? Du VILLE jo ha sex med han facebook-typen. Og du holdt kontakten mye lengre enn de to holdt på.

Jeg stusser på siste posten din her... Er du sammen med han fordi du elsker HAN? Eller fordi du elsker å ha type, leilighet og bil, og hater å være single? Utro eller ikke, han fortjener vel ikke å være sammen med noen som ikke elsker han?

Blir dere sammen igjen, må dere virkelig snakke om utroskapen (og nesten-utroskapen) og hva som drev dere til det. Dere kan ikke bare springe til noen andre hver gang det dukker opp noen problemer eller dere blir sint/sjalu. Dere må lære dere å snakke med hverandre!

Endret av Jade
Skrevet

Unnskyld meg, men hvor gamle er dere egentlig? Fjorten? La meg se om jeg har skjønt dette riktig:

Du synes hverdagen er litt grå, og fyker på Facebook hvor du flørter og står i med en annen mann istedenfor å ta tak i det forholdet du er i. Kjæresten din finner ut av denne flørtingen, men istedenfor å ta det opp med deg går han på fest og knuller på en annen dame.

Dette vitner om stor grad av umodenhet - fra begges side. Det du har begått er, om ikke et like stort, et følelsesmessig svik. Selv hadde jeg blitt veldig såret om mannen min begynte å flørte på nettet med en annen fordi det gikk litt trått i forholdet oss imellom. Kan dere ikke snakke sammen, er jeg jammen ikke sikker på om dere i det hele tatt burde være i et forhold.

Etter å ha lest gjennom innleggene dine, ts, tror jeg ikke du er sammen med han som er riktig for deg. Gjør det slutt og flytt fra hverandre, før dere kompliserer forholdet dere imellom med barn.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Se ham rett i øynene. Klarer han da, mens han ser deg i øynene, å sverge på at han alltid vil være trofast, så mener han det enten eller så er han veldig god til å ljuge. Det er opp til deg om du tror på ham da.

forsiktig!!!!!

En teknikk som ofte brukes for å se om noen lyver er å observere hvilken vei en person ser når han tenker. Dersom en person må hente opplysninger som inneholder fakta vil h*n OFTE, ikke bestandig, vri blikket raskt opp mot høyre før h*n svarer. Dersom en person skal lyve eller bruke fantasien vil blikket gli raskt opp mot venstre. Dersom du sitter øye til øyemed den person kan du teste dette. Spør personen ut om fakta. Hvilken bil ville dukjøpe hvis penger ikke var ett problem. så spør du hvilken motor h*n ville ha, farve på bilen, utstyr osv. observer hvilken vei øynen går. da henter personen fakta. etter at du har funnet ut hvilken vei øynene går begynner du spørre ut om ting som h*n må bruke fantasien på. Hvilket mønster og farve vil du ha på setene, interiøret, dørkmattene osv. da vil ofte øynene raskt gli motsatt vei. men dette må du ha gjort på forhånd som en lek. du må vite hvilken vei øynene går for fantasi og hvilken vei de går for fakta. grunen til at øynene gjør dette er at man henter fakta og fantasi fra forskjellige hjernehalvdeler. Funker ikke hver gang men svært ofte!!!!! litt off topic men poenget er at en person som stirrer deg rett i øynene like før han svarer deg kjemper ofte i mot lysten til raskt å vri øynene til en av siden og da er det også vanskelig å vite om personen lyver eller snakker sant!!

Skrevet
i går fikk jeg en melding av en jente at kjæresten min har vært utro med henne mot meg. for et år siden hadde de møttes på byen, kysset, så hadde de dratt hjem til henne, hatt oralsex og sex. når de våknet dagen etter så fortalte han henne at han hadde et forhold og at det var en feil.. men hun mener oxo at de har møttes en gang til på fest en uke senere og at han da ville i sengen hennes igjen...

det siste er noe han benekter og han sier han aldri vil gjøre det igjen og at han har hatt dårlig samvittighet i et år nå.. han angrer, vil ha meg, han mener jeg er for god for han.. han sier jeg er det beste som har hendt han..

i den perioden skal det sies at vi hadde noen problemer og jeg hadde snakket med en annne mann, emn dette ble avsluttet, men den kvelden min kjæreste fant ut dette var den kvelden han hadde sex med henne..

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... vi har nå vært samboere i litt under 1 år og vært kjærester i litt over 3 år.. jeg elsker han fortsatt men jeg er redd jeg aldri vil kunne stole på han igjen...vi er 20 år begge to.. har nå dratt hjem til mine foreldre for å finne ut hva jeg skal gjøre.. men vet ikke hvordan jeg skal finne det ut...

jeg har hatt et så bra liv med han... vi har hatt en fantastisk ferie.. hele livet ble bare knust nå...

HJELP!!!!

Min mening: Kom deg ut før det er for sent.. Du er kun 20 år, har ingen barn. Jeg skal garantere deg at du finner noen bedre. Flere ganger...

Skrevet

dette er så vanskelig.. noen sier slå opp og at jeg skal komme meg ut av det. andre at jeg skal tilgi han... skriver her fordi jeg ikke aner hva jeg vil eller skal gjøre... han sender meg melding der det sår at han forstår hvis jeg hater han og ikke orker mer... på en måte så virker det som om han slår opp med meg. han er usikker på om jeg noen gang vil stole på han igjen..

jeg er oxo usikker på det...

jeg har nå brukt et åt på å vinne hele hans tilitt pga det jeg gjorde...

jeg har jo alltid følt meg som den bad guyen siden jeg har gjort noe, men ikke han..

men jeg har aldri skrevet at jeg ville ha sex med han andre... det ville jeg faktisk ikke.. vi skrev bare mange dype samtaler, jeg følte jeg kunne betro eg til han og slikt. jeg skrev oo at jeg syns han var kjekk. jeg har oxo møtt han to gager på fest. men eneste vi har gjort da er å prate..

det jeg er redd for er at han skal ha prøvd seg på henne en 2 gang, men fått avslag og da heller blitt hos meg.. jeg føler meg litt som 2 choice og selvtillite min er bare helt på bunn..

i tillegg brukte han ikke kondom..

FAEN! jeg trodde aldri i livet at jeg skulle komme i en sånn situasjon... etter vår lange ferie sammen så har forholdet vårt vært helt supert.. vi har fått ilbake gløden...

men noen ganger er han kald..og han sier at det er pga at han tenker på det han har gjort og at han da føler at han har vært en drittsekk...

jeg vet jeg ikke er sammen med han pga godene, det er bare et pluss.. vi fant leiligheten og bilen sammen.. føler at vi har begynt å bygge et liv sammen...

men føler oxo at den starten er bygget på en løgn... jeg fortalte han alt sammen den dagen vi møttes.. vi møttes en helg etter han hadde funnet det ut og hatt sex med en annen..

vi møttes da og jeg gråt og gråt og gråt.. han hadde tenkt til å slå opp med meg.. men der fortalte jeg alt til han.. holdt ingen ting skjult. etter den kvelden har jeg vært fullstendig åpen med han.. han sier han ikke sa noe den kvelden sden da hadde han aldri trodd at vi hadde fortsatt å være sammen.. det kn eg tro på. hadde jeg fått vite det den kvelden.. hadde jeg mest sannsynlig ikke fortsatt forholdet...

Skrevet

Det er veldig mistenkelig og spesielt at denne dama sender deg en SMS 1 år etter at det har skjedd. Det virker som om hun har et ønske om å øydelegge for dere. Hvorfor det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...