Gå til innhold

hva er gale med folk der ute?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er nok en av dem som ignorerer, jeg bor ikke i Oslo og er sjeldent der inne... Tiggere og narkomaner skremmer meg, og jeg er ikke vant til slik, så vanligvis ignorerer jeg bare, men når et oppegående mennekse (Som hun i start innlegge) hadde jeg nok høflig svart nei.. Men når tiggere eller narkomaner kommer så ignorerer jeg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Infralove
Skrevet (endret)

Eg syns ikkje det er rart at folk oversåg ho. Eg misliker sterkt at selgarar, uansett type, kjem bort til meg for å prakke på meg ting. Når eg er ute og går, vil eg gå i fred. Skal eg kjøpe noko, tar eg initiativet. Uansett stoler eg ikkje på innpåslitne selgarar.

(Kan legge til at når eg skriver selgarar i denne samanheng, meina eg dør- til- dør-, telefon- og gateselgarar. )

Endret av Infralove
Skrevet

Jeg ignorerer stort sett alle som prøver å selge meg noe på gaten, samme om de representerer Redd Barna, Aftenposten, Megafon eller de bare tigger. Jeg orker rett og slett ikke å forholde meg til dem.

Skrevet

Jeg jobber i Oslo sentrum og går fra Nationaltheateret og til St. Hanshaugen daglig. Jeg møter ofte flere =Oslo selgere og tiggere på veien, i tillegg til medlemsververe fra f.eks. Flyktningehjelpen, Care, Amnesty, Leger uten Grenser... Når man da i tillegg blir "overfalt" av ivrige selgere som gjerne vil "gi" meg "gratis" kosttilskudd, avis i en måned for kun 199,- eller veeeeldig billige tellerskritt kommer det til et punkt hvor man tar på skylappene og overser alle disse. Hvis jeg skulle smile blidt og takke pent nei til alle disse hver gang jeg går til/fra jobb hadde jeg brukt dobbelt så lang tid - og det har jeg ikke tid til. Jeg vil heller hjem/rekke jobben, så egoistisk er jeg.

Gjest nobilian
Skrevet
...men alle bare hevet hode og gikk forbi...

Jeg behandler ALLE selgere slik, jeg.

Skrevet

Har ingen interesse av å gå og si nei takk og nei dessverre oppover hele Karl Johan hver dag. Når man går i store sirkler rundt dem og de følger etter så mangler de litt antenner. Har funnet ut at hvis man går med mobilen til øret så får man oftere gå i fred for selgerne og tiggerne. Så det hender jeg gjør det selv om ingen har ringt. Litt flaut hvis det plutselig ringer, kanskje :)

Skrevet
Jeg ignorerer stort sett, og jeg har ikke dårlig samvittighet. Jeg ignorerer ikke fordi jeg mener narkomane eller gateselgere er annenrangs mennesker. Jeg ignorerer også selgere fra veldedige organisasjoner for den saks skyld. Jeg ignorerer fordi folk som kommer bort til meg på gaten uoppfordret for å få penger av meg stjeler av min tid, og fordi jeg ikke ønsker å måtte forsvare at jeg ikke bruker mine egne penger på slike produkter.

Jeg syns dette er et veldig godt poeng.

Jeg smiler og takker nei, konsekvent, men hvis de da ikke gir seg, så blir jeg rett og slett irritert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...