skruf Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 Hei! Nå er jeg virkelig frustrert.... Et år siden jeg sluttet på prevensjon og etter litt rusk i syklusen de første mnd har jeg regelmessig syklus på 28 dager. Og etter enkelte negative tester testet jeg endelig positivt på torsdag!! Ble overlykkelig glad...er ørliten stund, før jeg begynte å blø.. Friskt, rødt blod, ikke klumper eller koagler, bare endel blod. Samme farge som om en skulle ha skjært seg.. Heller ingen smerter, ikke engang menssmerter. Jeg har vanligvis veldig sterk mens, der jeg blør så krafitg de første dagene at det ikke er vits å bruke tamponng, for det blør gjennom hele tiden. Denne blødningen er mye mindre, første dagen rant det litt i doskålen da jeg satt der, og ellers ville jeg vel ikke fyllt opp et bind engang hvis jeg ikke har skiftet.. Har aldri før spontanabortert (som jeg vet om da ), så jeg har ikke de store erfaringer med hvordan det oppleves. Tok en ny test for litt siden, og den var negativ ( ble jo ikke morgenurin da.. ) Det er vel ikke så mye mere å gjøre enn å prøve å slappe av og ta en ny test om ei stund... Noen som har opplevd noe lignende??
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 Ta en ny test i morgen tidlig. Det er ganske vanlig å blø i begynnelsen av svangerskapet, og så lenge du ikke har smerter er det ikke så sannsynlig at det er en spontanabort tror jeg. Ellers er det kanskje en liten trøst å tenke på at de aller fleste fostrene som spontanaborteres eller ikke får utvikle seg (MA) har såpass store skader/misdannelser at de ikke ville klart seg. Forresten kan du fortsette å teste positivt etter både SA og MA, så om du fortsetter å være usikker bør du ta kontakt med lege synes jeg.
Millie_82 Skrevet 10. august 2008 #3 Skrevet 10. august 2008 Man kan ha SA uten smerter, så det er dessverre ikke noe sikkert tegn. Du skriver ikke noe om hvor du var i syklusen da du testet positivt. Synes også du må ta kontakt med lege dersom du er usikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå