Bernermamma Skrevet 9. august 2008 #1 Del Skrevet 9. august 2008 Hei Er på utkikk etter bokstav og talloppgaver som er veldig enkle og passer til 4-6 åringer, noen som har gode nettsider som jeg kan finne det på? Helst sider der man kan skrive ut oppgavene. En ting til, noen som vet om gode barne rim®ler sider? På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 10. august 2008 #2 Del Skrevet 10. august 2008 Det skulle eg også gjerne fått svar på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 10. august 2008 #3 Del Skrevet 10. august 2008 Hei Er på utkikk etter bokstav og talloppgaver som er veldig enkle og passer til 4-6 åringer, noen som har gode nettsider som jeg kan finne det på? Helst sider der man kan skrive ut oppgavene. En ting til, noen som vet om gode barne rim®ler sider? På forhånd takk Gyldendal ABC Hei, denne bruker vi masse hjemme! Er interaktive spill, og masse forskjellige oppgaver. Vår 6 åring var lite interessert i bokstaver og tegning da han begynte på skolen, men denne siden hjalp mye. Vil tro den passer bra å begynner med fra 4 års alderen... bare for å bli kjent.. jeg lærte selv å lese da jeg var 4 så tror ikke det er noe problem å begynne tidlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nadine Skrevet 10. august 2008 #4 Del Skrevet 10. august 2008 Barn i 4-6 års alderen kan lett bruke førsteklassebøker! .. Om ikke så er det veldig raskt å lage noen selv Det er jo samme oppgavene som går igjen i alle skolebøkene, uansett. Bokstaver: - Om ungen din ikke kan skrive navnet sitt, start med disse bokstavene.. Om han heter Fredrik, start med F.. Print ut et bilde av noe på f (fisk, fugl, bilde av hunden deres fido osv) - og lag noen linjer der ungen kan øve seg på å skrive F'er og tegne ting på F. Bruk det ungen din liker og kjenner til fra før av Jo mer personlig det er, jo mer moro blir det å løse oppgavene..! Tall: Det unger sliter mest med når de starter på skolen er etter min erfaring mengelære. De aller fleste kan telle, men de klarer ikke plukke ut seks kongler fra en mengde. Om ungen din allerede kan tallene opp til, tja.. 20? Så gi den en oppgave der den må telle.. Lag litt diagnostiske oppgaver - der du prøver å lure. For eksempel kan du jo bruke bilder av legoklosser, der du har 10 små brikker - og 5 store. Hvilke er flest? Ellers så er det jo pluss.. Start med bilder av ting de skal plusse, og så gå over til selve tallene Er egentlig masse man kan gjøre Gøy å gjøre slikt med barna, når man har ork til det! Skader aldri å starte med det før skolen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 10. august 2008 #5 Del Skrevet 10. august 2008 Husker jeg hadde noen brett med tall og bokstavoppgaver. Det fulgte ett hefte med, og om jeg løste oppgavene riktig, dvs la brikkene rett ble det ett mønster på baksiden når jeg lukket lokket og snudde brettet. Kan bare ikke huske hva det het, et eller annet på "L..." tror jeg. Men artig var det, og jeg husker jeg koste meg masse med det. Min far var lærer, så han hadde med seg hjem fra skolen, og jeg fikk ofte påfyll med nye oppgavehefter.De oppgavene har nok mye av "skylden" for at jeg leste lenge før jeg begynte på skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 12. august 2008 #6 Del Skrevet 12. august 2008 Det er nok LØKO du tenker på, og det likte eg også veldig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2008 #7 Del Skrevet 12. august 2008 Barna i barnehagen jeg jobber liker godt aktivitetsboka for språksprell. Den finner du hos nettbokhandelen for i underkant av 100 kr tror jeg. Vi bruker også nettsidene www.min123.no og www.minabc.no, barna liker også disse veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 12. august 2008 #8 Del Skrevet 12. august 2008 Det er nok LØKO du tenker på, og det likte eg også veldig godt! Yes! Har ikke sett at ungene har hatt noe lignende på skolen nå,kanskje det er slutt på det i skolen. Artig var det i allefall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkamor Skrevet 13. august 2008 #9 Del Skrevet 13. august 2008 Hei, Jeg har selv 2 jenter på 6 år. Vi har hatt mye morro med tall og Abc bøker som jeg har kjøpt på Pytt i Panne, de koster ca 50,-kr pr stk. Her er det masse og lære. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 16. august 2008 #10 Del Skrevet 16. august 2008 Se her - fant en link til et sted de selger LØKO... pluss mye annet.. hadde helt glemt LØKO men husker jeg syntes det var fantastisk moro! Løko Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 16. august 2008 #11 Del Skrevet 16. august 2008 Veldig bra link det der, thumbalina! Trur jammen eg må bestilla både løko og anna førskulemateriell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå