Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_smilla_*
Skrevet

Hei.

Har møtt en super duper fyr og føler jeg kan bli ordentlig forelsket i fyren. Vi har det utrolig bra sammen, føles som om vi har kjent hverandre for alltid og ikke i noen få uker. Vi snakker så utrolig bra sammen, sexen er fantastisk og alt føles bare helt redd... Så hva klager jeg over??

Vel, problemet er meg... Jeg er redd jeg kommer til å fucke opp alt sammen. De fleste forholdene jeg har vært i har vært dårlige og konfliktfylte med karer som har behandlet meg respektløst og dårlig. Har også blitt kjempesåret en gang. Nå som jeg er sammen med en fyr som bare er snill så vet jeg ikke hvordan jeg skal takle det og jeg føler jeg ikke fortjener det. Kjenner jeg blir kjempeusikker på meg selv og har bare lyst til å kutte ut hele greia.

Og det er jo egentlig ikke det jeg vil. Vil jo bare ha det bra sammen med han, men vet ikke hvordan man har det bra med noen. Hvordan man bare kan nyte å ha det bra, uten masse konflikter og dritt og sånn.

Hva skal jeg gjøre? Vil jo bare ha det fint sammen med han, men vet ikke om jeg greier det...

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

Dette handler jo om din selvtillit og ditt eget syn på deg selv. Ofte kan det bli et selvoppfyllende profeti. Du tenker at du kommer til å ødelegge det, og da er sannsynligheten stor for at akkurat det kommer til å skje.

Det beste rådet jeg kan gi deg, er å snakke med denne fyren om akkurat det du skriver her.

Og prøv å leve i nuet, slapp av, nyt alt det gode. Ikke analyser alt i hjel, og ikke bekymre deg om ting som ikke har rot i virkeligheten.

Skrevet

Signerer den over. Veldig godt sagt!!

Aurora

Skrevet

Kjære TS.

Jeg leser en bok for tiden, og der sier finnes det en dialog mellom hovedpersonen og en underlig karakter som vet alt.

Hovedpersonen sier han ville levd livet sitt på ny om han kunne og gjort det meste annerledes.

Den allvitende sier "Du har tendenser. Og dine tendenser ville ledet deg til å ha tatt de samme valgene en gang til, livet ditt ville blitt tilnærmet identisk med slik det ble denne gangen".

Det er kanskje en grunn til at du finner deg selv i konfliktfylte forhold der du blir behandlet dårlig.

Du frykter kanskje at du ikke er så bra på innsiden selv? Og derfor ender opp med typer som ihvertfall er dårligere enn deg, slik at du kan føle deg bedre?

Men ikke denne gangen. Du har funnet en du definitivt synes er bedre enn deg selv, og er redd for at du vil bli den som gjør noe ille.

Du har kanskje en ambivalens i deg, mellom det selvet som du tenker burde være, og det selvet som historien viser at "er".

Joda, lev i nuet osv, men jeg ville forsøkt å gå mer inn i dybden av hvorfor du har denne pendelen i deg mellom den du tenker du bør være og den du er.

Å finne seg folk som man vet er av dårlig papir, kan være en psykisk form for selvskading som bøter på et sinne rettet mot deg selv fordi du ikke lever opp til egne eller andres forventninger. Hva tror du selv?

Skrevet
Jeg leser en bok for tiden, og der sier finnes det en dialog mellom hovedpersonen og en underlig karakter som vet alt.

Ble litt nysgjerrig på den, hva heter boka?

Ikke tenk slikt TS, tenk på alt som gjør deg til et bra og interessant menneske, og hvorfor det burde være gjensidig glede mellom dere i forholdet :D

Skrevet
Ble litt nysgjerrig på den, hva heter boka?

Ikke tenk slikt TS, tenk på alt som gjør deg til et bra og interessant menneske, og hvorfor det burde være gjensidig glede mellom dere i forholdet :D

Boka heter Dans, dans, dans. av Haruki Murakami, men les Sauejakten før den, de henger sammen.

Skrevet
Kjære TS.

Hovedpersonen sier han ville levd livet sitt på ny om han kunne og gjort det meste annerledes.

Den allvitende sier "Du har tendenser. Og dine tendenser ville ledet deg til å ha tatt de samme valgene en gang til, livet ditt ville blitt tilnærmet identisk med slik det ble denne gangen".

Det er kanskje en grunn til at du finner deg selv i konfliktfylte forhold der du blir behandlet dårlig.

Du frykter kanskje at du ikke er så bra på innsiden selv? Og derfor ender opp med typer som ihvertfall er dårligere enn deg, slik at du kan føle deg bedre?

Men ikke denne gangen. Du har funnet en du definitivt synes er bedre enn deg selv, og er redd for at du vil bli den som gjør noe ille.

Du har kanskje en ambivalens i deg, mellom det selvet som du tenker burde være, og det selvet som historien viser at "er".

Joda, lev i nuet osv, men jeg ville forsøkt å gå mer inn i dybden av hvorfor du har denne pendelen i deg mellom den du tenker du bør være og den du er.

Å finne seg folk som man vet er av dårlig papir, kan være en psykisk form for selvskading som bøter på et sinne rettet mot deg selv fordi du ikke lever opp til egne eller andres forventninger. Hva tror du selv?

så bra skrevet.

jeg tror jeg har ødelagt et slikt forhold som TS pga akkurat dette som du skriver. han var så bra at jeg føte meg elendig i forhold til han.følte meg så dårlig i forhold at det gikk løs på følelsene mine for han. jeg turte ikke å si det til han heller fordi da var det liksom sant...dette forholdet ødela jeg og har tenkt mye på det i ettertid. jeg er nå i et dårlig forhold igjen,hvor han jeg er sammen med gjør at jeg føler meg som et godt menneske.....men jeg har ikke det bra, fordi han har ikke behandlet meg bra.

så jeg vil råde deg til å være åpen med han du er sammen med, og hold på det!bygg opp deg selv, og gled deg over din partner.

selv lurer jeg på hvordan man kan ordne opp i seg selv slik at dette ikke fortsetter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...