Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei igjen:)

jeg har skrevet en tråd tidligere om mine problemer med sambo.jeg tror mange av problemene vi har kommer av manglende respekt for meg.

så har jeg sittet å tenkt litt på dette...og jegsyns igrunn han viser manglende respekt i forhold til andre mennesker også,det gjelder ikke bare meg.

hva sier det om han som person? og går dette an å endre på?

er det noen som har litt mer innsikt i akkurat dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

Kanskje hvis du utdyper litt hva du mener med manglende respekt for andre enn deg?

Skrevet

jeg har skrevet en tråd tidligere om mine problemer med sambo.jeg tror mange av problemene vi har kommer av manglende respekt for meg.

så har jeg sittet å tenkt litt på dette...og jegsyns igrunn han viser manglende respekt i forhold til andre mennesker også,det gjelder ikke bare meg.

Ja om du påpeker dette for han, og at han innser at du har rett og selv ønsker å gjøre noe med det.

Skrevet

Tja, det sier blant annet at han ser seg selv høyere enn deg og andre, hvis du skjønner hva jeg mener. Han har et stort ego, og mener at han er på toppen, og at de andre er "under" ham.

Du sier at han er fra et annet land, og at han er muslim, og har da sikkert en annen kultur. I de fleste muslimske kulturer er mannen overhodet i familien, og kvinnen skal rette seg etter han.

Nå er han imidlertid sammen med deg, og må da også innrette etter deg og din kultur. Det kan være vanskelig.

Hvilket land er han fra, forresten?

Skrevet
Kanskje hvis du utdyper litt hva du mener med manglende respekt for andre enn deg?

han viser manglende respekt, både for meg og andre personer også.har som sagt skrevet litt om dette i en tidligere tråd....

går mye på måten han snakker på meg og andre på...

er det slik at det med respekt er helt individuelt fra person til person?altså hva man opplever som respekt/el respektløs?

Skrevet
Tja, det sier blant annet at han ser seg selv høyere enn deg og andre, hvis du skjønner hva jeg mener. Han har et stort ego, og mener at han er på toppen, og at de andre er "under" ham.

Du sier at han er fra et annet land, og at han er muslim, og har da sikkert en annen kultur. I de fleste muslimske kulturer er mannen overhodet i familien, og kvinnen skal rette seg etter han.

Nå er han imidlertid sammen med deg, og må da også innrette etter deg og din kultur. Det kan være vanskelig.

Hvilket land er han fra, forresten?

folk som har et sånn ego, er det rett og slett fordi de tror de er bedre enn andre? eller kommer det av noe annet?

hun på familierådgivningskontoret trodde ikke dette hadde bare med kulturen å gjøre,noe jeg hele tiden har skyldt på.

jeg syns ikke det virker som han har så stor tro på seg selv. (liksom at han skulle føle seg bedre enn andre)og i mange tilfeller er det jeg som støtter han og oppmunter til å gjøre ting...så det virker jo som han rakker ned på andre for å føle det bedre med seg selv.....

vidre mente hun på fam.råd. at jeg måtte være helt tydelig mot han og si ifra hva som jeg følte var respektløst.jeg sa da at noen ting tar jeg nå litt som en selfølge(et vanlig basisgrunnlag av respekt,om jeg kan si det sånn)at man ikke sier eller gjør mot den man er glad i. men hun sa at jeg ikke kunne ta slikt som en selvfølge.??! det dær skjønnte jeg ikkke..

og forresten, han er fra irak

Gjest cybergirl
Skrevet
vidre mente hun på fam.råd. at jeg måtte være helt tydelig mot han og si ifra hva som jeg følte var respektløst.jeg sa da at noen ting tar jeg nå litt som en selfølge(et vanlig basisgrunnlag av respekt,om jeg kan si det sånn)at man ikke sier eller gjør mot den man er glad i. men hun sa at jeg ikke kunne ta slikt som en selvfølge.??! det dær skjønnte jeg ikkke..

og forresten, han er fra irak

hun mente at du ikke kan ta som en selvfølge at han forstår hva du tenker om han. synes at du bør si ifra hver gang du føler at han virker respektløs slik at han kan lære hvordan han må forholde seg til deg og andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...