Gå til innhold

Mye overgrep og voldtekt i asylmottakene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hørte dette på nyhetene både i går og idag, så nå snakkes det om å bygge egne mottak for kvinner.

Så det er ikke bare norske kvinner disse mennene ikke har respekt for..

Jeg synes det hele er så tragisk, og så skremmende egentlig, at jeg nesten ikke finner ord.

Noen synspunkter, uten å stemple meg med 'rasist' og 'fremmedfrykt'?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bolledeig
Skrevet

Å plassere mennesker oppå hverandre uten noen idé om hvor lenge man skal være der, en del har senskader etter krigsopplevelser, og med et knapt minimum av overvåkning, ja da er det ikke rart det smeller iblant.

Det er på ingen måte rettferdiggjøring av noen handlinger, episoden er tragisk, men mer en observasjon med tanke på at det kanskje ikke er så intelligent å bare la sånne steder ture og gå litt sånn ad hoc. Både med tanke på vold generelt og vold spesielt rettet mot kvinner. Det er åpenbart noe i systemet som ikke fungerer.

Skrevet
Å plassere mennesker oppå hverandre uten noen idé om hvor lenge man skal være der, en del har senskader etter krigsopplevelser, og med et knapt minimum av overvåkning, ja da er det ikke rart det smeller iblant.

Det er på ingen måte rettferdiggjøring av noen handlinger, episoden er tragisk, men mer en observasjon med tanke på at det kanskje ikke er så intelligent å bare la sånne steder ture og gå litt sånn ad hoc. Både med tanke på vold generelt og vold spesielt rettet mot kvinner. Det er åpenbart noe i systemet som ikke fungerer.

Hvorfor må det være vårt system det er noe galt med? Mange av de menneskene kommer jo fra land hvor kvinner er "fritt vilt". Men ikke for det, jeg syns norsk asylpolitikk er på grensen til umenneskelig, og i alle fall kaotisk. Å stue så mange nasjonaliteter sammen over lang tid, det må jo gå galt.

Skrevet
Hvorfor må det være vårt system det er noe galt med? Mange av de menneskene kommer jo fra land hvor kvinner er "fritt vilt". Men ikke for det, jeg syns norsk asylpolitikk er på grensen til umenneskelig, og i alle fall kaotisk. Å stue så mange nasjonaliteter sammen over lang tid, det må jo gå galt.

1. Når noen voldtar er det på grunn av vedkommendes nasjonalitet.

2. Alle europeere er pedofile, for det er lommemannen

Skrevet
1. Når noen voldtar er det på grunn av vedkommendes nasjonalitet.

2. Alle europeere er pedofile, for det er lommemannen

Snakk om å ville tolke et innlegg den gale veien....

Jeg mente at når så mange nasjonaliteter stues sammen så må det bli bråk, det skjer litt mer enn bare voldtekter i disse mottakene..

Nr 2 skjønner jeg ikke hva du mente med.... Innlegget du siterer til er ikke et som skjærer alle asylsøkere over en kam, men jeg forstår at du har behov for å hle ut om rasisme i dag....

Skrevet
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/08/08/543006.html

Ja, det er tragisk. Det må kunne gå an at det bor menn og kvinner på samme sted uten at kvinnen blir voldtatt. Eller kanskje vi bare skal ta inn kvinner hit til landet? :sinna:

Ja, det burde gå an...

Iblant? Dette har tydeligvis skjedd så mange ganger at det begynner å ses som et problem. Her er det ikke snakk om "denne episoden".

- Vi frykter at det er store mørketall når det gjelder overgrep og voldtekt på norske asylmottak. Det er grunn til å tro at disse kvinnene har en høy terskel for å melde fra dersom noe skjer - både fordi de ikke kjenner systemet, og fordi de er redde for konsekvensene, sier Sylo Taraku, avdelingsleder i NOAS (Norsk organisasjon for asylsøkere) til Dagbladet.no.

Frykter konsekvensene

Han tror mange er redde for at en eventuell anmeldelse kan få konsekvenser for behandlingen av asylsøknaden deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...