Gå til innhold

Handle i Sverige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er kvaliteten på grønnsaker og fryste bær på Svinesund/Nordby?

Hva slags kjøtt og grønnsaker/frukt/bær lønner det seg å kjøpe i Sverige? Er alt billigere enn i Norge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke kjøpt så mye grønnsaker og sånn i sverige, men fryst, ferdig hakka løk (ikke stekt) pleier jeg å kjøpe. Veldig praktisk, men husker ikke prisen....

Ellers tror jeg at kylling er ganske billig der (alle pleier ihvertfall å kjøpe det), og samme med kjøttdeig. Jeg VET at smårettsbacon er billig!

Vaskemiddel er billig. Pleier å kjøpe en gigantisk pakke med OMO... Ost kan man også spare litt på ved å kjøpe det i Sverige. Men det er noen ting som er dyrere der også, jeg la f.eks. merke til at Ritz kjeksene var mye dyrere i sverige, og sikkert en del andre ting også, så vær litt obs :)

Skrevet
Hvordan er kvaliteten på grønnsaker og fryste bær på Svinesund/Nordby?

Hva slags kjøtt og grønnsaker/frukt/bær lønner det seg å kjøpe i Sverige? Er alt billigere enn i Norge?

Den ferdige potetgratengen i 2 kgs poser er kjempegod :) ligger i kjøledisken

Skrevet

De har også billige hamburgere. Falukorv er godt på brødskiva :)

Kyllingen vi pleier å kjøpe er i poser som er hvite og gjennomsiktige. Den er veldig god!

Potetgull er dyrere, men smågodt og ostepop er ofte billig!

De har også storpakninger med ost.. f.eks 2 kg til 89 kr.

Pasta i 5 kg pakker har jeg også sett billig her, det samme med vaskepulver og tøyskyllemiddel.

Og pommes frites er billig :)

Nå handler jeg i Charlottenberg da, det ligger like utenfor Kongsvinger.

Skrevet

Jeg pleier å handle endel ferske grønnsaker på Nordby, tomater,agurk (er kilopris og ikke stk pris, blir billigere enn i Norge, feks betaler jeg 6kr for en agurk i svenskekr), poteter, rødløk i løsvekt, løk, rapidsalat, krydderplanter (15kr for en bassilikum feks). Jeg synes det generelt er billigere enn i Norge, og man sparer også på kursen.

Og hvis du skal til Nordby anbefales det også å kjøpe pålegg i ferskvaredisken, mye godt å velge mellom.

Ellers lønner det seg å handle svinefile (frossen er billigst, men de har også fersk), bacon i terninger eller vanlig bacon., karbonade/kjøttdeig, Salami fra Grillstad, kyllingfile (Kronfågel i 2kg frossen er best, ca 150kr), kyllingvinger, koteletter, entrecote, skinkestek, frossen mikromat har de også et stort utvalg av i frysedisken til en rimelig penge. Det var det jeg kom på så langt....

Generelt sett kan man si at det meste av kjøttvarer er billigere enn i Norge, mens når det gjelder tørrvarer bør man være mer obs på prisen. Ris fra Uncle bens feks er ikke spesielt billig i Sverige. Pasta derimot er veldig billig!

Og som MillaS skriver, potetgratengen som ligger i poser i kjøledisken er kjempegode! Det finnes også en liten pose for to på ca en halv kilo ;o)

Skrevet

Takker for tipsene =) Er det Guldfågelen de kyllingfiletene heter? (De i hvit eske med noe blått på). Hvilke fileter bør man styre unna?

Er økologiske grønnsaker billigere i Sverige forresten? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...