annepanne8 Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 Jeg har vært på noen festival i sommer og sett mye kule og vanvittig mange rare og stygge gummistøvler. men jeg har sett noen som bretter ned skaftet, spesielt når det er opplett eller sol. Dette er jo litt tøft etter gammelt, eller hva?
LukaFrost Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 Jeg har i alle år hata å gå meg støvler. Det er bare ubehagelig på alle mulige måter. Da jeg var yngre fantes det liksom bare to typer, seilerstøvler og fjøsstøvler. Jeg har smal fot og seilerstøvler passer bare ikke til foten min. Nå finnes det utrolig mange varianter. Noen ikke fullt så stygge som andre, så jeg har vurdert å kjøpe et par, men det blir ikke noen til over tusenlappen. Det med å bruke støvler i finvær skjønner jeg ikke. Det blir jo bare klamt og ekkelt.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 annepanne8: hva gjør det tøffere med nedbrettet skaft? eller bare at de blir ikke så kjedelig.... LukaFrost: Det er vel litt behagelig med støvler hvis det plaskregner og du er i skogen, så du ikke blir klissvåt på beina. men kanskje ikke noe spesielt deilig på beina. Hva mener du egentlig med seilerstøvler (annet enn at det er de klassiske vikingstøvlene), hva betyr det liksom? Og fjøsstøvler...hmmm?
LukaFrost Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 (endret) Støvler funker i begrenset tid. De blir så bare klamme og kalde. Den gangen jeg hadde utearbeid foretrakk jeg godt behandla millitærstøvler og ullsokker. Det er faktisk bedre synes jeg, selv om man ikke nødvendig vis holder seg helt tørr i de. Seilerstøvler er jo de klassiske blå med hvit kant. Fjøsstøvler er de høye grønne med snøring. Endret 11. august 2008 av LukaFrost
annepanne8 Skrevet 12. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. august 2008 annepanne8: hva gjør det tøffere med nedbrettet skaft? eller bare at de blir ikke så kjedelig.... LukaFrost: Det er vel litt behagelig med støvler hvis det plaskregner og du er i skogen, så du ikke blir klissvåt på beina. men kanskje ikke noe spesielt deilig på beina. Hva mener du egentlig med seilerstøvler (annet enn at det er de klassiske vikingstøvlene), hva betyr det liksom? Og fjøsstøvler...hmmm? jeg synes faktisk det blir tøffere når støvlene ikke blir så høye, og det blir de jo når en bretter ned skaftet. Og så er jo ofte fôret i en annen farge enn støvlene, og da blir det jo en kontrast, som også gjør dem tøffe eller ikke så kjedelige som du sa...
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 ... men de blir ikke så praktiske, dvs du kan ikke gå i så store vannpytter/dype myrer. nå er vel kanskje ikke meninga å gå nedbretta skaft i skog og myr, er vel mer for byen, for moten sin del, eller? En annen ting er jo at du ødlegger de, spesielt tenkt mot kanten, blir vel sprekker etterhvert. Nå virker det som støvelmoten skal ha høye støvler da, selv om det fins mange med lavt skaft også. annepanne8, åssen gummistøvler går du med? har du de gamle viking seilerstøvlene med nedbretta skaft? kun i byen? LukaFrost: hva betyr egentlig seilerstøvler, var de for seilere (så enkelt som det)? i tilfelle ser jeg ikke hvorfor akkurat de, virker som de blir brukt til langt andre steder enn det. skjønner ikke helt hvorfor det navnet. samme med slagstøvler også...
annepanne8 Skrevet 13. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2008 annepanne8, åssen gummistøvler går du med? har du de gamle viking seilerstøvlene med nedbretta skaft? kun i byen? Jeg har hvite seilerstøvler med blått for, som brettes ned. Brukes mye i byen og en del i skogen. Synes det er kuult med trange jeans ogseilerstøvler med nedbrett. Ikke blir jeg våt på bena og det er ikke så dominerende som desse høye med snøring.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2008 #8 Skrevet 13. august 2008 Hei Jeg liker godt gummistøvler fordi det holder meg god og tørr på beina dersom det regner. Et tips for at de ikke ska bli så kalde er å har en ullsåle, det hjelper velidg! Før så var det veldig ut å gå me gummistøvler (husker det fra ung.skolen), veldig synd siden man ofte gikk me våte bein hele skoledagen. Derfor er det kult at det er blitt såpass inn igjen, og at man har flere alternativer te fasong og farger enn tidligere Bare kjøp noen du syns er tøffe, og kjør på me din egen stil. Men er enig me det som er nevnt over at det kan bli klamt og litt tungt å gå me hele dagen, derfor har jeg et par ekstra sko på skolen, som jeg kan bytte te.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2008 #9 Skrevet 13. august 2008 annepanne8: går du med nedbrett i skogen og? litt kult at du fortsatt bruker de "gammle" støvlene, er det viking støvlene eller? kjøpt nye nå eller bruker du gamle?. synes egentlig de er litt "sexy" på jenter (vet ikke hvorfor...). går ut fra at du er jente, hvor gammel er du, sånn ca? og med trange jeans i tillegg, er jo enda mer sexy (jenter i jeans er sexy uansett). hva synes du om gutter med gummistøvler? og åssen type synes du evt gutter skal ha?
Gjest Gjest_Tove_* Skrevet 16. august 2008 #10 Skrevet 16. august 2008 Høres kult ut å brette ned støvlene. Blitt litt kjedelig med de høye i langden. Viking Retro er lett å brette ned
Gjest Gjest_unni_* Skrevet 7. september 2008 #11 Skrevet 7. september 2008 annepanne8: går du med nedbrett i skogen og? litt kult at du fortsatt bruker de "gammle" støvlene, er det viking støvlene eller? kjøpt nye nå eller bruker du gamle?. synes egentlig de er litt "sexy" på jenter (vet ikke hvorfor...). går ut fra at du er jente, hvor gammel er du, sånn ca? og med trange jeans i tillegg, er jo enda mer sexy (jenter i jeans er sexy uansett). hva synes du om gutter med gummistøvler? og åssen type synes du evt gutter skal ha? Syntes de Viking kadett er de stiligste. De er ikke så høy, og så ser de veldig kul ut når du man bretter de ned. Gikk alltid med slike støvler når jeg gikk på ungdomsskolen og etterhvert ble de skrevet og tegnet på. Har kjøpt meg nye slike nå og dekorert de med blomster og hjerter, ser fin ut og ikke så kjedelig...Når man bor på vestlandet kan man gå med slike støvler hele tiden, det gjør jeg i hvert fall:)
Gjest gjest 2 Skrevet 10. oktober 2008 #12 Skrevet 10. oktober 2008 ... men de blir ikke så praktiske, dvs du kan ikke gå i så store vannpytter/dype myrer. nå er vel kanskje ikke meninga å gå nedbretta skaft i skog og myr, er vel mer for byen, for moten sin del, eller? En annen ting er jo at du ødlegger de, spesielt tenkt mot kanten, blir vel sprekker etterhvert. Nå virker det som støvelmoten skal ha høye støvler da, selv om det fins mange med lavt skaft også. annepanne8, åssen gummistøvler går du med? har du de gamle viking seilerstøvlene med nedbretta skaft? kun i byen? LukaFrost: hva betyr egentlig seilerstøvler, var de for seilere (så enkelt som det)? i tilfelle ser jeg ikke hvorfor akkurat de, virker som de blir brukt til langt andre steder enn det. skjønner ikke helt hvorfor det navnet. samme med slagstøvler også... Heisann. Ja, jeg er veldig enig i at det er sexy og flott å gå med nedbrettet gummistøvler. Og om de slites rundt nedbrettet så gjør da ikke det noen ting. Det er jo flott det og, synes nå jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå