Gjest Nedbrutt Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 For fire år siden ble jeg "angrepet" av store, vonde kviser i hele ansiktet. Det er ikke snakk om en kvise en kunne "poppe", men regelrett byller! Dessverre klarte ikke fastlegen min å sende meg til hudlege fort nok, så siden behandlingen startet sent, sitter jeg igjen med dype "groper" i kinnene og på haken. Det er i hovedsak en dyp grop på høyre og en på venstre kinn, med mange ujevne groper og merker på haken, pluss litt i pannen. Jeg har prøvd krystallsliping, men dessverre vil ikke dette klare å ta bort arrene på kinnene, siden huden der er veldig ømfintelig, og jeg er strengt tatt veldig forvirret over andre typer behandlinger som vil hjelpe mot akkurat mitt problem. Er det noen der ute som har vært borti mitt problem og vet råd? Det hadde jeg satt umåtelig pris på! Med vennlig hilsen en litt nedbrutt 20åring...
Gummiloppa Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 Det er dessverre ikke stort som hjelper på arr Eneste må være kjemisk peeling eller co2-laser, som igjen koster flesk og ikke er uten en viss risiko. Finnes også andre mildere lasere som ikke fjerner arrene helt men som kan forbedre dem, for eksempel Fraxel
Dell Skrevet 9. august 2008 #3 Skrevet 9. august 2008 Lavendelolje skal ha en viss effekt på slike ting. Samt kopping.
Gjest TS Skrevet 9. august 2008 #4 Skrevet 9. august 2008 Lavendelolje sier du? Det kunne kanskje vært noe? Det er jo ikke så dyrt kan jeg tenke meg. Jeg lurer på om jeg skal prøve meg på laser. Tingen er at jeg ikke har særlig lyst å bruke mye penger på en konsultasjonstime, når det viser seg at de ikke kan hjelpe, eller at det er stor risiko for at behandlingen ikke vil fungere i det hele tatt. Er en slitsom situasjon. Begynner bare å tenke på hvorfor jeg måtte være den som fikk disse problemene. Hvorfor er det jeg som har gått rundt og blitt gjort narr av, for problemene mine, og i tillegg må betale i dyre dommer for behandlinger som "kanskje" vil hjelpe? Det får en til å tenke litt. For hva har jeg gjort for å fortjene det. Sukk. Blir litt oppgitt når jeg sitter her, men skal se å google litt rundt, kanskje jeg kommer over et "tilbud"? Takk for all hjelp.
Gummiloppa Skrevet 9. august 2008 #5 Skrevet 9. august 2008 (endret) Lavendelolje sier du? Det kunne kanskje vært noe? Det er jo ikke så dyrt kan jeg tenke meg. Jeg lurer på om jeg skal prøve meg på laser. Tingen er at jeg ikke har særlig lyst å bruke mye penger på en konsultasjonstime, når det viser seg at de ikke kan hjelpe, eller at det er stor risiko for at behandlingen ikke vil fungere i det hele tatt. Er en slitsom situasjon. Begynner bare å tenke på hvorfor jeg måtte være den som fikk disse problemene. Hvorfor er det jeg som har gått rundt og blitt gjort narr av, for problemene mine, og i tillegg må betale i dyre dommer for behandlinger som "kanskje" vil hjelpe? Det får en til å tenke litt. For hva har jeg gjort for å fortjene det. Sukk. Blir litt oppgitt når jeg sitter her, men skal se å google litt rundt, kanskje jeg kommer over et "tilbud"? Takk for all hjelp. Ja, det er forferdelig urettferdig hvordan noen er blitt servert med perfekt ferskenhud mens andre må slite i dyre dommer med store hudproblemer. Det gjør noe med en, det er helt sikkert og visst... Håper virkelig du kommer over noe som kan hjelpe deg. Vet at produkter med fruktstyrer kan hjelpe, men vet ikke hvordan dette fungerer på dypere arr... Her er link til et forum hvor det er folk som sliter med det samme. Hvor man deler erfaringer og tips osv. Lykke til Endret 9. august 2008 av Tillepike
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2008 #6 Skrevet 9. august 2008 Som hudterapeut har jeg problemer med å forstå hvordan lavendelolje skal klare å gjøre noe med denne typen arr.... men mulig en hudlege kan fortelle deg om jeg tar feil.. Men jeg har vanskeligheter for å tro det. Uansett vil lavendelen hjelpe deg med den ømfindtlige huden din da, siden den er veldig beroligende... Slike arr "groper" i huden er noe av det vanskeligste som er av å behandle. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal anbefale deg annen enn å prøve krystallsliping en gang til om du klarer å bygge opp huden din litt mer i forkant. Syrer kunne også vært noe, men jeg vil tro dette er noe du må prøve å finne en måte å leve med.....
Gjest *lucky* Skrevet 10. august 2008 #7 Skrevet 10. august 2008 At det går ann å tro at olje tar bort arr! Håpløst!!! Start med syrer i hudpleierutinen din også kan du etterhvert ta glycolpeelinger. Dette har gjort mine arr mindre. Les og lær http://skindeepbyjean.blogg.se/category/syror.html Bortsett fra laser og fillers tror jeg dette er den beste hjelpen for deg. Ta hudpleien din på alvor og les om dette med syrer så vil du få en finere hud etterhvert:)
Gummiloppa Skrevet 10. august 2008 #8 Skrevet 10. august 2008 (endret) Lavendelolje skal ha en viss effekt på slike ting. Samt kopping. Lavendelolje har null effekt på dype aknearr. Det eneste den gjør er å berolige huden og desinfisere til en viss grad Endret 10. august 2008 av Tillepike
Jean Skrevet 11. august 2008 #9 Skrevet 11. august 2008 Det finns idag inga "mirakelkrämer" mot djupa ärr. Det som fungerar relativt bra men ofta får man en liten fläck kvar, är att gå till plastikkirurg och be att få ex TCA-peel, laser eller andra typer av ingrepp. Inga naturliga växtoljor och extrakt kan göra något alls för huden nere i dermis mer än att täppa igen och ge hemskt ful hy på sikt. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #10 Skrevet 6. januar 2009 Dersom du har nedsunkne arr kan korrigering med hyaluronsyre (restylane) være til hjelp. Dette må imidlertid etterfylles etter 6 til 8 måneder.
Britney Skrevet 7. februar 2009 #11 Skrevet 7. februar 2009 For fire år siden ble jeg "angrepet" av store, vonde kviser i hele ansiktet. Det er ikke snakk om en kvise en kunne "poppe", men regelrett byller! Dessverre klarte ikke fastlegen min å sende meg til hudlege fort nok, så siden behandlingen startet sent, sitter jeg igjen med dype "groper" i kinnene og på haken. Hei! Dette var veldig spesielt å lese for jeg har ikke hørt om andre med samme opplevelse som meg før. Jeg er selv ei jente tidlig i 20-årene. For 1,5 år siden skjedde akkurat det samme med meg helt plutselig. Hadde hatt ok hud før, men plutselig ble jeg "angrepet" av kraftige kviser og byller som etterhvert spredde seg utover store deler av kinn, kjeve og hake. fikk begynt på antibiotika som heldigvis (etter å ha prøvd en type som ikke virket først) klarte å roe ned "angrepet", men da hadde jeg allerede fått dype groper slik som du også har. Virket ikke på meg som om hudlegen hadde hørt om dette tidligere eller hadde noen forklaring på hva som kunne ha utlyst det. I skrivende stund holder jeg på å bestemme meg for å ta enten Obagi Blue Peel eller Fraxel-laser mot dette siden jeg skjemmes av arrene. Lykke til videre til deg og ta gjerne kontakt med meg privat så kan vi utveksle litt erfaringer og frustrasjoner.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #12 Skrevet 10. februar 2009 jeg hadde arr etter kviser jeg tok melk syre fra Rejuvi, det finnes en klinik i Bergen , fines masse i Sverie og i Oslo http://www.spamiami.no -der tok jeg min behandling. Er veldig fornøyd ;-)
Gjest siv83 Skrevet 29. august 2009 #13 Skrevet 29. august 2009 Hei Har samme problem. Har vært hos hudlege, fikk resept på differin. Skal bruke den + reseptfri krem basiron i 1år og arra skal da forsvinne . Har ikke kunnet bruke det fult ut ennå pga vært gravid og ammer nå. Men så fort jeg er ferdig å amme skal jeg begynne på det . Har gått til laserbehandlig før, hudlegen mente d ikke var nødvendig. Selfølgelig går det fortere med med laser enn disse kremene men. Hver krem koster 100kr per stk og er drøye i bruk. Jeg lover at det funker , etter 2uker var jeg helt ren i ansiktet, ingen sorte prikker heller. kremen fjerner også rynker. Lykke til Hilsen Siv
Gjest lille-meg Skrevet 3. november 2009 #14 Skrevet 3. november 2009 Hei Har samme problem. Har vært hos hudlege, fikk resept på differin. Skal bruke den + reseptfri krem basiron i 1år og arra skal da forsvinne . Har ikke kunnet bruke det fult ut ennå pga vært gravid og ammer nå. Men så fort jeg er ferdig å amme skal jeg begynne på det . Har gått til laserbehandlig før, hudlegen mente d ikke var nødvendig. Selfølgelig går det fortere med med laser enn disse kremene men. Hver krem koster 100kr per stk og er drøye i bruk. Jeg lover at det funker , etter 2uker var jeg helt ren i ansiktet, ingen sorte prikker heller. kremen fjerner også rynker. Lykke til Hilsen Siv Hei Hvordan går det med arrene dine ? Ser det er 3 måneder siden du begynte med kremene, er du blitt bedre ? Jeg har selv mange små groper i huden etter kviser, var det slike du hadde også ? Sa hudlegen at de mest sannsynlig ville forsvinne av seg selv med tiden ? Det ville jo vært fantastisk! mvh lille-meg
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #15 Skrevet 7. november 2009 Hei! Jeg har lyst til å prøve differin. Har slitt endel med uren hud og sånt opp gjennom tidene, men det største problemet har vel egentlig (oig er fremdeles) det at jeg ikke klarer å la huden være. Jeg MÅ plukke og pelle, og ser nå ut som en vandrende måne i ansiktet. Mange røde arr, og noen ganske dype. Kan jeg gå til legen og bare be om resept på differin, eller må jeg virkelig slite med svære kviser?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå