Gå til innhold

Hjelp til navnevalg !


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vilde er blitt veldig vanlig nå syns jeg. Kjenner 5 jenter under 4 år jeg som heter Vilde.

Sofie assosierer jeg med tante sofie i kardemomme by.

Maren faller altså valget på hos meg, der tenker jeg på maren i mormor og de åtte ungene. En glad jente med glimt i øyet og en spillopp på lur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8) Vansklig valg! Synes Sofie eller Vilde er de fineste. Egentlig kanskje Sofie best, er kanskje ikke så mange som heter det lengre? Ville nok tatt det om det er veldig mange som heter Vilde. Vilde er jo nesten bare Hilde. Hehe....

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Jeg ville valgt Sofie. Det er det peneste syns jeg. Vilde ligner på Hilde. Maren syns jeg høres gammelt ut.. Men dette er min mening da :) Lykke til med navnvalget .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Hei. Ble nettopp tante til en Sofie, hun er kjempesøt og navnet passer utrolig godt. Vilde har blitt ganske vanlig i det siste. Mange småjenter som heter det. Jeg syns maren er litt kjedelig... Så jeg hadde valgt Sofie. :D Lykke til med valget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville valgt Sofie, uten tvil! Navnet betyr 'kunnskap'! Hadde jeg fått en datter til skulle hun hett Sofie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg må velge av disse navnene med disse skrivemåtene så hadde nok valget mitt falt enten på Vilde eller Maren. Men hadde jeg kunnet sette en a på slutten av Sofie, altså Sofia, hadde jeg valgt det. Men hva dere skal velge bør dere bestemme, liker dere vanlige navn, eller vil dere ha litt uvanlige navn?

Legger med litt fakta jeg fant på www.ssb.no.

Vilde: Det er 4021 kvinner som har Vilde som første fornavn.

Det er 3071 kvinner som har Vilde som eneste fornavn.

Maren: Det er 5218 kvinner som har Maren som første fornavn.

Det er 3709 kvinner som har Maren som eneste fornavn.

Sofie: Det er 3592 kvinner som har Sofie som første fornavn.

Det er 2668 kvinner som har Sofie som eneste fornavn.

Legger til Sofia også jeg. :)

Sofia: Det er 437 kvinner som har Sofia som første fornavn.

Det er 249 kvinner som har Sofia som eneste fornavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle de tre navnene er forholdsvis populære. På SSBs navnestatistikk for 2002 ligger Vilde på 14. plass, Sofie på 15. plass og Maren på 32. plass. Min favoritt blant disse er uansett Vilde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Både Vilde, Maren og Sofie er fine navn, men etter litt frem og tilbake har jeg kommet frem til at jeg synes Sofie er det fineste navnet, evt Sofia som en annen forslo tidligere her.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er barnet født?

jeg synes oftere det er lettere å bestemme hvilket navn som passer dersom man ser barnet. farger kan være avgjørende utifra assosiasjoner.

liker alle tre navnene i grunn.

Vilde er mørk, Maren er lys, Sofie kan være begge deler :)

liker nok best Maren (eller Maren Sofie som Lea skrev)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...