Gå til innhold

Injuksjonsovn

Gjest Lidia ikke logget inn

Anbefalte innlegg

Gjest Lidia ikke logget inn
Skrevet

Ser litt på leiligheter fortiden og på endel av disse er det integrert komfyr med injuksjonstopp. Hva betyr egentlig dette? Vet at man sparer strøm osv, men må man ha spesielle kjeler og stekepanner og sånn for å kunne bruke dette?

Noen som kan forklare meg litt om hvordan dette funker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man trenger ikke ha spesialgryter. Man trenger bare gryter med magnetisk materiale i bunnen. Dvs at det eneste som ikke funker er aluminium som jeg vet om i gryter og sånn...

Jeg skal ha det i det nye huset mitt og har kun 1 kjele som ikek kan brukes. Og mange fra Ikea som kan brukes...

Skrevet
Man trenger ikke ha spesialgryter. Man trenger bare gryter med magnetisk materiale i bunnen. Dvs at det eneste som ikke funker er aluminium som jeg vet om i gryter og sånn...

Jeg skal ha det i det nye huset mitt og har kun 1 kjele som ikek kan brukes. Og mange fra Ikea som kan brukes...

Det finnes også flate magnetiske plater som man kan legge mellom platen og gryta. Da varmes gryta opp gjonnom varmen fra plata.

Om det er mye varmetap i forbindelse med dette, vet jeg ikke, men har man mange gryter som ikke er magnetiske som man ønsker å beholde, er jo dette en mulighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...