Gjest Arghh!!!!! Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Jeg sitter og ser på X-files på DVD på den eneste TV-en i huset. Så kommer foreldrene mine hjem, pappa setter seg i sofaen ved siden av meg og kommenterer hvor dårlig serien er, og hva for noe skvip det er. MINST FEM GANGER! Og jeg tenker bare at hvis han synes det er så dårlig, hvorfor ser han på det?! I tillegg til at jeg føler meg veldig utrygg på at han kan plutselig kan ta på et program HAN har lyst til å se på, (selv om jeg var der først, og ser sjeldent på TV). Er jeg helt koko som reagerer på dette? Jeg ble veldig sur på ham til slutt, ødela hele gleden ved å se på når han sitter ved siden av og bare synes at det er dritt og skal fortelle meg det. Jeg synes det er teit, mannen er jo 50 år! Pleier alltid å stikke fra TV-en med en gang han kommer hjem, og er frustrerende å se på noe gøy når han bare kan komme inn midt i programmet pga det er noe han har lyst til å se, eller om han bare føler for å zappe litt. Skjønner ikke at det går an å være sånn, og han er liksom så sugen på kontakt med meg? Fyren er jo blottet for antenner!!!! Jeg har vanskelig for å forstå ham! FOR EN IDIOT!
Lissi Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Jeg sitter og ser på X-files på DVD på den eneste TV-en i huset. Så kommer foreldrene mine hjem, pappa setter seg i sofaen ved siden av meg og kommenterer hvor dårlig serien er, og hva for noe skvip det er. MINST FEM GANGER! Og jeg tenker bare at hvis han synes det er så dårlig, hvorfor ser han på det?! I tillegg til at jeg føler meg veldig utrygg på at han kan plutselig kan ta på et program HAN har lyst til å se på, (selv om jeg var der først, og ser sjeldent på TV). Er jeg helt koko som reagerer på dette? Jeg ble veldig sur på ham til slutt, ødela hele gleden ved å se på når han sitter ved siden av og bare synes at det er dritt og skal fortelle meg det. Jeg synes det er teit, mannen er jo 50 år! Pleier alltid å stikke fra TV-en med en gang han kommer hjem, og er frustrerende å se på noe gøy når han bare kan komme inn midt i programmet pga det er noe han har lyst til å se, eller om han bare føler for å zappe litt. Skjønner ikke at det går an å være sånn, og han er liksom så sugen på kontakt med meg? Fyren er jo blottet for antenner!!!! Jeg har vanskelig for å forstå ham! FOR EN IDIOT! Hvis han hadde fått hjerteinfarkt i natt... Hadde du syntes at du var en stor IDIOT som henger deg opp i slike småting??? 1: flytt for deg selv og la faren din få ha tv sin i fred 2: kjøp en tv til 3: vær glad du får bo hjemme? 4: kanskje du kan se den dvden en annen gang? Spør faren din hva han har lyst å se på av og til? Kanskje han alltid kommer midt i programmet fordi du sitter alltid der? 5: hva med å ta en prat med han om dette?
Gjest GRRRRRRRRRr Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 FAEN, ER ALLE MENN SÅNN? SÅ FORBANNA FIRKANTEDE?!?!!?! Ville ikke drømme om å komme inn i TV-stuen mens han ser på noe jeg synes er skikkelig kjedelig og uinteressant og spy ut masse dritt om hvor dårlig det programmet er. Hva faen feiler ham? Skal jeg bare godta alt fra ham fordi han muligens kan få et hjerteinfarkt?
Gjest StockDama Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 Slutt å vær barnslig, hvis det plager deg at han bruker sin tv, i sitt hus, i en alder av 50, så er det på tide at du flytter ut kanskje?
Jade Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 Støtter forslag om å kjøpe egen tv (og utstyr man må ha for å få inn noe kanaler), eller å flytte hjemmifra.
Lissi Skrevet 8. august 2008 #6 Skrevet 8. august 2008 FAEN, ER ALLE MENN SÅNN? SÅ FORBANNA FIRKANTEDE?!?!!?! Ville ikke drømme om å komme inn i TV-stuen mens han ser på noe jeg synes er skikkelig kjedelig og uinteressant og spy ut masse dritt om hvor dårlig det programmet er. Hva faen feiler ham? Skal jeg bare godta alt fra ham fordi han muligens kan få et hjerteinfarkt? Nei, men å hisse seg opp over sånne småting kan gi deg hjerteinnfarkt
Polly Ester Skrevet 8. august 2008 #7 Skrevet 8. august 2008 Jeg skjønner TS litt jeg da... h*n var alene hjemme og så på DVD og h*n sier jo at han sjelden sitter der og ser på noe. Når faren da sitter med sur mine og sier at det er noe dritt så skjønner jeg at det tar bort gleden med å se på noe. Om faren syntes det var så fælt å se så kunne han gått sin vei, eller i hvert fall latt være å si noe etter første gangen.
Gjest Britt Banditt Skrevet 8. august 2008 #8 Skrevet 8. august 2008 Støtter de andre: Flytt hjemmefra eller kjøp deg en egen tv.
Gjest SINT!!!! Skrevet 8. august 2008 #9 Skrevet 8. august 2008 Synes ikke det er en fillete småting, jeg. Er stort for meg, nå må dere ikke bagatellisere dette. Jeg kan vel i det minste få lov til å se det ferdig? Hallo, ringer det ikke en bjelle hos dere om han sier masse dritt om det jeg ser på??? *RØSKE UT HÅRRØTTENE*
Gjest virvelvind Skrevet 8. august 2008 #10 Skrevet 8. august 2008 Litt privat for deg å si kanskje, men hvor gammel er du?
Gjest Britt Banditt Skrevet 8. august 2008 #13 Skrevet 8. august 2008 Er det så stort at han kommenterte at det var en teit serie? Han syns sikkert det er kjempekoselig at du sitter her på KG og slenger dritt om han!
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2008 #14 Skrevet 8. august 2008 Han sa det mange ganger, hvorfor sitter han der da foran TV-en og ser på det da hvis det er så utrolig KJEDELIG OG DÅRLIG?!!?!?!? DET ER DET JEG IKKE SKJØNNER!!!!
Gjest *Mim* Skrevet 8. august 2008 #15 Skrevet 8. august 2008 Spør faren din da vel. Og slutt og skrike og mose på med tegnsettinga, er du grei.
Lissi Skrevet 8. august 2008 #16 Skrevet 8. august 2008 Synes ikke det er en fillete småting, jeg. Er stort for meg, nå må dere ikke bagatellisere dette. Jeg kan vel i det minste få lov til å se det ferdig? Hallo, ringer det ikke en bjelle hos dere om han sier masse dritt om det jeg ser på??? *RØSKE UT HÅRRØTTENE* Er det du som har dama di på Kreta?? Derfor du er så irritabel mot faren din?? Eller er det bare flere som liker å røske seg i håret??
Gjest Britt Banditt Skrevet 8. august 2008 #17 Skrevet 8. august 2008 Han sa det mange ganger, hvorfor sitter han der da foran TV-en og ser på det da hvis det er så utrolig KJEDELIG OG DÅRLIG?!!?!?!? DET ER DET JEG IKKE SKJØNNER!!!! Spør han da vel, hvis du lurer så fælt. Evt: Bli voksen.
Gjest Gaby Skrevet 8. august 2008 #18 Skrevet 8. august 2008 Kanskje han hadde lyst til å prate med deg? Kanskje han hadde satt pris på et smil og en klem når han kom hjem? Det er ikke alltid like lett for en pappa å starte en samtale med en noe hormonell 20-åring, så han sa vel det som falt ham inn, da. Flytt ut hvis det er så jævlig synd i deg som har en pappa som ikke liker det du ser på!
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2008 #19 Skrevet 8. august 2008 Tja, jeg har vokst opp med en far som har vært på akkurat samme måte, og nærmest diktert hva man skal se på (både med å "bestemme" over tven/fjernkontrollen og kommentere andres smak). Det er ikke alle tidspunkt av livet hvor det funker å flytte hjemmefra, jeg flyttet i hvert fall ikke før jeg var 19 og ferdig med videregående (bodde i Oslo), og jeg skjønner godt at trådstarter blir frustrert. Bør man ikke kunne forvente at man får ha en og annen serie eller noe annet i fred så lenge det ikke er noe som er direkte skadelig eller at man bruker sykelig mye tid på dritt? Jeg vet i hvert fall at det at alt jeg valgte å se på ble kommentert bidro til at jeg stort sett droppet å f eks høre på musikk fordi jeg gruet meg for kommentarene hans, og ikke utviklet noe lidenskapelig forhold til musikk og film før jeg flyttet hjemmefra. Jeg synes trådstarters reaksjon og beskrivelse av faren er overdrevet og umoden, men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være helt greit at foreldre sitter og slenger drit om det barna velger å se på. Foreldrenes autoritet kan faktisk bety ganske mye for barnets selvtillit og om det får et lystbetont forhold til noe, og jeg har lovet meg selv at om jeg får barn skal jeg ikke kritisere eller latterliggjøre smaken deres (men jeg skal selvsagt prøve å eksponere dem for bra ting i tillegg, hehe).
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2008 #20 Skrevet 8. august 2008 Tja, jeg har vokst opp med en far som har vært på akkurat samme måte, og nærmest diktert hva man skal se på (både med å "bestemme" over tven/fjernkontrollen og kommentere andres smak). Det er ikke alle tidspunkt av livet hvor det funker å flytte hjemmefra, jeg flyttet i hvert fall ikke før jeg var 19 og ferdig med videregående (bodde i Oslo), og jeg skjønner godt at trådstarter blir frustrert. Bør man ikke kunne forvente at man får ha en og annen serie eller noe annet i fred så lenge det ikke er noe som er direkte skadelig eller at man bruker sykelig mye tid på dritt? Jeg vet i hvert fall at det at alt jeg valgte å se på ble kommentert bidro til at jeg stort sett droppet å f eks høre på musikk fordi jeg gruet meg for kommentarene hans, og ikke utviklet noe lidenskapelig forhold til musikk og film før jeg flyttet hjemmefra. Jeg synes trådstarters reaksjon og beskrivelse av faren er overdrevet og umoden, men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være helt greit at foreldre sitter og slenger drit om det barna velger å se på. Foreldrenes autoritet kan faktisk bety ganske mye for barnets selvtillit og om det får et lystbetont forhold til noe, og jeg har lovet meg selv at om jeg får barn skal jeg ikke kritisere eller latterliggjøre smaken deres (men jeg skal selvsagt prøve å eksponere dem for bra ting i tillegg, hehe). Men ok - er man tjue har man jo mulighet for å flytte hjemmefra og bør absolutt gjøre det. Jeg skjønner likevel godt at trådstarter reagerer, men mener at den beste måten å unngå å bli plaget på er å flytte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå