Gjest Tigress Skrevet 9. august 2008 #21 Skrevet 9. august 2008 Eg trur dei fleste menn vil stille seg uforståande til offerrolla, men det tyder ikkje at ikkje ein skal høyre på kva dei har å seie. Så lenge dei argumenterer vettugt kan eg ikkje sjå nokon grunn til å ikkje ta det alvorleg nok. Eg er tilhengar av å høyre på folk som kjem med argument, det er dei som brukar personåtak eg blæs av.
Gjest men Skrevet 9. august 2008 #22 Skrevet 9. august 2008 Hvor seriøst dum går det an å være? Menn blir i utgangspunktet tvunget til å ta militærtjeneste (joda en haug sveklinger sniker seg unna). Er det kanskje en kjønnsdiskriminerende særfordel at de får gratis mat i militæret også? Eller har ei jente på tjukka en særfordel ved at hun får masse gratis legebesøk. Når slike som deg slutter med slike offertaktikker, blir det kanskje litt mer likestilling. Ja, de blir tvunget til å ta militærtjeneste, men denne mannens testikkelkreft har ikke noe med militærtjenesten å gjøre. Det er ingen grunn til at han skal ha spesielle rettigheter fremfor kameraten som fikk oppdaget sin testikkelkreft to uker før militærtjenesten, eller kameraten som fikk testikkelkreft fire år senere.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2008 #23 Skrevet 9. august 2008 Ok, så tok jeg feil... Jeg trodde at forståelse for den andres synspunkt var det menn etterlyste og ønsket, men det du forteller meg, er at de ønsker ikke forståelse og forandring, de ønsker å føle seg forurettet og benytter likestillingsdebatten til det formålet... Snakker du for alle, eller snakker du kun for deg selv? Forståelse er nada verdt hvis det ikke fører til forandring. Menn vil ha rettferdige LØSNINGER, som blant annet vil si et kjønnsnøytralt lovverk. Den forståelsesjukkingen din er et utslag av norsk skole og er det som har gjort store deler av befolkningen handlingslammet i det meste som ikke angår dulling med såkalte ofre.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2008 #24 Skrevet 9. august 2008 Forståelse er nada verdt hvis det ikke fører til forandring. Menn vil ha rettferdige LØSNINGER, som blant annet vil si et kjønnsnøytralt lovverk. Den forståelsesjukkingen din er et utslag av norsk skole og er det som har gjort store deler av befolkningen handlingslammet i det meste som ikke angår dulling med såkalte ofre. Men hvordan finne løsninger på et problem man ikke ser? Og hvordan støtte en kamp som man ikke forstår? som det blir sagt i et par andre innlegg: lovverket er kjønnsnøytralt, og hvis det ikke er det: kom med eksempler så vi forstår hvor problemet ligger. Da kan vi også bidra til, eller støtte opp under, å finne en løsning!
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2008 #25 Skrevet 9. august 2008 Ja, de blir tvunget til å ta militærtjeneste, men denne mannens testikkelkreft har ikke noe med militærtjenesten å gjøre. Det er ingen grunn til at han skal ha spesielle rettigheter fremfor kameraten som fikk oppdaget sin testikkelkreft to uker før militærtjenesten, eller kameraten som fikk testikkelkreft fire år senere. Joa, jeg får vondt i hodet av folk som er så tjukke der. det er en KOMPENSASJON for en plikt, ikke en særfordel. Som tigers sier over er det ikke naturlig for menn å hoppe inn i en offerrolle. Ingen menn ville drømme om å sutre over at gravide får endel ekstra legetilsyn, osv. Mens damer, de leter og leter etter alt de kan finne som kan brukes for å sette dem selv i en dårlig posisjon.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2008 #26 Skrevet 9. august 2008 som det blir sagt i et par andre innlegg: lovverket er kjønnsnøytralt, og hvis det ikke er det: kom med eksempler så vi forstår hvor problemet ligger. Hallo!!!! Mora får foreldreretten eller hva det nå heter i 90% av tilfellene!
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2008 #27 Skrevet 9. august 2008 Hallo!!!! Mora får foreldreretten eller hva det nå heter i 90% av tilfellene! Hallo tilbake!!!! Men er det på grunn av lovverket, eller på grunn av rettspraksis og holdninger? Jeg ser ingenting i lovverket som sier at det skal være slik, selv om det er slik i praksis.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2008 #28 Skrevet 9. august 2008 Ja, de blir tvunget til å ta militærtjeneste, men denne mannens testikkelkreft har ikke noe med militærtjenesten å gjøre. Det er ingen grunn til at han skal ha spesielle rettigheter fremfor kameraten som fikk oppdaget sin testikkelkreft to uker før militærtjenesten, eller kameraten som fikk testikkelkreft fire år senere. Hvis du bruker nøtta di litt, husker du kanskje at det finnes damer med guts som tar militærtjeneste de også. Hva hvis de får fittekreft og må ha prøverør? Jo, DE blir både erklært yrkeskada OG får dekket utgiftene. Svar på den, du, offeret!
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2008 #29 Skrevet 9. august 2008 Hallo tilbake!!!! Men er det på grunn av lovverket, eller på grunn av rettspraksis og holdninger? Jeg ser ingenting i lovverket som sier at det skal være slik, selv om det er slik i praksis. Les min kommentar om Norges lover over. Lovverket er først og fremst rettspraksis, ikke ordlyden i diverse paragrafer. De paragrafene skal tolkes slik som dommerne praktiserer dem. For dommerne tar hensyn til en haug andre ting, forarbeider og slikt.
Gjest men Skrevet 9. august 2008 #30 Skrevet 9. august 2008 Joa, jeg får vondt i hodet av folk som er så tjukke der. det er en KOMPENSASJON for en plikt, ikke en særfordel. Hvorfor skal vernepliktige kompenseres for at de har en kropp, som kan rammes av de samme sykdommene som resten av befolkningen, fordi kroppen avtjener verneplikt på diagnosetidspunktet? Han ville fått sin kreft uansett, til samme tid. Yrkesskade er for alle andre noe man kan bli innvilget når man får svekket helse grunnet forhold/eksponering på jobb. Ta gjerne fram gratis legetilsyn til gravide. Det gjelder kun under graviditet, kvinner får ikke gratis helsehjelp for alvorlige problemer senere som direkte skyldes graviditeten eller fødselen. Da gjelder vanlige egenandeler.
Gjest men Skrevet 9. august 2008 #31 Skrevet 9. august 2008 Hvis du bruker nøtta di litt, husker du kanskje at det finnes damer med guts som tar militærtjeneste de også. Hva hvis de får fittekreft og må ha prøverør? Jo, DE blir både erklært yrkeskada OG får dekket utgiftene. Svar på den, du, offeret! Fittekreft og prøverør... Skal si du har peiling.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2008 #32 Skrevet 9. august 2008 Fittekreft og prøverør... Skal si du har peiling. Ja, ja, det var altså alt du kunne svare når du ble rævkjørt... I stedet for å hakke på mine manglende legekunnskaper, bør du pent be om unnskyldning for din påstand om at "Kvinner får ikke tilsvarende rettighet i noen sammenheng". Som sagt, jo de får det, hvis de selv VELGER det som er PLIKTIG for menn.
Gjest men Skrevet 9. august 2008 #33 Skrevet 9. august 2008 Ja, ja, det var altså alt du kunne svare når du ble rævkjørt... I stedet for å hakke på mine manglende legekunnskaper, bør du pent be om unnskyldning for din påstand om at "Kvinner får ikke tilsvarende rettighet i noen sammenheng". Som sagt, jo de får det, hvis de selv VELGER det som er PLIKTIG for menn. Hvis du ønsker at voksne folk skal svare deg, bør du moderere språket ditt.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2008 #34 Skrevet 9. august 2008 Hvis du ønsker at voksne folk skal svare deg, bør du moderere språket ditt. Ja, hakk på språket også! Men hvor ble det av innrømmelsen og unnskyldningen?
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2008 #35 Skrevet 9. august 2008 Les min kommentar om Norges lover over. Lovverket er først og fremst rettspraksis, ikke ordlyden i diverse paragrafer. De paragrafene skal tolkes slik som dommerne praktiserer dem. For dommerne tar hensyn til en haug andre ting, forarbeider og slikt. Jammen, da er jo lovteksten kjønnsnøytral, og dermed er det jo ikke lovene i seg selv som er problemet slik som det blir hevdet tidligere i tråden... Slik du beskriver det, er det sedvane og holdninger som er problemet, og da må enten lovteksten endres for å legge føringer framfor å være kjønnsnøytral, eller så må holdninger endres.
Gjest men Skrevet 9. august 2008 #36 Skrevet 9. august 2008 Ja, hakk på språket også! Men hvor ble det av innrømmelsen og unnskyldningen? Du finner sikkert noen du har lyst til å rævkjøre mens du venter. Jeg sympatiserer ikke med automatisk yrkesskade for militære, uavhengig av kjønn.
Gjest Gryte Skrevet 9. august 2008 #37 Skrevet 9. august 2008 Jeg sympatiserer ikke med automatisk yrkesskade for militære, uavhengig av kjønn. Flott, da regner jeg med at du ikke trekker inn dette i en diskusjon om kjønn igjen. For øvrig bør du være forsiktig med å anta hvem som skjuler seg bak tilsynelatende stupiditeter. En god lATter forlenger livet.
Gjest men Skrevet 9. august 2008 #38 Skrevet 9. august 2008 Flott, da regner jeg med at du ikke trekker inn dette i en diskusjon om kjønn igjen. For øvrig bør du være forsiktig med å anta hvem som skjuler seg bak tilsynelatende stupiditeter. En god lATter forlenger livet. Hadde sterke mistanker på rævkjørt
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2008 #39 Skrevet 9. august 2008 Hadde sterke mistanker på rævkjørt Ja, jeg må nok utvide ordforrådet. God helg og husk at du skylder meg en innrømmelse av underlegenhet.
Gjest men Skrevet 9. august 2008 #40 Skrevet 9. august 2008 Ja, jeg må nok utvide ordforrådet. God helg og husk at du skylder meg en innrømmelse av underlegenhet. Min samvittighet er like ren som badegulvet mitt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå