Gå til innhold

Uveitt/regnbuhinnebetennelse/

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Snuppi_*
Skrevet (endret)

Hei

Er det noen her som har Uveitt/regnbuhinnebetennelse/iridocyklitt/revmatisk øyebetennelse?

Emnetittel endret litt fordi den ødela sideoppsettet.

vimse-admin.

Endret av vimse
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

Jeg har, har hatt i 5 år nå.

Gjest Gjest_Snuppi_*
Skrevet
Heisann.

Jeg har, har hatt i 5 år nå.

Hei igjen! HVilken type har du? Hvordan behandles du? Har du en underliggende revmatisk sykdom eller er det noe annet som har utløst det?

*takker for svar* :)

Skrevet

Jeg er blitt diagnosert med kronisk iridocyklitt (regnbuehinnebetennelse) som ble oppdaget når jeg fikk IRA (barneleddgikt) ved store smerter på øyet. Bruker spersadex øyedråper til daglig. En gang i blandt får jeg en kortison sprøyte på øyet.

Skrevet
Jeg er blitt diagnosert med kronisk iridocyklitt (regnbuehinnebetennelse) som ble oppdaget når jeg fikk IRA (barneleddgikt) ved store smerter på øyet. Bruker spersadex øyedråper til daglig. En gang i blandt får jeg en kortison sprøyte på øyet.

Skjønner! Jeg startet med regnbuhinnebetennelsen (fremre uveitt), men nå ha jeg det i hele uvea (fremre, midtre og bakre uveitt). Det står mye bra på denne siden om du er interessert: www.uveitt.com

Skrevet

Jeg har fått såpass mye viten igjennom de årene jeg har vært syk. Jeg har en kjempe flink øyelege som snakker mye med meg. Etter ørten operasjoner så føler jeg at jeg har god kontroll.

Men takk for linken:)

Skrevet
Jeg har fått såpass mye viten igjennom de årene jeg har vært syk. Jeg har en kjempe flink øyelege som snakker mye med meg. Etter ørten operasjoner så føler jeg at jeg har god kontroll.

Men takk for linken:)

Det er jo kjempebra! Så det var et forum på den uveitt-siden, jeg tror jeg skal melde meg inn der også;) hehe. Til meg hjelper det ikke med dråper og injeksjoner, jeg har også prøvd høydose-predisolon, i lange tiden - flere ganger, metotrexate og cellcept (cellegift), sandimunn ciclosporin, remicade og humira. Har blitt blind på det ene øyet og fått red. syn på det andre. Jeg har også leddd/sene betennelser som de tror henger sammen med lupus eller annen bindevevssykdom og inflammatorisk tarmsykdom...sukk. Jeg er ganske frustrert over at ingenting hjelper på øynene, det er derfor jeg prøver å komme i kontakt med andre for å høre om de har fått noe annen behandling enn meg slik at jeg kan få noen tips til hva jeg skal gjøre. Spesialisten jeg går til har ikke så mange fler forslag. Kan jeg spørre hvilket sykehus du tilhører? du virker ganske fornøyd med legen?

Skrevet
Det er jo kjempebra! Så det var et forum på den uveitt-siden, jeg tror jeg skal melde meg inn der også;) hehe. Til meg hjelper det ikke med dråper og injeksjoner, jeg har også prøvd høydose-predisolon, i lange tiden - flere ganger, metotrexate og cellcept (cellegift), sandimunn ciclosporin, remicade og humira. Har blitt blind på det ene øyet og fått red. syn på det andre. Jeg har også leddd/sene betennelser som de tror henger sammen med lupus eller annen bindevevssykdom og inflammatorisk tarmsykdom...sukk. Jeg er ganske frustrert over at ingenting hjelper på øynene, det er derfor jeg prøver å komme i kontakt med andre for å høre om de har fått noe annen behandling enn meg slik at jeg kan få noen tips til hva jeg skal gjøre. Spesialisten jeg går til har ikke så mange fler forslag. Kan jeg spørre hvilket sykehus du tilhører? du virker ganske fornøyd med legen?

Uff, stakkars deg. Høres ikke noe bra ut. Jeg fikk jo det hele med leddgikten min og har prøvd diverse. Prednisolon har jeg gått på. men nå nekter jeg. Jeg raste opp i vekt og ble kjempe dårlig i magen. MTX gikk jeg på, men jeg var så kvalm av den. Remicade går jeg på nå. Denne funker veldig bra på øyet og jeg merker godt når det er på tide med en ny dose.

Jeg var blind på det ene øyet, men nå ser jeg bare dårlig på det. Med tanke på injeksjoner så spørs det hvor i øyet de setter den.

Jeg hører til Haukeland universitet sykehus. Og går til Dr Varhaug. Har vært "sammen" med han i 5 år nå.

Håper du finner ut av ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...