K. Skrevet 1. juni 2003 #1 Del Skrevet 1. juni 2003 Hvorfor er det så forferdelig vanskelig å svare på invitasjonen innen svarfristen? Jeg vet temaet har vært oppe før, men jeg er litt irritert akkurat nå! Vi sendte ut invitasjonene i mars, og i dag gikk fristen ut.. Er ikke det lang nok tid til å tenke seg om på? Enkelte er så fryktelig treige :x Det er mye som skal planlegges, og vi er avhengige av å vite hvor mange som kommer.. Folk må da skjønne det??? Kjedelig å måtte ta en ringerunde for å spørre..men, jeg må vel gjøre det da K. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 1. juni 2003 #2 Del Skrevet 1. juni 2003 Uff ja det må være kjedelig. Men dagen er jo enda ikke helt over da Kan jo komme en telefon eller noe nå snart...? Er det mange som ikke har svart eller? Uff håper ikke dette er vanlig, at folk bare ikke gir beskjed. Kan det tenkes at det kan være for lang tid fra innbydelsen sendes ut til det skal svares så folk glemmer det tro? Hmmm jeg fikk noe å tenke på nå. Jeg håper du får tak i folk i dag eller i morgen så dere kan planlegge resten også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 1. juni 2003 #3 Del Skrevet 1. juni 2003 jeg er faktisk overrasket over hvor mange som allerede har svart oss jeg. hatt innbydelser ute en uke og allerede har halvparten svart :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K. Skrevet 1. juni 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 1. juni 2003 Kan jo komme en telefon eller noe nå snart...? Er det mange som ikke har svart eller? Du fikk rett du :D I kveld har vi hatt en liten storm av telefoner, og de aller fleste har nå svart :D Mangler bare å høre fra to, så da er vi snart i boks! Snakker om å være ute i siste liten :-? Det mest gledelige av alt er jo at alle bortsett fra ett par har takket ja :D K. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K. Skrevet 1. juni 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 1. juni 2003 jeg er faktisk overrasket over hvor mange som allerede har svart oss jeg. hatt innbydelser ute en uke og allerede har halvparten svart :D Sånn var det for oss også i begynnelsen. Veldig mange ringte med en gang, men noen måtte selvfølgelig vente til siste dagen.. Håper dere slipper det K. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stardust Skrevet 1. juni 2003 #6 Del Skrevet 1. juni 2003 Jeg symes også det er litt rart at det tar så lang tid før folk svarer... som en del av veninnene mine, jeg hadde svart med en gang jeg hadde fått innbydelsen, jeg. Blir kjempeivrig når jeg får sånt i posten!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K. Skrevet 1. juni 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 1. juni 2003 Jeg symes også det er litt rart at det tar så lang tid før folk svarer... som en del av veninnene mine, jeg hadde svart med en gang jeg hadde fått innbydelsen, jeg. Blir kjempeivrig når jeg får sånt i posten!!!! Jeg også! Ringer gjerne samme dagen jeg Folk er forskjellige.. K. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helle Kr Skrevet 1. juni 2003 #8 Del Skrevet 1. juni 2003 Enig med deg, K.! Vi hadde også svarfrist i dag, men mangler en god del svar... Irriterende, og ikke som forventet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K. Skrevet 2. juni 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 2. juni 2003 Enig med deg, K.! Vi hadde også svarfrist i dag, men mangler en god del svar... Irriterende, og ikke som forventet! Har du fått noen flere svar nå? Håper du slipper å vente lenge, det er så kjedelig.. Mangler fortsatt svar fra ett par vi..skal ringe dem i kveld. Hadde heller ikke forventet dette.. K. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Koko Skrevet 2. juni 2003 #10 Del Skrevet 2. juni 2003 Deilig å høre at det ikke bare er meg som opplever frustrasjon når folk ikke gir tilbakemelding. Vi hadde svarfrist 1. juni, i går. Og hvem tror du måtte plukke opp telefonen i dag å ringe rundt til flere. Utrolig frekt og respektløst spør du meg... :x Skulle ønske folk innså hvor mye tid og energi planlegging av et bryllup kan medføre. Og alt de til nød trenger å gjøre er å svare ja eller nei?????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liz Skrevet 2. juni 2003 #11 Del Skrevet 2. juni 2003 Vi har også samme problem. Sendte ut invitasjonene i februar, fristen gikk ut 9. mai, og fortsatt er det flere som ikke har svart, selv etter flere purringer fra oss..... ganske irriterende ja. Bryllupet er om en mnd...... Ikke lett å vite hva man skal gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 2. juni 2003 #12 Del Skrevet 2. juni 2003 Hvis folk ikke svarer etter gjentatte purringer hadde jeg nok ikke bestilt mat til dem. Ville også sagt dette til dem, at pga de ikke svarer så må vi bestille ut i fra hvor mange som har sagt ja. Men det er ikke moro å si noe slikt da, det beste hadde absolutt vært om de sa klart ja eller nei. En måned før så vet de vel om de kan eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2003 #13 Del Skrevet 3. juni 2003 Sntes det er spesielt å bli irritert på noe sånt, så sant personene ikke gjør det med vilje.. Jeg glemmer lett slikt. En annen ting er og at mange av vennen våre viste ikke at de skulle gi svar så sant de skulle komme. Bryllupet vårt er det første i "gjengen" og ikke alle er kjent med s.u og andre bryllups"regler".. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stardust Skrevet 3. juni 2003 #14 Del Skrevet 3. juni 2003 Jeg mener man må være ganske uopplyst for å ikke vite at man skal svare på om man kommer eller ikke etter man har fått en innbydelse. Det spiller ikke noen rolle hva slags fest man er invitert til, så lenge du har fått en innbydelse i ditt navn, bør du svare på den. Og i tillegg så snakkes det jo om mennesker som ikke svarer etter de er blitt purret på mange ganger! Kjempefrekt, etter min mening!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 3. juni 2003 #15 Del Skrevet 3. juni 2003 Jeg symes også det er litt rart at det tar så lang tid før folk svarer... som en del av veninnene mine' date=' jeg hadde svart med en gang jeg hadde fått innbydelsen, jeg. Blir kjempeivrig når jeg får sånt i posten!!!![/quote'] Men det at noen svarer sent er da vel ikke noe ¨bry seg med, så sant de svarer innen fristen?? Vi hadde to stk. som svarte i løpet av de par siste dagene før fristen gikk ut. Og det var rett og slett fordi de ville være helt sikre før de svarte... (En venninne av meg flytter til utlandet i disse dager, og skal jobbe slik at det blir umulig å komme... Hun gråt på tlf., og hadde i det lengste håpet at det skulle gå an å fikse det på en måte...) Syns man kan svare når man vil, så lenge det er innen fristen. Vi fikk altså alle svarene før utgangen av mai (som vi hadde satt som frist). Veldig mange de første par ukene, så stille ganske lenge, før det tok sge opp igjen nå mot slutten med de siste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K. Skrevet 4. juni 2003 Forfatter #16 Del Skrevet 4. juni 2003 Jeg mener man må være ganske uopplyst for å ikke vite at man skal svare på om man kommer eller ikke etter man har fått en innbydelse. Det spiller ikke noen rolle hva slags fest man er invitert til, så lenge du har fått en innbydelse i ditt navn, bør du svare på den. Og i tillegg så snakkes det jo om mennesker som ikke svarer etter de er blitt purret på mange ganger! Kjempefrekt, etter min mening!!! Helt enig! K. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 4. juni 2003 #17 Del Skrevet 4. juni 2003 Uansett har man ingen unnskyldning for ikke å svare på en innbydelse. Klart mange kanskje må få tid på seg til å organisere bytte på jobb, barnevakt og andre ting, men man kan ikke si at man ikke skjønte at man skulle svare da. Ser man det står S:U: og en dato så skjønner de fleste at de skal svare innen den datoen, men om de ikke gjør det så må de da kunne spørre noen hva det betyr? Foreldre, venner eller kollegaer. Man finner alltid noen som vet hva det betyr. Og blir man purret på et par ganger og fortsatt ikke kan svare så ville jeg gått ut i fra at de ikke kom jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EMMA2 Skrevet 4. juni 2003 #18 Del Skrevet 4. juni 2003 Vi hadde også svarfrist 1.juni. De aller fleste sa ifra tidlig, men vi har hatt litt renn den siste uken. Enda mangler vi faktisk svar fra ett par. Og de er voksne mennesker mellom 50 og 60 år, altså! Jeg synes det er normal høflighet å si ifra om man kommer eller ei, og det innenfor svarfristen som faktisk står på invitasjonen! :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå